• De stelling van vandaag luidt:
    De meeste mensen vergeten waar kerst werkelijk om gaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ja, dan kun je net zo goed zeggen dat als je niet katholiek bent, je geen Kerst mag vieren. Wij vieren Kerst voor de gezelligheid en om te vieren dat het nieuwe jaar in zicht is. c:


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Eens,
    Tenminste, dat heb ik (en ik denk meer mensen ook) want als ik aan kert denk, denk ik niet meteen aan dat kerststalletje xD


    Life is what you make it

    PurpleCow schreef:
    De echte Kerstmis gaat niet over de geboorte van Jezus maar over de terugkeer van het licht. Dit wordt al enorm lang gevierd -al van voor Jezus geboren was- maar toen de Christenen er waren, wilden zij allerlei feestdagen overnemen en hebben dat bij Kerstmis ook gedaan. Want Jezus is geboren op drie koningen i.p.v. 25 december.

    De kerstboom en de lichtjes die we gebruiken staan voor de terugkeer van het licht, de dagen die terug beginnen de lengen. De mensen in die tijd vierden dit omdat het licht heel wat was voor hen.



    Dat wou ik net zeggen!


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Foals schreef:
    Ja, daar kan je niet omheen.
    Misschien weten ze wel waar het om gaat, maar bijna niemand doet daar wat aan.

    PurpleCow schreef:
    De echte Kerstmis gaat niet over de geboorte van Jezus maar over de terugkeer van het licht. Dit wordt al enorm lang gevierd -al van voor Jezus geboren was- maar toen de Christenen er waren, wilden zij allerlei feestdagen overnemen en hebben dat bij Kerstmis ook gedaan. Want Jezus is geboren op drie koningen i.p.v. 25 december.

    De kerstboom en de lichtjes die we gebruiken staan voor de terugkeer van het licht, de dagen die terug beginnen de lengen. De mensen in die tijd vierden dit omdat het licht heel wat was voor hen.



    tja eigelijk worden al die christen en kindjes voor gelogen (cat)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Square schreef:
    Ja, dat is wel een beetje waar. Het is eigenlijk een heel gelovig feest, maar het gaat vooral om de kerstman, cadeaus en kerstbomen tegenwoordig. Maar aan de andere kant is het wel bedoeld om mensen bij elkaar te brengen, en dat gebeurt wel nog steeds, tijdens kerstdiners. (:


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Mee eens, vooral kinderen. Die denken dat het om cadeautjes gaat. Ik vind dat kerst gaat om de harmonie in je gezin weer tot leven te brengen. En dat je ook aan andere denkt. Dat is maar 1x per jaar. Dat is voldoende. (A)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Nee.
    De betekenis van Kerst verandert gewoon met de tijd. Welk modern Kerstliedje gaat nog om de geboorte van Jezus? Geen één, juist ja.
    Net zoals gedragen en gewoonten van mensen ook door de eeuwen heen veranderen.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2010 - 18:58 ]


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Mee eens.
    Iedereen vindt het hartstikke gezellig, maar iedereen vergeet dat het erg gelovig is. Maar eigenlijk kan me dat niet schelen, want de gedachte dat het gezellig is met kerst, is veel beter dan een gelovig feest.
    Het draait voor mij echt om de gezelligheid, de familie die je samenbrengt tijdens die dagen. Voor sommigen draait het zelfs om de cadeaus, en op deze leeftijd vind ik dat zielig. Maar ik weet best dat het mij vroeger ook om de cadeautjes ging, daar ging het om bij ieder kind.


    Simple, but effective.

    mee eens
    tegenwoordig gaat het meer om de kerstversiering zoals een kerstboom, en cadeautjes onder de boom of uit eten gaan met heel de familie, maar daarbij word vaak vergeten waar kerst nou eigenlijk om gaat.
    ik ben niet gelovig, maar het is wel zo


    Change The Changeable, Accept The Unchangeable, And Remove Yourself From The Unacceptable

    wel eens. maar kerst is vooral gezellig:Y)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ik weet het niet. Ik denk dat Kerst de betekenis heeft die je er zelf aan geeft, maar nu ik eens naar de reclamespotjes op tv heb gekeken, begin ik meer en meer te walgen van het feit dat dat hele gebeuren zo commercieel is geworden.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Wij doen het gewoon voor de gezelligheid, maar sommige mensen vergeten inderdaad waar het allemaal om draait en die commerciele reclame komt ook mijn nek uit.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    ik denk dat dat per mens verschilt. bij sommige mensen gaat het vast idd alleen om cadeautjes, maar er zijn ook genoeg mensen die kerst vieren om de echte oorzaken. maar, stel dat het toch zo is, zou het dan zo erg zijn? misschien wel hoor, en de kerstgedachte is ook wel heel mooi, maar zoals bullshit schreef:Ik vind het niet heel waardevol als mensen een paar dagen schijnheilig gaan doen en vrede verspreiden, om het een week later allemaal weer te vergeten. dat is wel waar.

    Ik denk het wel, want eigenlijk viert iedereen kerst, maar niet iedereen gelooft. Het is eigenlijk meer een gezellige gewoonte gewoonte geworden, maar ik denk dat er ook wel mensen zijn die er wel bij nadenken