• ALMERE - Een team onder leiding van twee Nederlandse projectleiders heeft in het Chinese Zhujiajian het record verbroken van de hoogste zandsculptuur. Een vertegenwoordiger van het Guinness Book of Records bevestigde woensdag dat de sculptuur met 22,43 meter officieel de hoogste ter wereld is.

    Het oude record stond op 20,91 meter en werd in 2001 in Almere gevestigd. De Nederlandse zandkunstenaars die verantwoordelijk zijn voor het nieuwe record, waren ook betrokken bij de bouw van die sculptuur.


    In China hadden de bouwers zeventien dagen nodig om een sculpturenpark te voltooien met Afrika als hoofdthema. Daarvoor was vijftig miljoen kilo zand nodig, wat gelijk staat aan de inhoud van 415.000 kruiwagens.

    De sculptuur werd gebouwd ter gelegenheid van het China Zhoushan International Sand Sculpture Festival, dat ieder jaar gehouden wordt


    'Word'.

    Wat ben ik trots :')


    -

    Genius schreef:
    Wat ben ik trots :')


    Ik ook :Y)


    'Word'.

    Haha, je zal al die kruiwagens maar moeten duwen. :Y)
    Maar ik ben wel trots hoor , go Holland. _O_


    Hope goes lost but never dies.

    Ik wil ooit nog eens zo'n ding slopen -ja serieus haha-
    Bij ons staan ze altijd in het winkelcentrum, maar niemand kijkt er ooit naar, want ze staan er al 3 jaar :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    een zandsculptuur in een winkelcentrum o.o

    omg. cool :Y)


    'Word'.