• Ik heb nu al 3 uur de hik. (cat)

    Kan iemand me laten schrikken ?


    A kiss is a lovely trick designed by nature to stop speech when words become superfluous.

    BOE!


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    BOE ._.
    Ga Volg de Auto kijken
    of doe suiker onder je tong(schijnt te werken). Of heel veel drinken of 100 seconden je adem inhouden.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Ik had het net ook, echt vervelend. Maar het gaat wel over naarmate de tijd verstrijkt. Of je moet heel hard rennen ofzo, schijnt ook te helpen.


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    RINGDINGDONG schreef:
    BOE ._.
    Ga Volg de Auto kijken
    of doe suiker onder je tong(schijnt te werken). Of heel veel drinken of 100 seconden je adem inhouden.


    Giants schreef:
    Ik had het net ook, echt vervelend. Maar het gaat wel over naarmate de tijd verstrijkt. Of je moet heel hard rennen ofzo, schijnt ook te helpen.


    Allemaal geprobeerd maar het werktniet ;(


    A kiss is a lovely trick designed by nature to stop speech when words become superfluous.

    Boe!
    Maar volgens mij werkt dat hele laat-me-schrikken-want-ik-heb-de-hik-gedoe toch nooit (:

    [ bericht aangepast op 1 nov 2010 - 18:37 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    BAM VOL IN JE FACE!


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    BOE *slaat in gezicht*

    *praat keihard* werkt het????


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Gewoon niet op je hik concentreren, dan gaat het meestal vanzelf weg. (Bij mij dan :'D)

    Geehs, hik is irritant ik had het laatst uur wel, uur niet, uur wel en zo ging het door en toen was ik aan het drinken en BAM! Daar was een hik dus ik hik zó mijn drinken uit!

    En nu je laten schrikken

    BAM!


    Don't dream your life, but live your dream!

    Square schreef:
    Boe!
    Maar volgens mij werkt dat hele laat-me-schrikken-want-ik-heb-de-hik-gedoe toch nooit (:


    Jaja, echt wel. Ik vroeg dat een keer aan mijn ma, en die deed dat direct, en toen schrok ik zo hard, en toen was het over...

    Anyway, ik kan het meestal stoppen met pure wilskracht. XD Gewoon niet toegeven aan de drang te hikken, en slikken als je een nieuwe hik voelt opkomen.

    En ja: Wie houdt er nu niet van wikipedia?
    Zelfhulp

    Een aantal van deze “huismiddeltjes” wordt ook in de medische literatuur genoemd, maar systematisch onderzoek ernaar is niet verricht. Bij chronische hik helpen ze meestal niet.
    [bewerken] Onderbreken van het ademritme

    * Adem inhouden (eventueel tijdens het drinken van een kleine hoeveelheid water)
    * (Laten) schrikken
    * Ademen in een zak
    * Valsalva-manoeuvre, met mond en neus dicht proberen uit te ademen (Gebeurt automatisch bij het tillen van iets dat bijzonder zwaar is.)

    [bewerken] Irriteren van neuskeelholte en huig

    * Aan de tong trekken
    * De huig met een lepel omhoog duwen
    * IJs eten of met ijswater gorgelen
    * Ruiken aan ammonia of ether (pas op: gevaarlijke stoffen)
    * Ontspannen en een aantal malen diep ademhalen

    [bewerken] Irriteren van de nervus vagus

    * Druk uitoefenen op het gebied boven de oogkassen
    * Masseren van de sinus caroticus (dit wordt sterk afgeraden)
    * ”Prutsen” aan de uit- of inwendige gehoorgang

    [bewerken] Bijzondere technieken

    Francis M. Fesmire verhielp een geval van hardnekkige hik. Hij stimuleerde de nervus vagus door massage van de anus. Fesmire ontving hiervoor in 2006 de Ig Nobelprijs.[1] O_O

    Ook het orgasme is beschreven als methode om de hik te laten stoppen.[2]
    [bewerken] Overige

    * Druk uitoefenen op de buik (vooroverliggend met kussen onder de buik, of tegen tafel leunend)
    * Rustig, regelmatig ademhalen; in via neus, uit via mond
    * De oren dichtdrukken, door links en rechts op de tragus te duwen, en tegelijk door een rietje een glas water leeg drinken. Deze methode wordt aanbevolen door Ten Holter. (zie referenties)
    * Veel praten.
    * Een klontje suiker in azijn drenken en erop zuigen.
    * Kleine slokjes water nemen
    * Een papieren zakdoekje op een puntje draaien en daarmee in de neus kietelen, hierdoor gaat men niezen en stopt de hik. Werkt goed voor babies en volwassenen.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Wat bij mij altijd helpt is om 10 seconde mijn adem in te houden en in die tijd 3 keer te slikken.
    Of zoiets...


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Heel gulzig drinken. En als het niet overgaat naar de dokter gaan.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Je moet een glas water vullen.
    Steek er een rietje in.
    Steek je vingers in je oren en drink je glas uit met behulp van je rietje.

    Het helpt! :'D
    x


    Has no one told you she's not breathing?

    Denk aan een witte pony!

    serieus, dit schijnt echt te werken xD

    Bij Echt Waar! zeiden ze een anale massage, maar dat lijkt me niet zo fris:X

    Adem inhouden met water in je mond.


    Food.