• Er is een jongen bij ons op school en de regering heeft besloten dat hij en zijn famillie weer terug moet naar zijn land. Echt sneu het is daar echt gevaarlijk en als ie terug gaat kan ie worden neergeschoten omdat ze gevlucht zijn voor de oorlog en dat vinden ze daar laf. Dus ik vind het echt sneu, nu zijn ze gevlucht en is z'n vader opgepakt maar zijn hele familie moet terug terwijl hij en zijn broertje bij mij op school zaten en veel vrienden hadden, het is zo sneu. Er is een hele handtekeningen actie bij ons op school, maar het gaat toch niet werken.
    Ik vind dit zo vreselijk, dat als mensen hier een leven op hebben gebouwd weer terug moeten naar hun eigen land.
    Ze woonden hier al 8 jaar.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2010 - 12:25 ]


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Cloudburst schreef:
    Je mag niet alleen in hoofdletters typen.



    sorry... maar ik werd even boos...


    omdat ik het nu zelf ook meemaak.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2010 - 19:59 ]

    loveprinses schreef:
    (...)





    Wat! Hoe durf je dat te zeggen!.


    Ze hebben geen eigen land mee of denk je dat ze voor de lol alles achterlaten. En dan is het maar gevaarlijk jammerdan. Volgens mij kan jij je ook nooit in een ander verplaatsen he. Want ik heb meerdere reaties van jou gezien waar me bloed van ga koken.
    jij moet zelf maar iemand hebben waar je super veel om geeft en die word dan het land uitgegooid. dan moet je komen praten...

    Reactie aangepast.


    Sorry, ik lach me kapot om jou reactie.
    Als je, je dan zo aan me ergert, zeg het dan joh.
    Maar nee, dat durfde je eerst niet. En als je mijn reactie écht goed had gelezen had je gezien dat ik me in beide situatie's verplaats. En sorry dan kies ik toch voor Nederland. Oh en die mensen hebben nog wel een land hoor, ze willen er alleen niet meer naartoe. Maar ze hebben het wel.
    Ik heb één woord voor type's als jij.

    Triest.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    iMoan schreef:
    (...)

    Sorry, ik lach me kapot om jou reactie.
    Als je, je dan zo aan me ergert, zeg het dan joh.
    Maar nee, dat durfde je eerst niet. En als je mijn reactie écht goed had gelezen had je gezien dat ik me in beide situatie's verplaats. En sorry dan kies ik toch voor Nederland. Oh en die mensen hebben nog wel een land hoor, ze willen er alleen niet meer naartoe. Maar ze hebben het wel.
    Ik heb één woord voor type's als jij.

    Triest.



    ik zeg het nu toch ofniet!

    en nee ze hebben geen normaal land meer waar ze in vrede kunnen leven. omdat daar oorlog is.

    maar ik ga niet meer op jou in.

    loveprinses schreef:
    (...)


    ik zeg het nu toch ofniet!

    en nee ze hebben geen normaal land meer waar ze in vrede kunnen leven. omdat daar oorlog is.

    maar ik ga niet meer op jou in.


    Nu pas ja! :'D
    Ik heb nooit gezegd een normaal land. Ik heb alleen gezegd dat ze wel een land hebben, en die woorden heb jij ook gebruikt. Je spreekt jezelf een beetje tegen meid.
    Maar is goed, hoef ik mijn aandacht niet meer aan jou te verspillen, dat vind ik een beetje waardeloos.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Als ze echt kunnen aantonen dat het onveilig is in hun land vind ik ook dat ze moeten blijven. Ik weet dat ze al een bestaan hebben opgebouwd, maar anders kan je het wel tegen iedereen zeggen... 'Kom in dit land! Vrij goed, rijk heerlijk leven' En dan is Nederland nogal overbevolkt...

    Villain schreef:
    Ik vind niet dat je 't kan maken als land, om mensen terug te sturen naar een onveilig land o_o Tja, als het dan illegalen zijn, snap ik dat je ergens een grens moet trekken, omdat je anders aan de gang kan blijven, maarja.. Moeilijk.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Een vriendin van mij moest een paar jaar geleden ook terug naar haar land.
    Dus ik weet hoe je je voelt.
    Gelukkig mocht zij uiteindelijk wél blijven.
    Ik hoop dat jij even veel geluk hebt (flower)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Amerricka schreef:
    Als ze echt kunnen aantonen dat het onveilig is in hun land vind ik ook dat ze moeten blijven. Ik weet dat ze al een bestaan hebben opgebouwd, maar anders kan je het wel tegen iedereen zeggen... 'Kom in dit land! Vrij goed, rijk heerlijk leven' En dan is Nederland nogal overbevolkt...

    Klopt, maar het is zo sneu, ze woonden hier al 8 jaar.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ah sneuheid heerst ;o


    Smile and live.

    Dat is inderdaad wel heel sneu. En hoewel ik nog nooit in dergelijke situaties heb gezeten, kan ik me voorstellen dat dat echt afschuwelijk moet zijn.
    En ik vind het ook echt niet leuk voor die mensen, eerlijk waar. Maar waarom zijn ze hier gekomen als illegalen? Als je gewoon zegt dat je vluchteling bent en vertelt wat voor situatie er in jouw land is, dan kan je toch hier blijven? Want zo is dat geregeld hier in Nederland. Je mag hier komen wonen als het te gevaarlijk is om in je eigen land te wonen. Hoewel ik het vreselijk en afschuwelijk vind dat die mensen worden teruggestuurd, snap ik dat gewoon niet.
    Dit wil echt niet zeggen dat ik vind dat ze terug moeten, hoor. Hoewel ze illegaal zijn, zou ik ze toch laten blijven. Want ik zou gewoon bij elk illegaal persoon die hier woont gaan kijken hoe de situatie in het land waar hij voorheen woonde is. Als die wel leefbaar en ongevaarlijk dan zou ik illegalen terug sturen. Zolang blijkt dat het te gevaarlijk is dan zou ik die mensen hier laten, illegaal of niet.
    En dat mensen die wel in het land waar ze voorheen woonden normaal kunnen leven zonder vermoord te worden o.i.d. dan vind ik dat ze wel terug moeten. Of ze nou wel of niet een leven hebben opgebouwd in Nederland. Ze zijn zelf als illegalen gekomen en dus vind ik dat je het er zelf naar gemaakt hebt. Het is wel sneu voor die kinderen van dat soort mensen, die zijn de dupe van andermand dommigheden, maar je kan niet iedereen in Nederland laten wonen. Het is een klein land, dus niet de halve wereld kan hierheen komen.


    To live would be an awfully big adventure

    Villain schreef:
    Ik vind niet dat je 't kan maken als land, om mensen terug te sturen naar een onveilig land o_o Tja, als het dan illegalen zijn, snap ik dat je ergens een grens moet trekken, omdat je anders aan de gang kan blijven, maarja.. Moeilijk.

    sterf regering (duivel)


    Shoganai i ne~

    Dit is echt een triestig verhaal... En ik ben het helemaal eens met Cloudburst. Damn, regeringen zouden eens arme landen of landen in oorlog moeten helpen, in plaats van te zitten ruziën over wie het volgende WK voetbal mag organiseren...


    Home is now behind you. The world is ahead!