• De stelling van vandaag luidt:
    Criminaliteit heeft een niet vast te leggen definitie

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Crime schreef:
    Oneens. Je hebt Criminaliteit in verschillende vormen, maar zolang er iets strafbaars in zit kun je de link leggen. (:
    En wat nou als je iets doet omdat een ander je gedwongen heeft? Of omdat je gechanteerd werd? Of misschien was je nog maar klein en had je nog geen idee wat je deed? Of misschien werd je wel meegeleept door de druk in de groep? Het is niet altijd makkelijk om alles te bestempelen als criminaliteit, omdat het niet altijd uit vrije wil is geweest.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)En wat nou als je iets doet omdat een ander je gedwongen heeft? Of omdat je gechanteerd werd? Of misschien was je nog maar klein en had je nog geen idee wat je deed? Of misschien werd je wel meegeleept door de druk in de groep? Het is niet altijd makkelijk om alles te bestempelen als criminaliteit, omdat het niet altijd uit vrije wil is geweest.


    Ik denk dat je juist zit door te zeggen dat criminaliteit vast te stellen door of iemand willens en wetens een slechte daad heeft verricht. Maar ik vind wel dat als iemand dat doet om bij een groep te horen hij ook als crimineel beschouwd kan worden, chantage is nog wat anders.

    C0RPSE schreef:
    Uhu, het ligt aan allerlei factoren.


    effort never betrays you

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Ik denk dat je juist zit door te zeggen dat criminaliteit vast te stellen door of iemand willens en wetens een slechte daad heeft verricht. Maar ik vind wel dat als iemand dat doet om bij een groep te horen hij ook als crimineel beschouwd kan worden, chantage is nog wat anders.
    Ik vind eigenlijk van niet, tenminste, het ligt eraan hoe beïnvloedbaar en onzeker zo iemand is.


    Life is hard and then we die

    Nee criminaliteit is het begaan van een strafbaar feit, meerdere keren of niet, hoe erg dan ook. Die definitie staat gewoon vast hoor.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.