• Ik word er echt helemaal zat van. Ik kijk altijd, zo vaak ik kan, SPCA Housten, SPCA Phoenix etc. En elke keer zie je weer verschrikkelijke dingen. In Amerika worden die dingen in ieder geval goed aangepakt. Waarom in Nederland dan niet? Ik hoorde laatst ook weer dat de dierenbescherming 40 honden bij iemand weg had gehaalt. VEERTIG! De eigenaar? O, nee, die heeft geen straf. In Amerika zou je daar een celstraf plus nog eens ± 4000 euro boete. Dat zijn nog een straffen. Dieren en mensen zijn gelijk, toch? Ik vind van wel. Het leeft allebei, waarom zou je daar onderscheid tussen maken? En dan nog iets, waarom zou je een dier mishandelen, zo'n beestje heeft jou nooit wat aangedaan, wat is de reden er dan toe? En dan nog iets, ik wil nu niet discriminerend overkomen, maar ik zie bijna alleen maar negers die worden aangehouden voor dierenmishandeling.
    Vandaag zag ik een paard, helemaal uitgemergeld. Je zag zo'n 6cm, van zn ruggenmerg. Zo ondervoed was dat paard. Die is uiteindelijk ook gestorven. Die vrouw, is gelukkig aangehouden, er kwam een rechtzaak, en wat zegt ze: 'dat paard was al heel oud. ze kreeg elke dag te eten'. Bullshit. Ookal is een paard oud, die kan er gewoon normaal uit blijven zien. Zij heeft dan ook celstraf gekregen, met de eerste 3 dagen alleen water en brood. In haar cel moeten foto's van het paard gehangen worden en ze heeft een boete van een paar duizend euro.
    Zo zijn er nog veel meer verhalen, die gewoonweg verschrikkelijk zijn. Nog eentje:
    Een jongentje (9 jaar) had een kat, eerst achter zijn fiets gebonden met een touw, zo gek als hij is, gaat ie er mee fietsen. Daarna, whoppa, bezine over die kat heen, vuurtje erbij en lekker fikken maar. Ik zweer het je, als ik dat jochie ooit zie, ik maak hem serieus waar af.

    En dan zeggen mensen wel dat er nog zo veel mooie dingen in het leven zijn. Ja klopt, geef ik ze helemaal gelijk in. Waarom moeten zoveel mensen het dan verzieken? Ik lig soms serieus 's nachts wel jankend in bed omdat ik me er zo veel mee bezig hou. Het van me afzetten kan ik niet.

    Circussen in China dan. Beren moeten touwtje springen. Sorry hoor, maar het zijn VERDOMME BEREN! De klauwen worden van de beren, leeuwen en tijgers afgetrokken. Die nagels he. Tanden worden er uitgetrokken. Die beestjes kunnen helemaal niks meer. Die zijn helemaal in de macht van die Chinezen.
    En zo gebeuren er ook vreselijke dingen in Vietnam.
    Maar ik weet zeker dat er hier in Nederland en Belgie ook genoeg dierenmishandeling is. Natuurlijk. Overal is dat.

    Nu wil ik later wel psychologe worden he, maar de laatste tijd zit ik er veel meer aan te denken om gewoon een soort van eigen 'SPCA' op te richten, hier in Nederland. Er is tot nu toe geen fatsoenlijke dierenhulporganisatie hier. Weetje, ik wil wat bereiken in mn leven. En dat ik later dood kan gaan met de gedachte dat ik iets goeds heb gedaan voor de dieren.

    Maarok. Ik moest het even kwijt. Mijn ouders vinden dat ik me er niet zo druk om moet maken, wat ik dus wel degelijk doe. En ja. DONE.


    I'd rather go naked than wear fur.

    Ik keek dat ook vaak. Echt zo zielig. Allemaal doorgefokte dieren. En keer een vrouw met 40 doorgefokte honden die leefden als wolven. Maar 5 puppies mochten geadopteerd worden, omdat de rest onhandelbaar was.

    Wij hebben zo iets niet echt nodig. Honden, katten en andere dieren worden om de zoveel tijd getest. Als zo'n beestje niet komt dan wordt er echt wel wat gedaan door de dierenarts. Wij hebben heel veel verbod op jagen enz. En als een dier in gevaar is, komen er meestal maatregelen.
    Dieren worden hier eenmaal beter behandeld dan in de VS.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Nou dan zal ik je iets vertellen. ze gaan een jaar proefdraaien ergens in nederland (ja dierenpolitie) als dat allemaal goed gaat zal het door heel Nederland komen. Ze zullen niet zo streng zijn als in amerika maar geld/cel zal er wel komen, alleen niet zo lang.

    Bij ons in de buurt zijn ook heel veel honden/paarden weggehaald. Dat hebben ze moeten doen met 75 politie mannen. tevens hebben ze daar ook honderde kadavers gevonden.


    Capelle wil dierenpolitie
    De gemeente Capelle aan den IJssel wil in mei beginnen met een dierenpolitie. Bijzondere opsporingsambtenaren moeten speciaal gaan controleren op dierenleed.

    De dierenpolitie, naar Amerikaans voorbeeld, is een initiatief van het vroegere LPF-Kamerlid Joost Eerdmans, nu wethouder in Capelle. Het plan wordt als proef een jaar uitgevoerd.

    Laatste update: 25 januari 2010 om 11:45
    BRON: hart van nederland

    [ bericht aangepast op 22 aug 2010 - 20:30 ]

    RINGDINGDONG schreef:
    Wij hebben zo iets niet echt nodig. Honden, katten en andere dieren worden om de zoveel tijd getest. Als zo'n beestje niet komt dan wordt er echt wel wat gedaan door de dierenarts. Wij hebben heel veel verbod op jagen enz. En als een dier in gevaar is, komen er meestal maatregelen.
    Dieren worden hier eenmaal beter behandeld dan in de VS.


    Daar ben ik het niet helemaal mee eens, Dieren leed komt vaak genoeg voor in nederland. alleen er word te weinig naar omgekeken.
    wist je al dat Nederland het centrum is van de hondenhandel?, alleen omdat nederland te soft is voor zo'n dingen. Nederland kijkt gewoon te weinig om naar zulke dingen.

    Ik vind het allemaal zo ziek, weetje. Ik heb ooit een filmpje gezien over een lief onschuldig hondje, die door een stomme lafaard van een hoge brug werd gegooid. Je hoorde dat hondje, -zo erg- nog janken van de pijn. En ook hoor je die stomme lafaards, lachen. Like, hoe ziek kan je wel niet zijn. Ik snap helemaal niet waarom mensen dit kunnen doen. Ik snap niet dat ze het over hun hart kunnen krijgen om zo'n lief diertje pijn te doen. Als ik iets zou kunnen doen, dan zou ik dat zéker doen. Urgh, ik snap het niet. God, ik snap niet dat zo'n stelletje achterlijke mensen nog mogen leven? Ze zouden allemaal de doodstraf moeten krijgen! Eens kijken hoe ze het zullen vinden om zo pijn te lijden. Veel kunnen wij niet doen. Maar ik vind het zo érg, dat ik mijn hondjes extra goed behandel. Ik zou hen nooit kunnen pijn doen. Nooit! Alleen hun lieve puppy oogjes al. En ik zou er nooit aan denken, om zo'n lief klein beestje pijn te doen. Ze zijn verdomme ZIEK in hun kop! Oh, ik haat het.


    People change like the seasons - J. Cole

    je wilt niet weten hoe zwaar ik het met je eens ben
    bij ons een paar straten verder staan een stuk of vier paarden op een droog stukje grond
    ze zijn helemaal uitgehongerd maar je ziet ze er nog op rijden.
    hoe vaak is daar wel geen politie langs gereden ofzo.. ze doen er echt HELEMAAL NIKS aan.


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ik ben het meredeels met jouw eens. Maar ik vind wel dat mensen recht hebben om beren te hebben enzo. Die mensen hebben niks en tja als jij je kinderen en vrouw moet voederen en je hebt geen baan, kan niks krijgen en je leeft in erge armoede dan vind ik dat je een beer wel als circus dier mag hebben. MAAR sorryhoofdlettergebruik ik ben het er niet mee eens dat je de tanden er uit rukt, de nagels afbreekt of ze laat aanvallen door honden.
    Als je een dier toch wel aardig redelijk verzorgd en als je het kunstjes leert enzo kan ik het wel begrijpen als je echt niet anders kunt.

    Ik vind het erg goed wat je wilt oprichten, en ik zou er ook graag zoals heel veel anderen willen werken dan


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Ik kijk dat soort dingen ook. Ik ben het helemaal met je eens! Ik snap niet dat mensen die arme dieren mishandelen en uithongeren. Wat is daar zo leuk aan. Ze denken dat het speelgoed is en dat het dier geen gevoelens heeft. Dat het een soort robot is. Nee! Die dieren hebben ook gevoelens en een leven! Ik vind die mensen ziek in hun kop. Ik vind altijd dat mensen die hun dieren mishandelen, zelf nog zwaarder mishandelt moeten worden :O Ik kan daar echt niet tegen! Rot mensen!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ben het dus geheel met je eens! En SPCA kijk ik ook altijd, en dan vind ik dat altijd vet zielig, en dan zeg ik altijd in mezelf dat ik later mijn hond en poes daar in Amerika gaa gaan halen, omdat die toch zo zielig zijn!
    Maar hier in Belgie en Nederland heb je dat idd ook wel.
    En ik wil je gerust helpen met je eigenp SPCA =)


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Assassin schreef:
    Dan kom ik bij jou werken.


    Life is a fairytale, told by an idiot.

    Assassin schreef:
    Dan kom ik bij jou werken.


    Count me in!! Er zijn zoveel mensen in de wereld die het gewoon niet verdienen om voor zo'n lief diertje te zorgen :s


    I want the fairytale and nothing less

    Je hebt gelijk, maar eet jij ook vlees? Sorry, maar die dieren worden daar ook voor geslacht. Dusja, dan vind ik je standpunt niet helemaal geldig, iig, als jij gewoon vlees eet tenminste. Anders heb ik niks gezegd.

    Maargoed, dieren worden dus ook geslacht voor eten. Misschien op een andere, acceptabelere manier, maar toch, als je echt zo extreem bent, dan eet je dus heel veel niet omdat het van dieren gemaakt is. Vlees, vis, e.d.

    Maargoed, je hebt wel gelijk.


    Tell me how do my Leftovers taste.

    Leftovers schreef:
    Je hebt gelijk, maar eet jij ook vlees? Sorry, maar die dieren worden daar ook voor geslacht. Dusja, dan vind ik je standpunt niet helemaal geldig, iig, als jij gewoon vlees eet tenminste. Anders heb ik niks gezegd.

    Maargoed, dieren worden dus ook geslacht voor eten. Misschien op een andere, acceptabelere manier, maar toch, als je echt zo extreem bent, dan eet je dus heel veel niet omdat het van dieren gemaakt is. Vlees, vis, e.d.

    Maargoed, je hebt wel gelijk.

    Nee, ik ben vegetarisch ;]


    I'd rather go naked than wear fur.

    Je hebt helemaal gelijk, ik wou ook altijd zo een organisatie oprichten. Maar ik denk dat ik later mij bij veel organisaties ga aansluiten.


    We're hiding behind skin that's too tough

    2Nurd schreef:
    Ik ben het 110% met je eens. Ik denk ook altijd aan die mishandelde diertjes. Kan ook maar niet snappen hoe iemand een beest pijn kan doen. Zelfs in films kan ik wel janken als er een hond ofzo word vermoord.

    En ik wil je wel helpen met je SPCA hihi. Ik hou van dieren<3


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.