• Lara Casanova, Ginny Weasley en [..], (15), vervelen zich tijdens hun vakantie in de leerlingenkamer van Gryffindor. Ze besluiten Hermione's slaapkamer te plunderen tot Lara Hermelione's Tijdverdrijver vind. De drie vriendinnen besluiten om eens op onderzoek uit te gaan in de geschiedenis. Hun eigen geboortes bijvoorbeeld, of de geboorte van Voldemort, de schooltijd van Dumbledore, de regeertijd van Goderic Gryffindor, totdat de Tijdverdrijver begint tegen te stribbelen en ze in het verleden blijven hangen en niet meer terug kunnen. De drie vriendinnen worden bevriend met de Marauders, de vader van Harry, Sirius Black, Remus Lupin en Peter Pettigrew. Lara komt erachter dat Peter iets slechts van plan is en de drie vriendinnen moetten de jongens helpen anders graken ze nooit meer thuis, maar willen ze wel naar huis?


    Rollen:
    - Beste vriendin Lara
    Bro
    - Studenten uit 1975, jongens én meisjes; alle afdelingen!
    Archer, Turnsole, Apocalyps, maar ik wil er nog meer (:

    Info:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Afdeling:
    Bloed:
    Karakter:
    Uiterlijk: Uitgebreidde beschrijving en foto! De mensen zijn 15/16, dus liefst iemand van die leeftijd (:
    Hobby's:
    Likes:
    Dislikes:
    Favoriete leerkracht:
    Vervelendste leerkracht:
    Lievelingsvak:
    Slechstevak:
    Patronus:
    Toverstok:
    Extra's:
    Titel: Verplicht!

    * Alleeees invullen!

    [ bericht aangepast op 11 nov 2010 - 20:59 ]


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    OMG. Je hebt geen idee hoe lang ik op een story over The Marauders heb gewacht ;o

    Rol: Beste Vriendin Lara
    Naam: Gemma Hawkes
    Leeftijd: 15
    Afdeling: Gryffindor
    Bloed: Volbloed
    Karakter: Gemma is een vurig ding. Haar ouders hebben haar altijd opgevoed met het idee dat ze het moest zeggen als iets haar niet aan stond en dat ze nooit iemand over zich mocht laten lopen. Dat doet ze dan ook. Ze is sarcastisch, prikkelbaar, onvoorspelbaar en een vriendin voor het leven. Gemma is zo'n persoon die nooit iemand laat vallen, wat die persoon ook gedaan heeft. Ze gelooft dat haar mensenkennis goed genoeg is om mensen van het eerste moment dat ze met haar in contact komen, te doorzien. Ze zit er niet altijd op, maar vaak is Gemma's inzicht correct. Hoewel Gemma op vele vlakken onperfect is -Ze is lui, arrogant en heeft soms hélemaal geen zin om aardig te zijn- is ze wel altijd doodeerlijk. Ze zal ook nooit stoppen met de waarheid te vertellen. Hoe bang ze er ook voor is. Hoewel ze zelf altijd de waarheid tegen mensen wil zeggen, heeft ze soms moeite met de dingen onder ogen te zien. Ze zal een moeilijk te verwerken gebeurtenis eerder uitsluiten en doen alsof het niet gebeurt is. Verder is Gemma koppig en vergeeft ze moeilijk. Wel zal ze tot het uiterste gaan om haar beloftes waar te maken en een vriend in nood te helpen. Ze maakt zichzelf graag wij sdat ze een sterk persoon is, en dat is ze ook, maar zo heeft ze moeite met haar 'zwakheden' onder ogen te zien. Ze zal niet snel toegeven dat ze romantische gevoelens voor iemand koestert of als ze zich ergens doodongelukkig over voelt.
    Uiterlijk: Gemma heeft schouderlang, donkerbruin haar met lichte krulletjes in. Over haar voorhoofd ligt een schuine, steile pony die net boven haar grijze ogen eindigt, die pint ze ook vaak naar achter. Haar ogen zijn groot en rond met lange wimpers. Ze zijn haar grote trots. Gemme bezit een lijkwitte huid met lichte sproeten en kleine littekentjes van haar jeugd. Ze heeft een dunne mond en een enigszins ronde neus, wat haar iets schattigs geeft. Qua piercings heeft ze alleen gaatjes voor oorbellen. Klik
    Hobby's:Quidditch; ze is een Wachter. Verder houdt ze ook extreem veel van tripjes naar Hogdsmeade. Dat is nu niet ect een hobby, maar het is wel iets waar ze altijd heel relaxed van wordt.
    Likes: Mannelijke mannen, stractiatella ijs, iemand waar ze eens goed mee kan ruzie maken, droge humor, komedieseries, thee
    Dislikes:Kaas, baasmakers -hoewel ze er zelf eentje. van formaat is-, mensen waarmee niet mee valt te werken, koffie, venkel, spinnen, wind.
    Favoriete leerkracht:Anderling
    Vervelendste leerkracht:Zwamdrift
    Lievelingsvak: Transfiguratie
    Slechstevak: Astronomie
    Patronus:De kleine panda, omdat het zo'n vurige, opgewekte beestjes zijn, die heel goed voor zichzelf kunnen zorgen.
    Toverstok:Kersenhout, hartenbloed van een draak, 32.6 cm
    Extra's:Nope, behalve dat ze een uil heeft die Archimedes heet. Omdat haar vader hem zo genoemd heeft. Zelf noemt ze hem steeds Pluim, omdat Archimedes gewoon een mond vol is.
    Titel: The Time-Turner

    [ bericht aangepast op 11 nov 2010 - 18:13 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik zoek nog ff een foto (;
    Edit: foto is erbij (;

    [ bericht aangepast op 11 nov 2010 - 17:54 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Laat je btw iets weten als hij online staat ?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Archer schreef:
    Laat je btw iets weten als hij online staat ?

    Tuurlijk :]


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    Rol: Beste vriendin Lara
    Naam: Millie Jones
    Leeftijd: 14
    Afdeling: Griffoendor
    Bloed: Halfbloed
    Karakter: Millie is nogal koppig, maar ook nieuwsgierig. Millie is vaak een brompot maar voelt zich vaak ook goed in haar vel. Haar persoonlijkheid wisselt vaak af, dus de ene keer is ze uit haar hun en de andere keer is ze erg hyperactief. Millie staat altijd klaar voor haar vriendinnen, ze zal altijd voor hun door het vuur gaan. Letterlijk.
    Uiterlijk: Uitgebreidde beschrijving: De blik van Millie is vaak direct, haar gezicht straalt een soort van geheimzinnige, maar tegelijkertijd gezellige gloed uit. Haar ogen zijn lichtbruin van kleur, en haar haar is pikzwart met een blès erin. Millies kapsel is met knipsels en al. Ze heeft ook gekrulde wimpers die halflang zijn en haar ogen hebben een amandelvorm. Buiten het uniform, draagt ze vaak blauw.
    Hobby's: Millie is verzot op lezen, maar heeft er moeite mee. Ze zeggen dat ze dyslexie heeft maar Millie geeft ze ongelijk. Nochtans kan ze niet goed vertellen, en daarmee pest Draco haar. Ze doet ook zwerkbal voor het team van Griffoendor, ze is jager. Om eerlijk te zijn doet ze de lessen van Hagrid ook graag, omdat ze vindt dat hij heel goed kan vertellen, ongeacht het onderwerp.
    Likes: Ze is verzot op Lilly, een zwarte kat wiens ogen uitzonderlijk amber zijn. Haar boek, Hoe de toverwereld in elkaar zit, en haar vrienden
    Dislikes: Al heeft ze nooit echt een hekel aan hem gehad, Draco ziet ze niet echt graag. Er oefent soms druk tussen de twee, en vaak vechten ze zonder toverstok. Millie verkoopt hem liever een ferme klap in het gezicht dan dat ze het ooit goedmaakt, zegt ze altijd. Ook heeft ze een hekel aan professor Sneep, omdat volgens bronnen hij haar moeder vermoordt had.
    Favoriete leerkracht: Hagrid
    Vervelendste leerkracht: professor Sneep
    Lievelingsvak: Leer der Oude Runen
    Slechstevak: Voorspellend Rekenen
    Patronus: Vuurfeniks
    Toverstok: Een nimbius met feniksveer (denk zelfverzonnen)
    Extra's: Millie heeft een naar verleden. Ze had nooit uit kunnen vissen of ze een halfbloed of volbloed was, omdat haar moeder was vermoordt voordat ze twee werd. Haar vader was puurbloed, maar hij wilt niets kwijt over Milies moeder's verleden omdat hij dat niet aankan. Millie had een speciale band met Harry Potter, vanwege omdat zij ook in de team zat. Ze waren like hartsvrienden, en ze had zelfs een crush voor hem tot Ginny en hem begonnen te daten. Ze scheidde zich af van hem, eerst was hij heel boos geweest door haar gedrag, maar accepteerde dan dat hij een hele goede vriendin had verloren en dat ze nooit meer harstvrienden kunnen zijn. Nu zijn ze gewoon vrienden, al mist Harry haar wel erg. Millie heeft Ginny vergeven nadat Ginny duizendmaal haar excuses had aangeboden, maar deels zal ze haar nooit vergeven.
    Titel: Hogwarts at 1975


    Je moet eens weten hoelang dit voor mij heeft geduurd om te schrijven^^

    [ bericht aangepast op 11 nov 2010 - 18:35 ]


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    Rol: Beste vriendin Lara
    Naam: Santana Dai
    Leeftijd: Veertien, ze wordt pas op het einde van het schooljaar vijftien.
    Afdeling: Ze zit net zoals Lara en Ginny in Gryffindor. Ze is uitgekozen op haar intelligentie, kennis en doorzettingsvermogen. Ze heeft een pure hekel aan mensen van Slytherinn, maar dat is puur uit bijgeloof. Ze heeft mensen nooit willen accepteren zodra ze er achter kwam dat ze in die afdeling geplaatst waren.
    Bloed: Ze is een puurbloed. Haar ouders hebben allebie op Zweinstein gezeten, en zelfs in hetzelfde leerjaar als James Potter, Sirius Black en de hele groep er om heen. Ze hebben elkaar ontmoet in het laatste leerjaar, haar moeder was erg populair bij vele jongens en haar vader was juist het knuffeligere onhandige jongetje. Ze vielen beide voor elkaar en daarna zijn ze getrouwd. Ze hebben tegenwoordig een boekenwinkeltje op de wegisweg, die redelijk goed draait, ookal moeten ze het tegen Klieder en Vlek opnemen.
    Karakter: Als je Santana tegen zou komen, zou je denken dat het een nietsnuttigge aanstelster is. Ze is ook soms weleens een nietsnut, ze hangt vaak wat rond en met haar nonchalant blik kan ze overkomen alsof de wereld haar niks uit kan maken. Maar eigenlijk is ze zeer intelligent. Haar kennis ligt vaak verder dan die van vele leerlingen. Ze leert erg snel en ze is ook erg leergierig, omdat ze altijd deel van iets uit wil maken. Ze wil graag nieuwe vrienden maken, en ze accepteert mensen erg snel. Ze is een van de vrolijkste meisjes die je je voor kan stellen, ze is heerlijk om naar te luisteren omdat haar stem erg fijn en rustig vertelt. Haar lach daarintegen is erg aanstekelijk en ze ziet ook graag mensen lachen. Ze is vaak erg vrolijk en ze heeft er niks op tegen om te huppelen door de gangen, alleen houden Lara en Ginny haar altijd tegen. Ze kan het ook goed vinden met jongens, omdat ze een erg nonchalante en grappige instelling heeft. Helaas is ze niet iemand die een geheim kan houden, want ze praat graag. Meestal floept ze iets eruit zonder het zelf door te hebben, en dat vaak tegen de verkeerde mensen. Zo weet de hele school het binnen één uur, en krijgt zij er de schuld van. Mensen zijn nooit echt bang geweest van Santana, omdat ze weten dat ze nooit iets doet. Ze is namelijk te goed voor de wereld. Ze laat mensen vaak voor, ze helpt iedereen en ze offert zich vaak op. Mensen roddelen daarom vaak over haar en verzinnen dingen die nooit waar zouden kunnen zijn. Er is niemand die haar volledig kent, omdat ze zich bij ieder weer anders voor doet. Het is nooit dat ze zich helemaal anders voor doet, omdat ze onzeker is, maar omdat ze gewoon vaak in een andere stemming is. Ze heeft namelijk snelle stemmingswisselingen, en dat loopt niet altijd op iets goeds uit. Ze kan het ene moment vrolijk en lief zijn terwijl ze het andere moment de betweter en de slimmerik uithangt. Ze is sowieso ook een slijmbal bij de leraren, door haar praktijk opdracht sneller in te leveren dan iedereen en vooraan te zitten bij elke les. Ze is iemand die buiten de lessen mensen wel plaagt, propjes naar leerlingen gooit en dan vooral gemikt op eerste jaars. Maar tijdens de les lijkt er wat bij haar te veranderen, waardoor ze ineens een heiligboontje is. Iets wat de meeste mensen niet erg leuk vinden, aangezien ze dan erg boos kan worden als ze zich aan je irriteert.
    Uiterlijk: Santana. Ze heeft oranje haren, niet erg lang maar meestal zitten ze wel erg mooi. Ze vallen erg op door de kleur, maar ook door de pony die er in is geknipt. Ze heeft groene ogen, meestal draagt ze make-up omdat ze er van onder de indruk is. Elke keer als ze naar de dreuzelwereld gaat dan neemt ze make-up mee, en geeft die ook aan Lara en Ginny. Het is haar na vijf weken van proberen, eindelijk gelukt om uit te vinden hoe mascara werkt. Ze doet haar gewaad altijd wat anders aan als de rest. Ze maakt het niet gek ofzo, maar net was losser en wijder dan de rest. Ze heeft altijd een klein zilver ringetje aan. Die heeft ze van haar oma gehad, die Perkamentus zelfs nog kende.
    Hobby's: Santana is de nieuwste aanwinst van het Gryffindor Zwerkbal team. Ze is jager, maar het is duidelijk aan haar te merken dat ze nog veel kan leren. Ze is harstikke fanatiek en ze is zeer trots op haar Zwerkbal outfit, al had die van haar wat meer Glamarous mogen zijn. Haar andere hobby is het uitproberen van spreuken. Ze probeert graag nieuwe spreuken uit, die ze uit Hermoine's spreukenboek heeft. De meeste lopen redelijk goed af, en geen schade aan ook maar iets wat in de buurt stond. Soms gaat het er minder goed vanaf. Zo heeft ze eens haar bed laten ontploffen, de kat van Berlinda Broom opgeblazen en Lara's haren helemaal overeind gezet. Ze vindt het ook geweldig om naar Zweinsveld te gaan. Ze vindt het leuk om afentoe vrij te zijn en daar wat anders te kunnen zijn. Ze gaat graag winkelen en snoep kopen bij het snoepwinkeltje.
    Likes: Ze vindt haar vriendinnen allemaal helemaal geweldig, haar vrienden daarintegen ook. Ze houdt erg veel van haar zwarte kat genaamd: Harry Potter. Ze waren in een lacherige bui toen ze de kat kreeg, het was namelijk haar eerste verjaardag op Zweinstein. Fred Weasley schreeuwde hard dat ze haar kat Harry Potter moest noemen, en Harry gaf toestemming. Hij vond het namelijk helemaal grappig om zijn naam de hele dag te horen, terwijl ze het helemaal niet tegen hem heeft. Nou heeft hij er meer spijt van, omdat hij de hele dag Santana zich hoort commanderen, terwijl het net zo goed tegen de kat Harry Potter kan zijn.
    Dislikes: Ze heeft de grootste hekel aan het toververbod voor minderjarige. Ze is nog maar net veertien en ze moet nog drie jaar wachten, totdat ze buiten school mag toveren. Ze gaat namelijk erg vaak naar de dreuzelwereld, omdat ze erg onder de indruk is van dreuzels. Ze doet zich dan voor als een gewoon meisje, en dan gaat ze in de gewone wereld winkelen. Vaak brengt ze cadeautjes mee voor de rest, waarvan ze niet eens weten wat het in houdt. Ze kan zich ook zwaar irriteren aan Draco. Ze heeft vorig jaar veel met hem geflirt, omdat ze zich nogal tot hem aangetrokken voelde maar nou heeft ze het gevoel dat hij nog steeds door gaat. Hij komt vaak bij haar lopen, maakt gemene opmerkingen tegen haar vrienden en probeert haar vaak mee te krijgen naar de leerlingen kamer van Slytherinn. Ze kreeg er gewoon elke keer een kick van om met hem te flirten, maar die tijd is nu gewoon over. En vandaar wordt ze schijtziek van Draco.
    Favoriete leerkracht: Hoewel hij niet meer op school werkt, was ze altijd grote fan Remus Lupin. Zijn manier van les geven was voor haar gewoon de hemel, en ze haalde ontzettend goede punten.
    Vervelendste leerkracht: Ze heeft sinds dag één een hekel aan Severus Snape. Het klinkt cliché, maar hij moet haar altijd hebben. Hoe hard ze ook haar best doet, het is nooit goed genoeg voor hem. Ze moet vaak nablijven en dan schreeuwt hij haar helemaal verrot, terwijl Pansy haar zat te vervelen.
    Lievelingsvak: Ze is heel erg goed in Dreuzelkunde. Dat komt door haar interesse in Dreuzels, en haar bezoekjes aan de dreuzelwereld. Ze kan zich goed in dat soort mensen plaatsen, en soms denkt ze als een dreuzel.
    Slechstevak: Toverspreuken. Hoewel ze er veel voor oefent, pakken de meeste spreuken niet erg spectaculair goed af.
    Patronus: Een pauw. Omdat ze zichzelf altijd laat zien.
    Toverstok: 27 cm, eikenhout met een druppeldraken bloed en een hyppogrief veer als kern.
    Extra's: Sinds een maandje of twee is Santana erg bezig met Ron Weasley. Iedereen kon zien hoeveel de twee zich in elkaar interesseerde. Ze zitten vaak samen, en soms kan je er ook gek van worden. Ze zijn erg close en Hermoine raakt ervan door het dolle heen. Soms lopen ze zelfs hand in hand en ze blijven maar volhouden dat ze geen relatie hebben.
    Titel:
    Running out late
    love born in 1975
    that time came late.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2010 - 18:46 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Turnsole schreef:

    Je moet eens weten hoelang dit voor mij heeft geduurd om te schrijven^^

    Same here. Samen met research en nadenken ;'DD


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Archer schreef:
    (...)
    Same here. Samen met research en nadenken ;'DD


    Ik gebruikte research het meest om de toverstok te vinden. Dus verzon ik maar zelf één. Maar ja die van mij heeft weinig kans om te worden *kijkt onder de indruk van Bro's reactie en die van jou*


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    Turnsole schreef:
    (...)

    Ik gebruikte research het meest om de toverstok te vinden. Dus verzon ik maar zelf één. Maar ja die van mij heeft weinig kans om te worden *kijkt onder de indruk van Bro's reactie en die van jou*

    Inderdaad, de toverstok vond ik ook moeilijk. Ik wilde iets realistisch en toch iets dat bij Gemma paste ;3 Hetzelfde voor de Patronus.
    En ach ja, als ik 't niet wordt ga ik de story alsnog lezen ;'D BARCA neemt maar wie ze het best vind ;3 Maar ik ben onder de indruk van Bro's en jouw personage. Meestal zijn die personages maar 'bitch maar toch aardig' enzo.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Archer schreef:
    (...)
    Inderdaad, de toverstok vond ik ook moeilijk. Ik wilde iets realistisch en toch iets dat bij Gemma paste ;3 Hetzelfde voor de Patronus.
    En ach ja, als ik 't niet wordt ga ik de story alsnog lezen ;'D BARCA neemt maar wie ze het best vind ;3 Maar ik ben onder de indruk van Bro's en jouw personage. Meestal zijn die personages maar 'bitch maar toch aardig' enzo.


    Ja dat wou ik ook. Die patronus had ik stiekem van Lily Evans en Severus Snape gepikt haha.
    En ja ik ga het ook lezen, lijkt me een geweldig verhaal. Jou personage is nogal interessant, en je hebt gelijk. Je neemt een bitch, of een aardig meisje lol.


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    Ik ga geen rol invullen, maar je mag mijn naam altijd gebruiken voor een persoontje ergens. Ik wil hem wel graag lezen, will you let me know when one's finished?


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Turnsole schreef:
    (...)

    Ja dat wou ik ook. Die patronus had ik stiekem van Lily Evans en Severus Snape gepikt haha.
    En ja ik ga het ook lezen, lijkt me een geweldig verhaal. Jou personage is nogal interessant, en je hebt gelijk. Je neemt een bitch, of een aardig meisje lol.

    Haha een hert :Y) Ah ik vind 't geweldig hoe James' patronus een mannelijk hert is en die van Lilly een vrouwelijk ;3 Die zijn zoooo schattig samen.
    Man ik kijk echt uit naar deze story. Normaal moet ik altijd op Engelse fanfiction sites gaan rondrommelen om een Maraudersverhaal te vinden -hoewel ik overlaatst een extreem goeie Nederlandse heb gevonden-.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Turnsole schreef:
    (...)

    Ik gebruikte research het meest om de toverstok te vinden. Dus verzon ik maar zelf één. Maar ja die van mij heeft weinig kans om te worden *kijkt onder de indruk van Bro's reactie en die van jou*


    ah dankjewel man. _O_
    ik vind jullie personages ook interessant! (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Rol:Student uit 1975
    Naam:Amy Noorenbos
    Leeftijd:16
    Afdeling:Zwadderich
    Bloed:Zuiver bloed, en daar is ze trots op.
    Karakter:Van buitn is Amy heel erg arrogant en egoïstisch. Alle mensen die ze ontmoet wind ze met gemak om haar vingers en daar maakt ze hevig misbruik van. Amy heeft een hekel aan halfbloeden, dreuzels en alles wat daar op lijkt. Daar maakt ze absoluut geen geheim van. Ze doet alles om hen het leven zo zuur mogelijk te maken en geniet met volle teugen van hun leed. Ze heeft een grote vriendengroep en is een enorme player. Bijna iedere maand heeft ze wel weer een andere jongen aan de haak geslagen.
    Uiterlijk: Amy Noorenbos
    Hobby's:Uitgaan met vrienden, jongens versieren, onschuldige studenten pesten en zichzelf helemaal lam zuipen.
    Likes:Chocola, shoppen, sieraden, mensen voor gek zetten, jongens en vooral handtasjes. Zelfs naar de lessen toe.
    Dislikes:Schooluniformen, regels, halfbloeden, dreuzels, enzovoorts.
    Favoriete leerkracht:Hagird (als die er toen al was) omdat hij een ontzettend gemakkelijk pest-doelwit is.
    Vervelendste leerkracht:Perkamentus. Hij is te oplettend en weet altijd precies wat Amy doet.
    Lievelingsvak:Toverdranken, daar blinkt ze echt in uit.
    Slechstevak:Waarzeggerij. Ze spijbelt dan ook meestal.
    Patronus:Een panter, omdat ze net zo sluw is.
    Toverstok:25,4 centimeter. Hartenbloed van een draak en van eikenhout gemaakt.
    Extra's:Komt eraan. Moet nu weg.
    Titel:Zelfde als hierboven.

    Laat je weten als deel 1 er is? :'D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Rol: Student uit 1975, mannelijk.
    Naam: Greg Saldus.
    Leeftijd: 16 jaar.
    Afdeling: Ravenklauw.
    Bloed: Modderbloed.
    Karakter: Greg is heel spontaan. Hij heeft veel vrienden en heel zweinstein kent hem. Dit komt omdat hij er erg goed uitziet, maar ook omdat hij een geweldig gevoel voor humor heeft.
    Tegen medeleerlingen kan hij wanneer hij of één van zijn vrienden gekwetst of gekleineerd worden een grote mond opzetten, maar tegen de leerkracht haalt hij enkel zijn vriendelijke kant naar boven en doet hij verlegen. Hij haalt erg veel streken uit met zijn twee beste vrienden. Wanneer die grapjes opgehelderd worden, krijgt hij nooit straf, omdat de leerkrachten niet kunnen geloven dat hij er ook maar iets mee te maken heeft en Greg kan zich er altijd goed kan uitpraten.
    Het feit dat hij dreuzelouders heeft, zorgt voor de verafschuwing van heel Zwadderich tegenover hem. Maar hij trekt er niets van aan, want hij is heel erg zelfzekerd over zichzelf. Pas wanneer ze zijn vrienden aanpakken, pakt hij Zwadderich dubbel zo hard terug. Zijn twee beste vrienden, Jonathan en Mic, betekenen alles voor hem, hij zou alles voor hen opgeven.
    Greg is heel erg intelligent, ook leert hij hard. Hij is de beste student uit zijn jaar, behalve voor toverdranken, en denkt veel aan zijn toekomst. Hij hoopt later een goede functie op het ministerie te kunnen bemachtigen.
    Een vriendin heeft Greg nog nooit gehad. Hij gelooft niet in liefde. Maar stiekem hoopt hij toch dat er ooit een meisje zijn pad kruist dat hem het tegendeel zou kunnen bewijzen. Er liggen veel meisjes aan zijn voeten en die van zijn vrienden. Zijn vrienden maken daar met plezier gebruik van, maar Greg ziet geen enkel meisje zitten. Ze zijn voor hem allemaal te gewoon. Wanneer hij Lara leert kennen, begint hij te twijfelen aan zijn eerste overtuiging over liefde...
    Uiterlijk: Greg Saldus. Greg heeft een heel gespierd lichaam, dit komt omdat hij erg veel sport. Hij heeft een simpele kledingstijl, hij draagt altijd een gewone jeansbroek met een T-shirt of een hemd. Hij heeft kort, blond haar en volgens vele meisjes 'de mooiste ogen die je je maar kan voorstellen'.
    Hobby's: Voetballen. Toen hij nog in de dreuzelwereld leefde, voetbalde hij iedere dag. Hij heeft dit nooit willen opgeven en leerde zijn vrienden het spel aan. Nu speelt hij met zijn vrienden, die het genot voor het spel hebben leren kennen, iedere dag op het zwerkbalveld wanneer er geen zwerkbaltraining bezig is.
    En zwemmen. Ook dit deed hij toen hij nog op school zat in de dreuzelwereld. Nu zwemt hij vaak in het meer.
    Likes: Grappen uithalen staat zowel bij hem als bij zijn vrienden sowieso op nummer één.
    Dislikes: Zwadderich, slechte punten halen op school, verliezen met voetballen en de meisjes die achter hem aanzitten.
    Favoriete leerkracht: Professor Andeling, gewoonweg omdat zij zijn favoriete vak geeft.
    Vervelendste leerkracht: De leerkracht van toverdranken. Die maakt namelijk altijd een hele scene wanneer Greg het weer eens fout doet.
    Lievelingsvak: Transfiguratie. Hij houdt ervan zichzelf (en anderen) te transfigureren om zo verschillende streken uit te kunnen halen. Hij is ook bijzonder goed in dit vak omdat hij er zich erg goed voor inzet.
    Slechste vak: Toverdranken. Hij heeft een hekel aan al dat geknoei met druppeltjes vloeistof en kleine stukjes eenhoornharen. Iedere les is Greg wel iéts kwijt, waardoor hij zijn toverdrank niet tot zijn goede einde kan brengen. Daarbij is hij erg onhandig en veroorzaakt hij meer ongelukkig dan Marcel Lubbermans in de 21ste eeuw.
    Patronus: De jarvey, een dier dat lijkt op een uit zijn krachten gegroeide fret, komt voor in Groot-Brittannië, Noord-Amerika en Ierland. Het bijzondere aan de jarvey is dat hij kan praten, hoewel een echt gesprek hem te boven gaat en hij zich meestal beperkt tot een onophoudelijke stroom van korte (beledigende) zinnen. (Gevonden op wikipedia bij "Fabeldieren in Harry Potter" )
    Toverstok: Gemaakt uit hout van een Hulst en met als kern een haar uit de staart van een eenhoornhengst.
    Extra's: Greg en zijn twee vrienden hebben een goede band met het groepje van James Potter, ze wisselen weleens wat spulletjes uit om fratsen mee uit te halen. Af en toe spreken ze ook af wanneer ze een plan hebben dat met meerdere moet uitgevoerd worden.
    Titel: When my life was not known yet.


    Laat je me weten als de story er is? (:

    [ bericht aangepast op 11 nov 2010 - 19:32 ]


    If we had not a soul, music would have created it.