En nu ik.
Vader: - Ik kan hem geen cijfer geven omdat ik zo goed als geen band met hem heb. Gesprekken komen niet verder dan 'hoi, alles goed?' 'Ja, prima.' Maar hij betaalt wel weer een deel van m'n studie. Ik denk wel dat hij om me geeft - anders zou hij dat niet doen - maar kan het niet uiten.
Moeder: 5. Ik kan erg slecht met haar communiceren en haar beleveniswereld staat gewoon lijnrecht tegenover die van mij. Ik heb haar dat vaak genoeg duidelijk geprobeerd te maken, maar gesprekken daarover lopen altijd spaak. Daarnaast is ze gewoon geen vrolijk persoon en zodra er ook maar iets aan stress opduikt, interesseert het haar niks of haar dochter huilend in de kamer zit of in paniek om middernacht de straat oprent omdat het ook haar allemaal te veel wordt. Daarom zal ik ook altijd een wrok blijven koesteren. Daarnaast heeft ze me geslagen vroeger en is ze achter me aan gegaan met een mes. Ik kijk eerder neer op haar dan er tegenop en ik weet dat zoiets niet goed is. Maar goed, sommige wonden laten littekens achter.
[ bericht aangepast op 1 sep 2010 - 20:36 ]
No growth of the heart is ever a waste