• Hallo Quizletters,

    Zoals veel van jullie wel weten is het op Quizlet niet toegestaan om plagiaat te plegen. Daarmee wordt bedoelt dat iemand zonder pardoes een verhaal/quiz etc. van iemand anders overneemt, zonder toestemming of zonder de bron te vermelden. Wij hebben dit topic even gemaakt ter verduidelijking, zodat het vanaf nu duidelijk is wat hieronder valt. Ten eerste willen wij nog even zeggen dat het echt not done is om plagiaat te plegen. Het is dan ook bij de wet verboden en Quizlet kan er zelfs mee in de problemen komen.

    Onder plagiaat valt:
    - Het letterlijk overnemen van verhalen uit boeken (dit mag ook niet als erbij vermeldt staat om welk boek het gaat. Alleen met toestemming van de schrijver zelf.);
    - Het letterlijk overnemen van verhalen die door andere mensen op het internet zijn geplaatst;
    - Het vertalen van verhalen uit een andere taal;
    - Het verder schrijven aan het verhaal van een echte schrijver > mits erbij vermeldt wordt om welk boek het gaat;
    - Het verder schrijven aan een verhaal van een user op Quizlet/Fanfic/THfansite etc. > mits diegene toestemming heeft van de originele schrijver;
    - Een verhaal van een user op Quizlet/Fanfic/THfansite etc. herschrijven vanuit een andere persoon > mits diegene toestemming van de originele schrijver;
    - Het verhaal van een echte schrijver herschrijven vanuit een ander persoon;
    - Het veranderen van een aantal zinnen, woorden en/of namen van het originele verhaal.

    (Dit geldt ook voor polls, quizzen en blogs.)


    Wij zullen plagiaat vanaf nu strenger gaan bestraffen, omdat het een ernstige zaak is. Wij hopen dat jullie deze regel dan ook zullen naleven. Dit alles zal ook in de huisregels komen te staan, zodat het voor eens en altijd duidelijk is, en vaststaat.

    Als laatste willen wij jullie nog vragen om te checken of jullie nog zulke creaties online hebben staan, die onder plagiaat vallen. Wij vragen jullie dan ook dringend om deze per direct te verwijderen.

    Als er nog vragen zijn, stel deze dan gerust!

    Groetjes,
    de moderators.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2010 - 22:08 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Desecrate schreef:
    (...)
    Nog steeds plagiaat (:

    Haha dat snap ik, nee maar stel dat je het écht graag zou willen vertalen vanuit het Americaans Oke dit gaat nu niet echt meer over Q maar jullie maken mij nieuwschierig (cat)
    Moet je dan contact opnemen met de uitgeverij, of familie van die gene ofzo? :'D

    Inderdaad, is allemaal heel logisch(A)

    Totally agree with this.


    Alleen maar tranen van geluk

    ;d


    Believe In Everything Because Everything's Reachable

    Ik heb een Harry Potter fanfic verhaal. Het is dan wel niet door de ogen van Harry, en Harry Hermelien en Ron komen er niet mega vaak in voor, maar het gaat wel over Harry Potter en de Vuurbeker. Is dat dan ook plagiaat?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dus als ik bvb. van mijn zus een verhaal mag overnemen, moet ik dan naar haar story verwijzen?
    De regels lijken me wel logisch


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    BlackMagic schreef:
    Ik heb een Harry Potter fanfic verhaal. Het is dan wel niet door de ogen van Harry, en Harry Hermelien en Ron komen er niet mega vaak in voor, maar het gaat wel over Harry Potter en de Vuurbeker. Is dat dan ook plagiaat?

    Nee, dat is een fanfiction ^^.

    AngelsHeaven schreef:
    Dus als ik bvb. van mijn zus een verhaal mag overnemen, moet ik dan naar haar story verwijzen?
    De regels lijken me wel logisch

    Ja (:

    WEmo schreef:
    (...)
    Haha dat snap ik, nee maar stel dat je het écht graag zou willen vertalen vanuit het Americaans Oke dit gaat nu niet echt meer over Q maar jullie maken mij nieuwschierig (cat)
    Moet je dan contact opnemen met de uitgeverij, of familie van die gene ofzo? :'D

    Als je toestemming hebt voor één van de dingen die hier in het witte vlak in de beginpost staat, is het soieso geen plagiaat meer.
    Want plagiaat betekent juist zónder toestemming.

    Als jij toestemming hebt om een verhaal te vertalen en op Q te zetten, ga je gang (:

    En ja toestemming krijg je van de auteur of (via) zijn/haar uitgever.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2010 - 18:12 ]

    Ho even. Even een vraagje. (krul)

    Veel mensen (waaronder ikzelf) zijn grote Twilight fans. Vaak word er verder geschreven aan de Twilight trilogie of worden er verhalen gemaakt met dezelfde personages. Dat mag dus wel? Of niet?...


    Behind every great man there’s a great woman

    DaKrulliCode schreef:
    (...)
    Nee, dat is een fanfiction ^^.


    aaah oke, dankjewel!:)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    LaPush schreef:
    Ho even. Even een vraagje. (krul)

    Veel mensen (waaronder ikzelf) zijn grote Twilight fans. Vaak word er verder geschreven aan de Twilight trilogie of worden er verhalen gemaakt met dezelfde personages. Dat mag dus wel? Of niet?...

    Ja, dat mag. Een heel groot deel van de verhalen hier zijn gebaseerd op bestaande (fictieve) personages, dat is dus niet echt tegen te houden (:

    Poseidon schreef:
    Én terecht. (:


    Simple, but effective.

    maar je kan dan toch wel zeggen dat je toestemming hebt, terwijl je dat helemaal niet hebt, gaan jullie dat ook echt helemaal uitzoeken enzo?


    I Lick The Gun When I'm Done, Cuz I Know That Revenge Is Sweet

    Duidelijk (:


    Little birdie in the sky. Dropped a poopie in my eye. I don't scream, I don't cry. I thank god that cows can't fly. (