• Ik moet tegen morgen een verslag schrijven over dit onderwerp. Of ik ervoor of ertegen ben en waarom. Al de hele dag heb ik lopen denken aan dit onderwerp. Helaas ben ik er nog steeds niet uit. Ik weet nog altijd niet aan welke kant ik zou staan.

    Enerzijds vind ik dat je geen mogelijk leven zomaar kan laten wegnemen.

    Anderzijds is het wel jouw kind en ben jij diegene die ervoor zal moeten zorgen. Dus als je er nog niet klaar voor bent of je hebt de middelen niet om een kind (met het syndroom van Down) op te voeden, is het beter dat het kind niet geboren wordt. Ieder kind heeft namelijk het recht op een warme thuis.

    Nu wil ik weten wat jullie standpunt is. Waarom ben je ervoor of ertegen? Misschien kan ik hier inspiratie uithalen om een definitief besluit te trekken. [:


    Edit: Laat dit niet uitlopen tot eindeloze discussies. Iedereen zal wel een ander standpunt hebben. Evenmin denk ik dat er een juist standpunt is. Het is geheel subjectief.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2010 - 21:10 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Seel schreef:
    (...)dat vind ik persoonlijk wel heel erg bruut! Dan zou ik nog eerder voor abortus kiezen. Wie geeft er nu zijn kind weg alleen omdat het een handicap heeft ?!

    met afstaan bedoel ik ook een abortus.


    ars moriendi