• De stelling van vandaag luidt:
    De meeste mensen vergeten waar kerst werkelijk om gaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    ja,,maar wie is er dan nu ook nog gelovig?


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik denk dat dat niet helemaal waar is. Rond Kerstmis ontvangen goede doelen enzo toch altijd meer dan op gewone momenten.

    Eigenlijk vind ik het belachelijk. Met Kerstmis moet je vreden op aarde zingen maar een maand later niet meer??? Eigenlijk zou iedereen er altijd voor iedereen moeten zijn niet alleen met Kerstmis.

    Om met die gedachte te leven moet je dus absoluut niet gelovig zijn.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2010 - 14:23 ]


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Ik denk dat de helft het wel vergeten is ja.
    Maar het is inderdaad wel een maand dat mensen meer aan anderen denken.
    Hoewel het ook wel een enorme chaos is met al die mensen die op het laatste moment nog snel cadeautjes halen etc.

    De echte Kerstmis gaat niet over de geboorte van Jezus maar over de terugkeer van het licht. Dit wordt al enorm lang gevierd -al van voor Jezus geboren was- maar toen de Christenen er waren, wilden zij allerlei feestdagen overnemen en hebben dat bij Kerstmis ook gedaan. Want Jezus is geboren op drie koningen i.p.v. 25 december.

    De kerstboom en de lichtjes die we gebruiken staan voor de terugkeer van het licht, de dagen die terug beginnen de lengen. De mensen in die tijd vierden dit omdat het licht heel wat was voor hen.


    Has no one told you she's not breathing?

    Iedereen denkt er anders over.


    26 - 02 - '16

    WMod schreef:
    Oneens, Ik denk dat mensen het niet echt vergeten maar er gewoon niks meer om geven


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Eens, sommige mensen vergeten de werkelijke gedachten van het kerstfeest.

    Eens men denkt hooguit nog aan Jezus,dat hij toen geboren zou zijn,wat niet eens helemaal klopt.
    En dat terwijl kerst eigenlijk Heidens en niet Christelijk is.
    Het gaat om de terug keer van het lichte tijdperk(lente) en dat het weer warm word. Door lampjes in de kerstboom in huis te doen,halen we het licht in huis en vragen, nee smeken we de Goden voor het terug keer van de lente.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2010 - 15:46 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eens, eigenlijk gaat het om Jezus enzo. Maar nu is het gewoon samen met je familie zijn (: Wat ik trouwens veel leuker vind i.p.v. aan Jezus denken?

    [ bericht aangepast op 18 dec 2010 - 15:42 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    PurpleCow schreef:
    De echte Kerstmis gaat niet over de geboorte van Jezus maar over de terugkeer van het licht. Dit wordt al enorm lang gevierd -al van voor Jezus geboren was- maar toen de Christenen er waren, wilden zij allerlei feestdagen overnemen en hebben dat bij Kerstmis ook gedaan. Want Jezus is geboren op drie koningen i.p.v. 25 december.

    De kerstboom en de lichtjes die we gebruiken staan voor de terugkeer van het licht, de dagen die terug beginnen de lengen. De mensen in die tijd vierden dit omdat het licht heel wat was voor hen.



    You just took the words out of my mouth.
    Edit: eens, ik ken veel mensen die denken dat het om de kerstman en de cadeautjes voor de kinderen gaat o.O

    [ bericht aangepast op 18 dec 2010 - 15:43 ]


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Aan de ene kant wel, en de andere kant weer niet. (':

    [ bericht aangepast op 18 dec 2010 - 17:48 ]


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Square schreef:
    Ja, dat is wel een beetje waar. Het is eigenlijk een heel gelovig feest, maar het gaat vooral om de kerstman, cadeaus en kerstbomen tegenwoordig. Maar aan de andere kant is het wel bedoeld om mensen bij elkaar te brengen, en dat gebeurt wel nog steeds, tijdens kerstdiners. (:


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    PurpleCow schreef:
    De echte Kerstmis gaat niet over de geboorte van Jezus maar over de terugkeer van het licht. Dit wordt al enorm lang gevierd -al van voor Jezus geboren was- maar toen de Christenen er waren, wilden zij allerlei feestdagen overnemen en hebben dat bij Kerstmis ook gedaan. Want Jezus is geboren op drie koningen i.p.v. 25 december.

    De kerstboom en de lichtjes die we gebruiken staan voor de terugkeer van het licht, de dagen die terug beginnen de lengen. De mensen in die tijd vierden dit omdat het licht heel wat was voor hen.


    Ze hebben daar gewoon een datum opgeplakt! Die is zeker in de zomer geboren! Dat is bekend want in de zomer kon je daar niet in een stalletje slapen! Dat is toch veel te kou!


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Ik kan dat niet voor anderen beoordelen, maar ikzelf vier kerst gewoon om het vieren zelf.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik denk dat iedereen er zijn eigen betekenis aan geeft. Zo vieren wij thuis bijvoorbeeld wel de geboorte van Jezus, maar veel vrienden van mij niet.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'