• Oké ik ga in mei een week naar Berlijn met school en we hebben super veel vrije tijd! We hoeven alleen verplicht mee te gaan naar een concentratiekamp en de Berlijnse muur dacht ik.

    Dus nu zitten we al een beetje te kijken wat je er allemaal kan doen qua dingen zien, shoppen en uitgaan (:
    -lekker vroeg i know maar we hebben er teveel zin in haha ;P-

    Dus iemand hier die er al is geweest en tips heeft?
    Welke winkels je echt moet zijn geweest? Museums? Uitgaansplekken?

    Kom maar op! :Y)


    dream, dare, fly!

    Ik ga mee in je tas :9~


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    De Ku'damm -Kufurstemdamm- Lekker shoppen :Y)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik zal het eens aan mijn zus vragen, zij vond het er geweldig :Y)I'll let you know in a minute.


    We're hiding behind skin that's too tough

    Katniss schreef:
    Ik ga mee in je tas :9~


    Jaaaa doen (A)


    dream, dare, fly!

    Wij hadden daar meteen een café tot ons stamcafé uitgeroepen, haha.

    En je hebt daar de grootste 3D bioscoop van Europa, dat is ook wel awesome. En niet de Starbucks overslaan natuurlijk.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik ben er van de zomer geweest, ik vond het wel sjiek. Maar toch had ik er ook weer meer van verwacht en Londen was veel meer mijn ding.
    En je moet gewoon de hele winkelstraat ofzo eens aflopen, want die is gewoon de moeite waard. En museums zijn sommige ook wel de moeite. En Checkpoint Charlie en het Holocaust museum en euhm. Je kan er genoeg doen. :'D

    Je moet zeker naar Alexanderplatz, Friedrichstrasse, Potzdammerplatz, kurfurstendamm en Oranienstrasse gaan. En als uitgaansdingen uhm.. Fritzclub of SO 36 alleen heb je grote kans dat je bij dat laatste niet binnenkomt :'D. Je moet sowieso overal minimaal 18 zijn kwa uitgaan in Berlijn, anders kom je nergens binnen. Oe en je moet ook naar het Adlon Hotel gaan, maar dat is gewoon op de Pariser platz bij de Brandenburger Tor, dus dat is makkelijk te vinden (nerd). Dat is trouwens dat hotel waar Michael Jackson toen zijn jongeste zoontje bijna ove rhet balkon smeet :'D. -oké, dat klinkt heel onrespectvol maar daar komt het stiekem wel op neer-.


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik ga in de herfstvakantie naar Berlijn dus weet ook nog niet wat er te doen is, we zitten in ieder geval half op het Alexanderplatz dus dat is altijd goed <3

    KirstenSnaps schreef:
    Je moet zeker naar Alexanderplatz, Friedrichstrasse, Potzdammerplatz, kurfurstendamm en Oranienstrasse gaan. En als uitgaansdingen uhm.. Fritzclub of SO 36 alleen heb je grote kans dat je bij dat laatste niet binnenkomt :'D. Je moet sowieso overal minimaal 18 zijn kwa uitgaan in Berlijn, anders kom je nergens binnen. Oe en je moet ook naar het Adlon Hotel gaan, maar dat is gewoon op de Pariser platz bij de Brandenburger Tor, dus dat is makkelijk te vinden (nerd). Dat is trouwens dat hotel waar Michael Jackson toen zijn jongeste zoontje bijna ove rhet balkon smeet :'D. -oké, dat klinkt heel onrespectvol maar daar komt het stiekem wel op neer-.


    Dat met binnenkomen in uitgaansplekken word geen probleem ik ben dan al 19 en een half dus x'D
    But thanks! =D


    dream, dare, fly!

    KirstenSnaps schreef:
    Je moet zeker naar Alexanderplatz, Friedrichstrasse, Potzdammerplatz, kurfurstendamm en Oranienstrasse gaan. En als uitgaansdingen uhm.. Fritzclub of SO 36 alleen heb je grote kans dat je bij dat laatste niet binnenkomt :'D. Je moet sowieso overal minimaal 18 zijn kwa uitgaan in Berlijn, anders kom je nergens binnen. Oe en je moet ook naar het Adlon Hotel gaan, maar dat is gewoon op de Pariser platz bij de Brandenburger Tor, dus dat is makkelijk te vinden (nerd). Dat is trouwens dat hotel waar Michael Jackson toen zijn jongeste zoontje bijna ove rhet balkon smeet :'D. -oké, dat klinkt heel onrespectvol maar daar komt het stiekem wel op neer-.


    18?! kut, ik ben dan nog 16. Ik ga met school over 3 weken.. wel bedankt voor de tips!


    It's time to be happy again.

    @Namblar, hahah mooi zo. Dan word dat idd geen probleem ;3
    @Nightingale, oe, das wel minder. Maar er is genoeg te doen. Er zijn ook leuke cafetjes en coffeebars enzo waar het onwijs gezellig is!


    Wie du mir, so ich dir.

    Ohja, ga vooral niet, ik herhaal, NIET, naar een paleizentuin. (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Reassurance schreef:
    Ohja, ga vooral niet, ik herhaal, NIET, naar een paleizentuin. (:
    Charlottenburg bedoel je? Why is that D: tis daar prachtig!


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik ga in de herfstvakantie, dus ik vind dit topic ook wel nuttig (:


    Fuck the world, I don't care.

    Hoe groot is je koffer :Y)


    its always the same road,it just go's on and on..