• de tijd dat ik gewoon kon leven zonder me zorgen te hoeven maken over geld,school en werk. ik probeer geld te sparen voor mijn petekindje maar ik verdien het minimaal loon. iemand die met me mee kan praten?

    loveprinses schreef:
    (...)

    19 hoe bedoel je?

    Mijn zus is 19 en zij hoeft niet voor een kind zorgen.
    Het is ook niet normaal,sorry dat ik het zegt maar jij moet,bij wijzen van spreken nog spelen i.p.v. te werken voor een kind.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Mijn zus is 19 en zij hoeft niet voor een kind zorgen.
    Het is ook niet normaal,sorry dat ik het zegt maar jij moet,bij wijzen van spreken nog spelen i.p.v. te werken voor een kind.


    je hebt gelijk. ik mag dan wel meter zijn. maar ik hoef me toekomst niet op het spel te zetten.

    Ik vind het wel erg raar dat je gaat werken voor dat kindje, niet rot bedoelt hoor. Maar je hoort nog leuke dingen te doen enzow..
    Natuurlijk is dat leuk dat je een petekind heb, maar je bent 14 als ik het goed heb hoor, dt lat ik ergens hier in je topic.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Decoration schreef:
    Ik vind het wel erg raar dat je gaat werken voor dat kindje, niet rot bedoelt hoor. Maar je hoort nog leuke dingen te doen enzow..
    Natuurlijk is dat leuk dat je een petekind heb, maar je bent 14 als ik het goed heb hoor, dt lat ik ergens hier in je topic.



    ja klopt. juillie hebben ook gelijk. ik heb gewoon een sterk verantwoordings gevoel.

    XAVI schreef:
    Dude! Je bent 14! Wat maak je je zorgen om geld én werk! Het enigste waar jij je nu zorgen om zou moeten maken is je school..

    loveprinses schreef:
    (...)


    ja klopt. juillie hebben ook gelijk. ik heb gewoon een sterk verantwoordings gevoel.


    Dat kan ik wel begrijpen, maar he je moet niet heel je leven voor op te geven, natuurlijk begrijp ik dat je er een verantwoordigs gvoel erbij heb, maar je moet niet vergeten jij hebt ook je eigen leven en die moet je niet opgeven!! Ik bedoel het alleen maar goed ;). Natuurlijk is dat super dat je een petekind je heb of krijg ;)


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Decoration schreef:
    (...)

    Dat kan ik wel begrijpen, maar he je moet niet heel je leven voor op te geven, natuurlijk begrijp ik dat je er een verantwoordigs gvoel erbij heb, maar je moet niet vergeten jij hebt ook je eigen leven en die moet je niet opgeven!! Ik bedoel het alleen maar goed ;). Natuurlijk is dat super dat je een petekind je heb of krijg ;)


    ok, ik ben het met je eens. ik kan wel helpen maar niet teveel dat ik me eigen op het spel zet.

    loveprinses schreef:
    (...)

    wat moet ik anders. alleen kunnen ze het ook niet bolwerken. en ik ben pete tante dus ik moet me verantwoording nemen.


    Nee, dat moet jij niet. Dat moeten de ouders doen.
    Helpen kan ook op simpele manieren, door bijvoorbeeld pyajamatjes bij de zeeman te kopen die goedkoop zijn. Of af en toe op te passen.
    Niet door je hele leven te vergooien en uiteindelijk alles ('noodgedwongen') op te moeten geven omdat je het niet (meer) aankan om zoveel zorgen te hebben.
    Zoals ik al zei, helpen is prima, maar het kan op meerdere manieren. Focus je gewoon lekker op je school, af en toe oppassen e.d. en lekker knuffelen met je petekindje is ook al heel fijn en een manier van helpen. Als je jezelf helpt help je anderen ook, want als je jezelf niet helpt kun je een ander ook niks bieden. Zet jezelf op de eerste plek en dan pas anderen.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    KAK schreef:
    Dat krijg je als je ouder wordt, het is nu de kunst om er mee te leren leven. Als je dat kunt, zul je zien dat alles veel makkelijker gaat.


    You move me ......... Kurt

    Wake up! Nu!

    Die mensen moeten voor hun eigen kind zorgen en dat moeten ze met hun eigen geld financieren. Als ze dat niet kunnen hadden ze maar veilig moeten neuken. Dat is jouw verantwoording niet. De enige verantwoording die jij hebt is een diploma halen en later een baan krijgen zodat jij niet hoeft aan te kloppen bij een meisje van veertien als je later een kind hebt.

    Wie denken die gasten for god's sake wel niet dat ze zijn! Godverdomme schaamteloos!

    Ik zeg het je nog een keer: Voor een kind zorgen en het verdomme nog financieren is jouw pakkie an niet! Daar ben je veel te jong voor en dat hoort NIET onder jouw verantwoording te vallen. En laat je ook niet een schuldgevoel aan praten.

    Die 'ouders' zouden beter moeten weten. Schaamteloos. Verdomme schaamteloos!


    No growth of the heart is ever a waste

    Uh, ik heb ook een petekindje? maar ik heb geen werk nodig ofzo? huh :') Ga nou maar eerst je school afmaken. Je bent pas 14 man.


    I live for the applause, you will die for it.

    Sniper schreef:
    Wake up! Nu!

    Die mensen moeten voor hun eigen kind zorgen en dat moeten ze met hun eigen geld financieren. Als ze dat niet kunnen hadden ze maar veilig moeten neuken. Dat is jouw verantwoording niet. De enige verantwoording die jij hebt is een diploma halen en later een baan krijgen zodat jij niet hoeft aan te kloppen bij een meisje van veertien als je later een kind hebt.

    Wie denken die gasten for god's sake wel niet dat ze zijn! Godverdomme schaamteloos!

    Ik zeg het je nog een keer: Voor een kind zorgen en het verdomme nog financieren is jouw pakkie an niet! Daar ben je veel te jong voor en dat hoort NIET onder jouw verantwoording te vallen. En laat je ook niet een schuldgevoel aan praten.

    Die 'ouders' zouden beter moeten weten. Schaamteloos. Verdomme schaamteloos!


    amen_O_


    --

    Sniper schreef:
    Wake up! Nu!

    Die mensen moeten voor hun eigen kind zorgen en dat moeten ze met hun eigen geld financieren. Als ze dat niet kunnen hadden ze maar veilig moeten neuken. Dat is jouw verantwoording niet. De enige verantwoording die jij hebt is een diploma halen en later een baan krijgen zodat jij niet hoeft aan te kloppen bij een meisje van veertien als je later een kind hebt.

    Wie denken die gasten for god's sake wel niet dat ze zijn! Godverdomme schaamteloos!

    Ik zeg het je nog een keer: Voor een kind zorgen en het verdomme nog financieren is jouw pakkie an niet! Daar ben je veel te jong voor en dat hoort NIET onder jouw verantwoording te vallen. En laat je ook niet een schuldgevoel aan praten.

    Die 'ouders' zouden beter moeten weten. Schaamteloos. Verdomme schaamteloos!


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik probeer zo hard geld te verdienen om het huis uit te kunnen. Maar dat gaat ook niet zo hard.:[


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    aan 14 jaar mag je toch al helemaal nog niet werken
    Je moet MINIMAAL 15 jaar zijn en je derde in het middelbaar afhebbenn, tenminste in België, maar nederland verschilt wss niet zoveel


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me