• Ik heb een vriendin die al een hele tijd bezig is met zoveel en zo snel mogelijk afvallen.
    Ze heeft het al een paar keer gedaan op een anorexia manier en nu lijkt ze er weer helemaal voor te gaan…

    Ze heeft een nieuw plan bedacht waarmee ze 7 augustus mee is begonnen:
    - Ze telt nu calorieen, elke dag mag ze van zichzelf maar 900/1000 calorieen binnen krijgen (terwijl gemiddeld een meisje/vrouw tegen de 2000 calorieen per dag binnen hoort te krijgen, dit betekend dus dat ze 1000/1100 te weinig binnen krijgt).
    - Ze doet elke dag zware buikspieroefeningen, opdrukken en andere sport en fitness oefeningen om maar nog meer kwijt te kunnen raken.
    - Ze douchet nu alleen nog maar onder een koude douche en slaap alleen nog maar in een korte pyjama zonder dekens, want hoe kouder je het hebt hoe meer calorieen je verbrand (vind zij).
    - Ze kauwt veel kauwgom etc. want dat zou laxerend werken.
    - Ze steekt haar vinger naar het avond eten in haar keel om pogingen te doen om het eruit te kotsen.


    Bijgewerkte update van 9 augustus:
    Ze heeft vandaag niks gegeten behalve het avond eten (wat bar weinig was) en verder gedronken. In totaal heeft ze vandaag maar 562 calorieen binnen gekregen (wat dus 1438 calorieen te weinig zijn voor vandaag). En daar bij heeft ze 517 keer oefeningen gedaan (17 keer trap op en af gerend, 100 keer buikspieroefeningen, 50 keer opdrukken, 50 keer rek en strek, 100 keer steps, 200 keer fietsen…), koude douche genomen, hele dag in veel te koude kleding gelopen en 1 keer haar vinger in haar keel gestoken (wat niks had opgeleverd, gelukkig), dus ze heeft in werkelijkheid al heel wat calorieen weer verbrand ook…


    Ik en vrienden hebben het al zo vaak tegen haar gezegd dat het ongezond is, maar geloven doet ze niet en blijft eigenwijs doorgaan. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Haar ouders inlichten is geen optie om bepaalde redenen en naar haar toe gaan kan ook niet.

    Mijn vragen aan jullie zijn:
    Wat vinden jullie van haar plan?
    Wat zouden jullie doen als jullie in zo een situatie zat dat een vriendin deze dingen deed?

    [ bericht aangepast op 9 aug 2010 - 21:54 ]

    Cloudburst schreef:
    Ik zou haar confronteren met een erge anorexiafilm (of één in die aard). Hopelijk leert ze daar dan uit.
    En zoals de anderen zeggen: Vertel het haar ouders wanneer het te ver drijft.


    ze heeft al heel wat films gezien en boeken gelezen het enige wat ze daar uit haalt zijn de dingen hoe het nog sneller gaat


    dream, dare, fly!

    Ik ga in volle eerlijkheid een geheim' onthullen:
    ik heb ook een eetstoornis, en dat meen ik echt. Vroeger was ik mollig, maar toen bekeek ik mezelf niet zo. Tot dat ik er begon over na denken. Kinderen uit mijn klas hebben me uitgescholden en recht in mijn gezicht verteld 'jij bent dik'. Ze hadden gelijk, ik was een enorme vreetzak, vind ik nu. Ik kickte vroeger op frietjes en ijsjes. Dat eet ik nu niet meer.. Ik weeg nu 31 kg. Het minste dat ik heb gewogen was 29,2 en daar was ik trots op. Mijn bmi is dus te laag voor een meisje van bijna 13. Ik zit er mee, en ik heb het gevoel dat ik mijn hele leven geen friet meer ga durven te eten. Ik ben gewoon bang dat mijn toekomst net hetzelfde word als de 'ik die ik vroeger in het verleden was. Ik kan het meisje heel goed begrijpen. Als je ermee begint merk je niet dat je afvalt, dat zie je dan nog niet, en dus blijf je verder doen. En als je het dan merkt aan je weegschaal dan vind je dat een beloning voor de moeite die je hebt gedaan, en dus wil je niet meer stoppen. Ik kan in de broeken die ik eerst niet meer dicht kreeg. Nu weet ik alleen niet of ik daarmee blij mag zijn, maa stiekem ben ik het toch. Maar ik heb nu geen zin meer om hier zitten te lullen over mijn problemen, ik heb alleen respect voor je vriendin, en ook voor jou.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    @beCoulourfull Krijg jij wel hulp dan?


    Ik weet eigenlijk echt niet zo goed meer wat ik moet doen.. Niks lijkt te helpen
    En ze heeft vandaag niks gegeten..

    [ bericht aangepast op 9 aug 2010 - 19:33 ]

    Bijgewerkte update van 9 augustus:
    Ze heeft vandaag niks gegeten behalve het avond eten (wat bar weinig was) en verder gedronken. In totaal heeft ze vandaag maar 562 calorieen binnen gekregen (wat dus 1438 calorieen te weinig zijn voor vandaag). En daar bij heeft ze 517 keer oefeningen gedaan (17 keer trap op en af gerend, 100 keer buikspieroefeningen, 50 keer opdrukken, 50 keer rek en strek, 100 keer steps, 200 keer fietsen…), koude douche genomen, hele dag in veel te koude kleding gelopen en 1 keer haar vinger in haar keel gestoken (wat niks had opgeleverd, gelukkig), dus ze heeft in werkelijkheid al heel wat calorieen weer verbrand ook…

    Help!

    Wat vinden jullie van haar plan?
    Wat zouden jullie doen als jullie in zo een situatie zat dat een vriendin deze dingen deed?

    oke dit is dus totaal NIET goed. dit plan... stoppen ermee! nu! zo snel mogenlijk. dit gaat nog fout later.
    als ik jou was zou ik, hoe moeilijk het ook is gaan praten, met haar ouders, mentor van school, of wie dan ook. anders kun je haar niet helpen. ik weet dat het moeilijk is maar dit is de enige manier.
    succes


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Nee ik zeg ook heel vaak tegen haar dat het niet goed is. En dat als ze wil afvallen ze dat beter op een andere manier kan doen. Met haar ouders praten is echt geen optie.. En andere vrienden van haar ken ik ook niet goed genoeg om ze het te vertellen. En ik denk ook niet dat ze daar blij mee zal zijn. En ik wil haar niet tegen me krijgen

    Als ik eerlijk ben, als ze echt anorexia heeft kunnen jij en je vriendinnen daar niks aan doen. Waarom zou ze naar jullie luisteren als jullie haar proberen over te halen te eten, daar heeft ze eerder toch ook niet naar geluisterd?
    Ik weet niet hoe je haar over kan halen om weer te eten.


    it's so empty living behind these castle walls

    Nee zo'n gevoel heb ik ook wel een beetje.
    Maar alsnog wil ik haar wel helpen en zorgen dat het niet te ver komt, maar het is nogal een ingewikkelde situatie dus dat helpt ook niet echt

    Ik denk dat je het het beste kan laten rusten, en gewoon je moet doen wat je kan om haar zelfverzekerder te maken.
    Want als ze echt zo onzeker is dat je het haar niet zomaar uit haar hoofd kan praten, dan moet je wat aan de oorzaak doen, niet alleen naar de gevolgen kijken, en die verhelpen, want uiteindelijk komt het dan toch weer terug(meestal), en soms op andere manieren.
    En ik weet niet hoeveel dorozettingsvermogen je vriendin heeft, maar de meeste mensen houden zo'n dieët niet lang vol.

    Naar een volwassene gaan is sowieso een must, die kunnen echt helpen.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2010 - 23:39 ]


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    In de gaten houden wat en hoeveel ze eet en als dat zo weinig blijft iemand inschakelen zoals de kindertelefoon bellen (ze hebben ook een emailadres waarmee je met ze op msn kunt praten voor als je bellen niet fijn vind)

    Bedankt voor alle reacties (:

    Het loopt momenteel niet echt lekker tussen ons door wat dingen. Dus ze vertelt me nou ook minder. En dat vind ik echt jammer..

    [ bericht aangepast op 11 aug 2010 - 21:30 ]

    Vertel haar dat ze er niet gezond uit ziet? En dat ze te dun is? Ik heb geen idee, maar zo beseft ze misschien een beetje dat ze te ver gaat? Of zoals iemand hier al zei, naar een vertrouwenspersoon toegaan ofzo. Idunno, sterkte ermee. (:

    Nou dat is het punt dus.. Ze is nog niet zo dun dat je het echt ziet zeg maar. Ze is ook nog niet zo heel lang zo heftig bezig..

    Dankje (:

    Heeft iemand nog ideeën of tips?

    ik zou haar blijven steunen, misschien heeft het een oorzaak, heeft ze het thuis niet zo goed.
    en zoals cloudburst al zegt om haar te confronteren met een anno film het kán werken. maar meestal is het iets psychisch..

    edit, je kan ook zeggen wat de nadelen zijn,
    ~een korter leven
    ~verhoogde kans op hart en vaat ziekten
    ~niet meer ongesteld kunnen worden en onvruchtbaar zijn.
    ~en nog meer nadelen..

    [ bericht aangepast op 13 aug 2010 - 9:15 ]


    Interdum lacrimae pondera vocis habent