• Er is een jongen bij ons op school en de regering heeft besloten dat hij en zijn famillie weer terug moet naar zijn land. Echt sneu het is daar echt gevaarlijk en als ie terug gaat kan ie worden neergeschoten omdat ze gevlucht zijn voor de oorlog en dat vinden ze daar laf. Dus ik vind het echt sneu, nu zijn ze gevlucht en is z'n vader opgepakt maar zijn hele familie moet terug terwijl hij en zijn broertje bij mij op school zaten en veel vrienden hadden, het is zo sneu. Er is een hele handtekeningen actie bij ons op school, maar het gaat toch niet werken.
    Ik vind dit zo vreselijk, dat als mensen hier een leven op hebben gebouwd weer terug moeten naar hun eigen land.
    Ze woonden hier al 8 jaar.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2010 - 12:25 ]


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    DUDE O_O
    zo was het ook bij ons, twee meisjes, zussen van elkaar, die kregen ook geen verblijfsvergunning, toen is iedereen ook handtekeningen gaan zetten, bij de andere school ook, daar zat de jongste toen op school, en in totaal hadden ze meer dan 3000 handtekeningen, daarmee zijn ze naar de burgemeester gegaan, en toen dat niet echt werkte, heeft een biologie leraar aangeboden om die meisjes en hun familie in huis te houden totdat ze geslaagd zijn voor hun examen, de ene doet nu 4 mavo en de andere 6 vwo, maar ik weet niet wat er na dit jaar gaat gebeuren.. Maar ik snap dus precies hoe je je voelt <'3


    You can agree with me or you can be wrong

    Cassiopeia schreef:
    Ik ook. Maar ja, als je illegaal bent dan tja ...

    Wow die gaat diep man, let een beetje op je woordkeuze!

    En het is inderdaad heel zielig, medelijden.

    Bullshit schreef:
    (...)
    Mijn reactie hierop zou puur herhaling van Cloudburst zijn, dus lees die van haar maar eens, verplaats je in de situatie van iemand wiens leven van deze kl*teregering afhangt en durf het dan nog eens te zeggen.


    Doe normaal man.
    Jezus. Jammer dan als ze doodgaan. Natuurlijk is het erg. Maar als we hier elke vluchteling of illegale onderdak etc. moeten bieden hebben we zelf niets meer. Wil je dat dan? Dat je een zielig teringjong word dat op straat zwerft? Geloof me ik denk dat je dat erger gaat vinden, en ik spreek uit ervaring, want ik heb beide meegemaakt en ik zou liever een paar mensen het land uitgooien dan nog een keer op straat te leven omdat die mensen vreten van ONS geld. Omdat die mensen in ONZE huizen wonen, terwijl ze een eigen land hebben. En ja, dan is dat maar gevaarlijk. Jammer dan, we kennen niet met iedereen rekening houden, meisje. En ik zorg liever dat ik zelf terecht kom, dan dat ik op straat zwerf door van die luie vluchtelingen die van onze centen leven. Want de meesten doen dat! Even ter duidelijkheid, ik zeg niet allemaal, want er zitten goede mensen tussen, en ik ken ze. Maar sommige wil je het liefst eigenhandig stenigen.
    Natuurlijk is het erg maar denk ook even aan je eigen toekomst.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2010 - 19:30 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Elloire schreef:
    (...)
    Wow die gaat diep man, let een beetje op je woordkeuze!

    En het is inderdaad heel zielig, medelijden.


    Ja, als jullie het niet begrijpen dat je gewoon géén medelijden krijgt van de regering, al zou je dat zelf willen ( en geloof me, zelf wil ik dat ook )


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    iMoan schreef:
    (...)

    Doe normaal man.
    Jezus. Jammer dan als ze doodgaan. Natuurlijk is het erg. Maar als we hier elke vluchteling of illegale onderdak etc. moeten bieden hebben we zelf niets meer. Wil je dat dan? Dat je een zielig teringjong word dat op straat zwerft? Geloof me ik denk dat je dat erger gaat vinden, en ik spreek uit ervaring, want ik heb beide meegemaakt en ik zou liever een paar mensen het land uitgooien dan nog een keer op straat te leven omdat die mensen vreten van ONS geld. Omdat die mensen in ONZE huizen wonen, terwijl ze een eigen land hebben. En ja, dan is dat maar gevaarlijk. Jammer dan, we kennen niet met iedereen rekening houden, meisje. En ik zorg liever dat ik zelf terecht kom, dan dat ik op straat zwerf door van die luie vluchtelingen die van onze centen leven. Want de meesten doen dat! Even ter duidelijkheid, ik zeg niet allemaal, want er zitten goede mensen tussen, en ik ken ze. Maar sommige wil je het liefst eigenhandig stenigen.
    Natuurlijk is het erg maar denk ook even aan je eigen toekomst.


    Dat is wat ik bedoel met onze egoïstische mentaliteit. No offence, gewoon mijn mening. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Over het algemeen vind ik ook dat mensen terug naar hun land moeten, maar als je dan die verhalen hoort dan vraag ik me toch altijd af of mijn mening wel juist is.
    Jammer komt er nooit een wet dat mensen met zo'n verhalen niet weggestuurd mogen worden.
    Sterkte.


    effort never betrays you

    Rokstarr schreef:
    Tegen zo'n dingen kan ik dus niet...
    Ik krijg er soms tranen in m'n ogen van;
    Te denken dat mensen terug moeten keren naar hun land,
    terwijl ze alles hebben geprobeerd om hier te geraken en opnieuw te beginnen. En dan zomaar het land uitgezet worden! Het is verschrikkelijk,
    die mensen kunnen worden gedood in hun land daarom vluchten ze, ze doen geen vlieg kwaad. Laat ze hier toch blijven! Dit lijkt zo op hetgeen van de asielzoekers hier in België! Het vriest hier al elke nacht en toch leven er nog mensen buiten! Ik kan daar uren bij huilen, dat mag gewoon niet!
    & Dan zie je nog eens die zielige reportages op tv, maar doe er dan wat aan! Pffft... Als ik later voor mezelf kan zorgen enzo, zal ik zeker de mensen die in armoede steunen, want stel je eens op hun plaats het is zo verschrikkelijk!

    (Mijn reactie zal toch niets veranderen, maar heel veel sterkte!)

    Dankje, het is echt sneu. Iedereen op mijn MSN heeft bijna iets over hem in zijn msn naam.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Dat is wat ik bedoel met onze egoïstische mentaliteit. No offence, gewoon mijn mening. (:


    Egoïstisch?
    Sorry hoor. Maar als het zo doorgaat zitten hier dadelijk alleen nog maar vluchtelingen en illegalen die van ons geld leven. Dus gaat de economie achteruit. En ik leef mee met de mensen die het niet verdienen terug te gaan naar hun eigen land. Maar de meeste vluchten echt niet alleen vanwege het gevaar. Maar goed, noem me egoïstisch. Ik wil dat mijn kinderen het later goed hebben, maar als dit de toekomst word zie ik dat nog niet gebeuren.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    iMoan schreef:
    (...)

    Egoïstisch?
    Sorry hoor. Maar als het zo doorgaat zitten hier dadelijk alleen nog maar vluchtelingen en illegalen die van ons geld leven. Dus gaat de economie achteruit. En ik leef mee met de mensen die het niet verdienen terug te gaan naar hun eigen land. Maar de meeste vluchten echt niet alleen vanwege het gevaar. Maar goed, noem me egoïstisch. Ik wil dat mijn kinderen het later goed hebben, maar als dit de toekomst word zie ik dat nog niet gebeuren.


    Vandaar dat we moeten zoeken naar oplossingen of onze belastingen moeten opdrijven. Het gaat erom dat we altijd eerst aan onszelf denken en dat verafschuw ik enorm. Het kan ons niet schelen welke toekomst we ze insturen door hun te verjagen uit ons land, nee, het gaat er ons om dat wij geen last van hun zouden hebben. Dat vind ik geen juiste geestesgesteldheid.


    If we had not a soul, music would have created it.

    dat heb ik dus ook nu. we zijn nu bezig met hem hier te houden.

    en ik denk dat dat ook gaat lukken.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Vandaar dat we moeten zoeken naar oplossingen of onze belastingen moeten opdrijven. Het gaat erom dat we altijd eerst aan onszelf denken en dat verafschuw ik enorm. Het kan ons niet schelen welke toekomst we ze insturen door hun te verjagen uit ons land, nee, het gaat er ons om dat wij geen last van hun zouden hebben. Dat vind ik geen juiste geestesgesteldheid.



    Die zogenaamde last interesseert me niet. Die hou je toch wel. Maar ik vind dat als je alles gaat accepteren van vluchtelingen en illegalen komen ze hierheen, telkens maar meer en meer. En dat is het punt waarop ik zeg wat ik daarnet zei. Het moet gewoon blijven zoals nu. Zo is het goed. Niemand meer erbij, niemand die verjaagt moet worden.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Cloudburst schreef:
    Weet je, ik vind dat velen hier zo gemakkelijk mee omgaan. Ze zeggen gewoon; "Als je hier illegaal bent, dan moet je maar weg." (Nee, ik richt me niet alleen tot Cassiopeia, ik zeg dit in het algemeen. Veel mensen uit m'n klas redeneren namelijk ook zo.) Maar serieus, als je in hun plaats zou staan en de kans dus zou hebben dat je zal worden neergeschoten, denk ik dat je niet meer zo zult argumenteren. Wij hebben gewoon ongelooflijk veel geluk dat we hier geboren zijn. En daarom kan het leven van anderen ons niets meer schelen, zolang ons leven maar goed blijft. Er is écht iets mis met onze mentaliteit! Onze maatschappij moet veranderingen aangaan ten voordele van dergelijke mensen die het slecht hebben getroffen, in plaats zo'n egoïstische besluiten te nemen. En oké, onze maatschappij heeft al veel vorderingen gemaakt, maar ik vind het nog altijd niet goed genoeg.

    Wat zij zegt. :Y)


    We're hiding behind skin that's too tough

    iMoan schreef:
    (...)


    Die zogenaamde last interesseert me niet. Die hou je toch wel. Maar ik vind dat als je alles gaat accepteren van vluchtelingen en illegalen komen ze hierheen, telkens maar meer en meer. En dat is het punt waarop ik zeg wat ik daarnet zei. Het moet gewoon blijven zoals nu. Zo is het goed. Niemand meer erbij, niemand die verjaagt moet worden.


    Maar het feit dat ze naar hier komen, betekent toch dat het daar iets mis is? En vinden wij onszelf dan zo superieur om ons er niets van aan te trekken en te denken 'Zo is het goed. Wat er daar gebeurt kan me niets schelen en er mag ook niemand meer bij in ons land.'? Dan is er toch iets goed fout in ons gedachtegoed?


    If we had not a soul, music would have created it.

    iMoan schreef:
    (...)

    Doe normaal man.
    Jezus. Jammer dan als ze doodgaan. Natuurlijk is het erg. Maar als we hier elke vluchteling of illegale onderdak etc. moeten bieden hebben we zelf niets meer. Wil je dat dan? Dat je een zielig teringjong word dat op straat zwerft? Geloof me ik denk dat je dat erger gaat vinden, en ik spreek uit ervaring, want ik heb beide meegemaakt en ik zou liever een paar mensen het land uitgooien dan nog een keer op straat te leven omdat die mensen vreten van ONS geld. Omdat die mensen in ONZE huizen wonen, terwijl ze een eigen land hebben. En ja, dan is dat maar gevaarlijk. Jammer dan, we kennen niet met iedereen rekening houden, meisje. En ik zorg liever dat ik zelf terecht kom, dan dat ik op straat zwerf door van die luie vluchtelingen die van onze centen leven. Want de meesten doen dat! Even ter duidelijkheid, ik zeg niet allemaal, want er zitten goede mensen tussen, en ik ken ze. Maar sommige wil je het liefst eigenhandig stenigen.
    Natuurlijk is het erg maar denk ook even aan je eigen toekomst.






    Wat! Hoe durf je dat te zeggen!.


    Ze hebben geen eigen land mee of denk je dat ze voor de lol alles achterlaten. En dan is het maar gevaarlijk jammerdan. Volgens mij kan jij je ook nooit in een ander verplaatsen he. Want ik heb meerdere reaties van jou gezien waar me bloed van ga koken.
    jij moet zelf maar iemand hebben waar je super veel om geeft en die word dan het land uitgegooid. dan moet je komen praten...

    Reactie aangepast.

    [ bericht aangepast door een moderator op 3 dec 2010 - 20:00 ]

    Je mag niet alleen in hoofdletters typen.


    If we had not a soul, music would have created it.