allebij: het laagsten en dan nog veel lager
uitleg alleen voor mensen die het cijfer erg laag vinden:
-Ik heb niks met me ouders. Ze houden vast wel van mij, ik merk er alleen niet veel van.(O, ja ze kopen halfe speelgoed winkels leeg.)
Maar dat gebeurt nu ook niet meer, ze zijn te druk met zichzelf en durven nog tegen iedereen te zeggen dat het voor ons(mijn broertje en mij) is. Ik ben slimmer dan hun twee bij elkaar. Ze trekken mijn broertje altijd voor. Ook luisteren ze nooit naar me, dan willen een keer 'praten', is het een erg eenzijdig gesprek.
Mijn vader is bijna niet thuis en al hij er is geeft hij me of een preek, of moet ik drinken voor hem inschenken. Hij maakt alleen maar stomme opmerkingen en klaagt hoe ongezellig ik ben.(Zelf zit hij op de computer een spelletje voor 12-jarige jongens te spelen.) Hoe goed ik het ook doe op school, het boeit hem niet. Doe ik 1 ding verkeerd, dan ben ik een stom ondankbaar kreng.
mijn moeder... ze schreeuwt, klaagt, negeert me en zit ook alleen maar op haar laptop. Verder durft ze (bijna) niet integaan tegen mijn vader. En is naar mijn mening iets te emotioneel(en nee dat vind ik niet snel.)
Wie wil er nou niet zulken ouders?
(Ik weet dat ik klaag er zijn vast mensen die het nog erger hebben.)
[ bericht aangepast op 17 dec 2011 - 1:31 ]
We've lived in the shadows for far too long.