• De stelling van vandaag luidt:
    Iedereen moet verplicht DNA-materiaal afstaan

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ze hebben m'n vingerafdruk al, laten ze 't daar mee doen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik denk dat elke veroordeelde zijn DNA zou moeten afstaan, maar niet elke burger, lijkt me ondoenlijk en onnodig.

    Stel je voor dat ze ergens in een lab van iedereen dna in kleine flesjes zouden doen? Haha miljoenen flesjes, dan vind je nooit meer iets terug:O (Oke beetje kortzichtig, waarschijnlijk zal het wel niet zo zijn, het zal wel met de computer ofzo. Maar toch).

    Het is opzich wel goed als je bedenkt dat als er een misdaad ofzoo gepleegd is en je vind DNA sporen dat je met de computer kan kijken met wie het overeenkomt. Keiharde bewijzen. Ook al is het dan ook niet 100% betrouwbaar natuurlijk.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    shadowsalyer schreef:
    Ik denk dat elke veroordeelde zijn DNA zou moeten afstaan, maar niet elke burger, lijkt me ondoenlijk en onnodig.


    Life is a beautiful struggle

    Oneens, dalijk gaan er mensen met sjoemelen. Nee dankje


    Today will be Girl's Day party with you~

    Sniper schreef:
    Ze hebben m'n vingerafdruk al, laten ze 't daar mee doen.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    het is wel handig als er iets heel ergs met je gebeurd...


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    Nee, maar wel van elke veroordelde en verdachte.
    Als je 17 miljoen stukjes DNA in de computer stopt, duurt het nog uren voordat ze de match kunnen vinden.


    Your make-up is terrible

    Eens, het is wel handig als ze iemand zoeken ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Sniper schreef:
    Ze hebben m'n vingerafdruk al, laten ze 't daar mee doen.


    Hope goes lost but never dies.

    Hell no!
    Waarom zou dat dan weer moeten? :8


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Pas als ze werkelijk iets hebben uitgevoerd waarvoor DNA handig zou zijn, dan zouden ze DNA af moeten nemen. Om nou DNA af te nemen van ieder persoon bij de geboorte? Kost weer allemaal geld, en dat hebben we toch zogenaamd niet? Bovendien, dan moet er ook weer een lokatie komen om het te bewaren van al die mensen, en er moet een logisch gecomputeriseerd systeem komen om het DNA te vinden. Kost allemaal veel te veel geld en in 99 van de 100 gevallen is het ook nog is weggegooid geld. Niet mee eens dus :)


    Life is hard and then we die

    Nja, als ze het echt nodig hebben wel, ja.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Sniper schreef:
    Ze hebben m'n vingerafdruk al, laten ze 't daar mee doen.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Tja, ik denk dat het wel een hoop werk scheelt als ze eenmaal al het DNA materiaal verzameld hebben, maar aan de andere kant.. Stel je voor dat iemand gaat sjoemelen met die gegevens? Het ministerie voor Veiligheid wil ook al opslag van bankgegevens in een centrale databank voor opsporingsdiensten, dus dat die mensen zo bij die gegevens kunnen zonder gedoe met de bankmedewerkers op de gegevens te verkrijgen. Waar gaat het heen met onze privacy? (cat) En zoals Assassin zei, het duurt vaak nogal even voordat er uiteindelijk een match gevonden wordt. Bedenken ze een goede/veilig manier om dit te verzamelen en te bewaren? Dan ben ik wel voor, want uiteindelijk is het alleen maar handiger bij bepaalde zaken.


    "I shut my eyes in order to see.'