• Mijn bf zei dat ze een eetstoornis heeft, en dat de anorexia kant op gaat. Ook als ik op msn zeg dat ik wat lekkers haal zegt ze 'ieeel.' en 'kijk uit dat je niet te dik wordt.' Eigenlijk zag ik het al aankomen want ze was aan bezig met het zeggen van 'ik ben dik,' 'ik moet afvallen.' Maar ik denk dat ze het nu extreem krijgt.. Help?


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Gewoon niet op in gaan, misschien houdt ze ermee op als ze merkt dat het geen aandacht oplevert.


    Scream for mercy!

    Mensen die een eetstoornis hebben of iig die kant opgaan zeggen dat heus niet zomaar even lijkt me eigenlijk.


    -

    Ik krijg dat probleem ook hoor, waarschijnlijk. Een nogal... klein meisje uit mijn klas, een 'vriendin', loopt steeds te zeggen dat ze dik is en zo, terwijl ze dat dus totaal níet is. en ze eet nauwelijks meer, geen groente, aardappels en zo.

    Ik heb geen idee wat ik zou kunnen doen, dus ik denk eigenlijk niet dat ik er iets over kan zeggen. Misschien is het slim om naar haar ouders te gaan? x: het klinkt misschien als verraden, maar het is waarschijnlijk wel het slimst.


    Destroy what destroys you.

    Genius schreef:
    Mensen die een eetstoornis hebben of iig die kant opgaan zeggen dat heus niet zomaar even lijkt me eigenlijk.


    Ik denk wel tegen je bff.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ten eerste wil ik zeggen... Je hebt niet zo van de 1 op de andere dag anorexia! Plus zoals al gezegd is je verteld het niet zo maar even tegen iemand, helemaal niet in de begin fase... Zelfs niet tegen bff's! Ze ontkennen het tot ze er bij neer vallen, geloof me!

    Zorg dat je er gewoon voor haar bent en laat haar zien dat ze niet dik is en dat ze juist een mooi en leuk meisje is. Zorg dat ze meer zelfvertrouwen krijgt en ga leuke dingen met der doen...

    (wil je meer weten dan mag je een PB'tje sturen... Heb zelf een klasgenootje gehad met een eetstoornis en 2 vriendinnen waaronder mijn beste vriendin die het heel heftig heeft... + ik heb er zelf heel wat ervaring mee)

    [ bericht aangepast op 1 sep 2010 - 20:57 ]


    dream, dare, fly!

    Mijn beste vriendin had ook anorexia, je kan eigenlijk niks doen eraan. En ja, ze vertellen het niet echt zomaar, ook niet tegen je bff.


    SLOAN.

    Arsenal schreef:
    (...)

    Ik denk wel tegen je bff.

    Als het echt serieus was niet, heeft te maken met schaamte denk ik.


    -

    euhm... Probeer haar eerst echt duidelijk te maken dat ze wel knap is en dat je van haar houdt,maar dat je het jammer vind dat ze zo over zichzelf denkt.
    Ga ook een aantal leuke dingen met haar doen,zodat ze toch ook nog haar sociaal leven behoud.
    Maar zorg egt dat ze weet dat je er voor haar bent. Herhaal na een week dit gesprek,en als het niet helpt zul je het toch tegen haar ouders moeten zeggen. t klinkt als verraden,maar je kan er haar leven mee redden.
    Als het egt erg word,kan je haar naar een 'tehuis' voor mensen met anorexia sturen waar ze de gepaste hulp krijgen (:
    IK wens jullie in elk geval allebei heel veel sterkte =)
    x


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Paintbrush schreef:
    Mijn beste vriendin had ook anorexia, je kan eigenlijk niks doen eraan. En ja, ze vertellen het niet echt zomaar, ook niet tegen je bff.


    miss niet altijd,,maar het gebeurt egt wel.
    Ok. da's eerder zeldzaam,ma afhankelijk van u karakter,,jah.
    x

    [ bericht aangepast op 1 sep 2010 - 21:06 ]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Als je écht een eetstoornis hebt, geef je dat niet eens toe aan jezelf, laat staan je vrienden. ^^

    Het lijkt mij eerder het geval dat ze zo aandacht zoekt of whatever. (:

    Prodigy schreef:
    Als je écht een eetstoornis hebt, geef je dat niet eens toe aan jezelf, laat staan je vrienden. ^^

    Het lijkt mij eerder het geval dat ze zo aandacht zoekt of whatever. (:


    Zij is bij een mevrouw geweest, en die mevrouw zei dat ze lijd aan een eetstoornis.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Arsenal schreef:
    (...)

    Zij is bij een mevrouw geweest, en die mevrouw zei dat ze lijd aan een eetstoornis.

    Dan zal ze verdere hulp moeten zoeken. Daar kun jij verder niet veel aan doen, vrees ik. Gewoon zorgen dat je haar steunt. ^^

    Als je vriendin lijd aan een eetstoornis, dan is het het beste als je haar blijft steunen! Laat haar merken dat je om haar geeft en dat je niet zult opgeven. Probeer haar te overtuigen van haar schoonheid.
    Ik weet niet of het slim is of met een leraar of een ouder van haar te praten, want ik ken haar niet en weet niet wat voor effect dat op haar zal hebben.:$ Maar ik zou het in elk geval met volwassenen uit je eigen omgeving bespreken, en misschien dat zij voor extra hulp kunnen zorgen?
    Ik wens je heel veel sterkte & succes! <3


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    Ga met iemand praten, een leerkracht of een counceler. Die kunnen je vriendin verder helpen met haar probleem.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2010 - 22:11 ]


    *insert philosophical cringe expression here*

    Misschien is het slim om met haar ouders te praten als zij niet thuis is. ;) Of praat met een leerkracht of een vertrouwens persoon.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.