• Ik wil voor beeldendevorming graag een Anime of Manga tekenen (maakt niet uit welke) Maar ik heb dat dus nog nooit gedaan en weet dus niet hoe het moet of waar ik moet beginnen. Ik heb er al op gegooglet, maar ik krijg geen goede resultaten.
    Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of heeft iemand een site waar je stap voor stap er eentje kan maken of een voorbeeld ofzo?


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Je hebt er vrij veel boeken voor, maar die zijn best wel duur. Je kan beginnen met gewoon dingen over te tekenen. Vraag je ook af of je een realistische achtergrond wil en onrealistische karakters of omgedraaid. Voor je aan je echte werk begint kan je beter eerste je karakters schetsen zodat je altijd dezelfde tekent (kleine details zijn zeer belangrijk!). Je bent heel vrij in het tekenen ervan, laat je fantasie op de vrije loop! Hopeijk helpt dit een beetje!


    Make This World Deep So I Can Jump In It!

    Bij boekenwinkels heb je boeken die je stap voor stap uitleggen hoe dat werkt. :Y)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ik leer doormiddel van natekenen.. begin met iets simpels;
    deze had ik als eerste nagetekend,
    je ziet de buitenste lijnen goed, geen storende achtergrond en weinig schaduw.
    Prima om mee te beginnen 8D


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Chek youtube filmpjes ,
    als je engels goed is dan is dit een goede hulp:
    http://www.youtube.com/user/markcrilley

    ook boeken kunnen helpen :)

    in de bieb heb je vast wel een handigvbasics boek...

    markcrilley heeft heel veel goeie filmpjes op youtube. Ik heb echt heel veel van hem geleerd. c:

    Ik ken geen sites om het te leren maar er zijn wel boeken over. Ik heb zelf ook zo'n boek waar ik manga uit teken.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    www.deviantart.com
    zoek dan gewoon op in de zoekterm: How to draw a manga
    of weet ik het x'D
    en anders zoek je dingen op via:

    www.dragoart.com
    ^^


    What is it, Eren?

    Ik heb werkelijk geen idee, misschien youtube?


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    je kunt denk ik het beste naar YT naar markcrilley :)


    SALVATORE BROTHERS - because two hot guys are better than one

    Ik heb zo'n speciaal boek


    "Ignite, my love. Ignite."

    Boeken, tuts op youtube, tuts op DeviantArt.
    en zo moeilijk is het niet, terwijl iedereen dat zegt.
    mijn allereerste manga/anime whateva tekening staat in mn FB, ben er wel trots op (: was niet moeilijk.


    I live for the applause, you will die for it.

    Op internet staat ook stap voor stap hoe je een manga/anime moet tekenen. En anders teken je toch gewoon een simpele, zoals pokémon of zo :'D


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    CauseImAFool schreef:
    (...)

    Niet slecht bedoelt hoor, maar anime en manga zijn niet hetzelfe! Manga is de getekende versie en de anime is de geanimeerde versie (filmpjes dus). 't Is maar dat je het weet!


    Maar het word nog stees hetzelfde getekend, dat bedoel ik.


    Your make-up is terrible