jawel, mjn ouders zijn nl gescheiden, en ik wil niet zo vaak bij mijn vader zijn, daarom was er eerste helemaal geen omgangsregeling, dan mag je zelf weten waar je bent, maar nu is er wat veranderd, en nu met ik 2 weekenden in de maand naar mijn vader, maar dat heb ik allemaal zelf, met mijn broer, mogen beslissen
Ja ik vind van wel. Ook als ze onder de 12 zijn moet er naar geluiserd worden (oké als ze niet helemaal zelf moeten beslissen, maar ze moeten wel inspraak hebben.)
Verder vind ik dat het kind ook mag kiezen dat het co-ouderschap wil. (zou ik toch doen mochten de mijne scheiden.)
En contact met beide ouders blijft belangrijk. behalve één van beide iets erg met het kind heeft gedaan ofzo
Courtesan schreef:
Tot de leeftijd van 12 mag dat sowieso niet, wat ik dan weer wel goed vind. Ik vind dat kinderen van 12 en ouder het wel zelf mogen beslissen.
Ik ben het wel met je eens, maar langs de andere kant vind ik dat de kinderen toch wel altijd een béétje inspraak mogen hebben, ook al zijn ze dan - 12.
Ik vind dat het kind mag kiezen bij wie ze gaat wonen, maar ik vind ook dat de ouder waarvan het kind voor kiest om niet bij te gaan wonen haar/hij in de weekenden moet zien ofzo
x
Yukari schreef:
Het kind heeft het recht om zelf te mogen kiezen waar die wilt wonen. Maar als ze nog heel jong zijn kan er ook een beslissing voor hun genomen worden.