• Hallo Quizletters,

    Zoals veel van jullie wel weten is het op Quizlet niet toegestaan om plagiaat te plegen. Daarmee wordt bedoelt dat iemand zonder pardoes een verhaal/quiz etc. van iemand anders overneemt, zonder toestemming of zonder de bron te vermelden. Wij hebben dit topic even gemaakt ter verduidelijking, zodat het vanaf nu duidelijk is wat hieronder valt. Ten eerste willen wij nog even zeggen dat het echt not done is om plagiaat te plegen. Het is dan ook bij de wet verboden en Quizlet kan er zelfs mee in de problemen komen.

    Onder plagiaat valt:
    - Het letterlijk overnemen van verhalen uit boeken (dit mag ook niet als erbij vermeldt staat om welk boek het gaat. Alleen met toestemming van de schrijver zelf.);
    - Het letterlijk overnemen van verhalen die door andere mensen op het internet zijn geplaatst;
    - Het vertalen van verhalen uit een andere taal;
    - Het verder schrijven aan het verhaal van een echte schrijver > mits erbij vermeldt wordt om welk boek het gaat;
    - Het verder schrijven aan een verhaal van een user op Quizlet/Fanfic/THfansite etc. > mits diegene toestemming heeft van de originele schrijver;
    - Een verhaal van een user op Quizlet/Fanfic/THfansite etc. herschrijven vanuit een andere persoon > mits diegene toestemming van de originele schrijver;
    - Het verhaal van een echte schrijver herschrijven vanuit een ander persoon;
    - Het veranderen van een aantal zinnen, woorden en/of namen van het originele verhaal.

    (Dit geldt ook voor polls, quizzen en blogs.)


    Wij zullen plagiaat vanaf nu strenger gaan bestraffen, omdat het een ernstige zaak is. Wij hopen dat jullie deze regel dan ook zullen naleven. Dit alles zal ook in de huisregels komen te staan, zodat het voor eens en altijd duidelijk is, en vaststaat.

    Als laatste willen wij jullie nog vragen om te checken of jullie nog zulke creaties online hebben staan, die onder plagiaat vallen. Wij vragen jullie dan ook dringend om deze per direct te verwijderen.

    Als er nog vragen zijn, stel deze dan gerust!

    Groetjes,
    de moderators.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2010 - 22:08 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    lijkt me logisch allemaal (krul)


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Vraagje als je de een verhaal er op zet maar je zegt dat hij niet van jouw is mag dat dan wel?
    Of als je verhaalt geïspireert is op een ander verhaal,maar niet het zelfde is moet je er dan bij zeggen dat dat zo is?
    Wand dat is bij mijn verhaal zo,die is geinspireert op een mythe.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2010 - 22:08 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Volledig mee eens(Y)

    Ik vind het echt zielig dat mensen die zelf geen inspiratie hebben dingen gaan overnemen van iemand anders. (heb het ook al meegemaakt dat ze een verhaal van mijn overgenomen hadden zonder mijn toestemming)


    If you obey all the rules, you miss all the fun!

    Én terecht. (:


    your eyes are like stars in the night.

    Exercitus schreef:
    Vraagje als je de een verhaal er op zet maar je zegt dat hij niet van jouw is mag dat dan wel?

    Nee, dan moet je alsnog toestemming hebben van de schrijver zelf.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Poseidon schreef:
    Én terecht. (:


    effort never betrays you

    helemaal mee eens :']


    They fell in love, didn't they?

    C0RPSE schreef:
    (...)
    Nee, dan moet je alsnog toestemming hebben van de schrijver zelf.

    Ik bedoel niet van q maar uit een boek,de schrijver is namelijk niet bekent maar dat staat er bij.

    En als je verhaalt geïspireert is op een ander verhaal,maar niet het zelfde is moet je er dan bij zeggen dat dat zo is?
    Wand dat is bij mijn verhaal zo,die is geinspireert op een mythe.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2010 - 22:09 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Lijkt me logisch. Ik zou het zelf echt niet leuk vinden als ze mijn creaties overnamen. Dus wat maakt het uit of het van een echt schrijver is of die van mij.
    Maar ik wens jullie succes! _O_

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ik bedoel niet van q maar uit een boek,de schrijver is namelijk niet bekent maar dat staat er bij.

    En als je verhaalt geïspireert is op een ander verhaal,maar niet het zelfde is moet je er dan bij zeggen dat dat zo is?
    Wand dat is bij mijn verhaal zo,die is geinspireert op een mythe.

    Ik heb het ook over een echt boek. Als een verhaal op een boek geïnspireerd is, dan hoef je het er niet bij te vermelden.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2010 - 22:12 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    C0RPSE schreef:
    (...)
    Ik heb het ook over een echt boek. Als je verder schrijft aan een ander verhaal, dan moet daarbij vermeldt worden om welk verhaal het gaat.

    Oh ok.
    Even voor de duidelijkheid, in mijn eerste vraag heb ik het over een verhaal die letterlijk is overgeschreven,daar staat bij dat de echte schrijver onbekend is, mag dat?
    Ik snap het namelijk niet helemaal.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oké, Ik heb dus nu een vraagje.
    Is er een meld knop voor:
    Story's
    Quizzen
    Polls
    enzo?

    Poseidon schreef:
    Én terecht. (:


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Exercitus schreef:
    (...)
    Oh ok.
    Even voor de duidelijkheid, in mijn eerste vraag heb ik het over een verhaal die letterlijk is overgeschreven,daar staat bij dat de echte schrijver onbekend is, mag dat?
    Ik snap het namelijk niet helemaal.

    Een verhaal dat letterlijk is overgeschreven, mag niet. Dat omdat je daarvoor toestemming moet krijgen van de schrijver zelf. En dat is ook nogal moeilijk :') Als je verhaal geïnspireerd is op een boek, dan hoef je het er niet bij te vermelden, aangezien dat zoveel wordt gedaan.


    "I shut my eyes in order to see.'

    C0RPSE schreef:
    (...)
    Een verhaal dat letterlijk is overgeschreven, mag niet. Dat omdat je daarvoor toestemming moet krijgen van de schrijver zelf. En dat is ook nogal moeilijk :') Als je verhaal geïnspireerd is op een boek, dan hoef je het er niet bij te vermelden, aangezien dat zoveel wordt gedaan.

    Ok dank je nu snap ik het.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall