• Nou kijk,
    ik ben altijd een beetje te zwaar geweest. Ik ben nou eenmaal stevig gebouwd. Zelf ben ik erg bezig met gewicht. Dat komt omdat mijn moeder diabetes heeft en ze wil niet dat ik ook zo dik wordt. Laatst heeft ze een operatie gehad. Ze is nu iets van 45 kilo kwijt ofzo. Maar waar ik nu eigenlijk een beetje mee zit is dat mijn moeder er in doorslaat tegenover mij. Ze heeft altijd comentaar op mij als we 's avonds aan tafel zitten, dat doet ze ook als we aan het wandelen en fitnessen zijn.
    Laatst stond ik op de weegschaal en ik was 4,5 kilo kwijt. (Ik hartstikke trots.) Diezelfde avond zouden we gaan wandelen en tijdens het wandelen begon ze er weer over. Ze zei dat ik een buikje had, dat ik meer moet gaan bewegen etc.
    Ik doe zo mijn best en ik wordt steeds afgekraakt door mijn moeder. Ik ben persoonlijk erg perfectionistisch (extreem perfectionischtisch is eigenlijk nog zacht uitgedrukt) en ik kan niet tegen kritiek. Maar als ik mijn moeder dan zo hoor dan word ik eigenlijk steeds ontmoedigd. Ik bedoel, ze geeft me altijd de indruk dat ik het fout doe. Ik zit er zelfs al over na te denken om mijn eten gewoon uit te gaan kotsen.
    het klinkt wat dramatisch maar er is de laatste tijd zoveel gebeurt hier thuis, dat ik me gewoon geen raad meer weet. Ik hoop dat jullie me begrijpen en me misschien wat tips of iets kunnen geven.
    Ik ben blij dat je dit gelezen hebt!
    Groetjes Maud

    [ bericht aangepast op 26 juli 2010 - 19:07 ]

    Ik stel voor dat je eerst met je moeder gaat praten. Vertel haar hoe je, je voelt, en waarom. Mocht dit niet helpen dan kun je altijd nog naar jeugdzorg gaan. Klinkt allemaal heel heftig, maar je moeder die praat je een depressie aan en dat is echt niet goed.


    Life is hard and then we die

    Mijn moeder zaagt er ook altijd over xss.
    Ze was vroeger ook op me leeftijd heel dik.
    maar nu niet meer.
    Maar ik ben ook stevig gebouwd.
    En dan begint ze soms tezagen dat ik een koek eet.
    Wtf?.
    Mijn leven toch komaan seg.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Wees eerlijk tegen je moeder. Praat erover dat je je best doet en dat haar opmerkingen niet echt helpen daarmee.

    Daarbij weet ik niet hoe jij bent hoe lang en je gewicht(hoef ik ook niet te weten (; ) Maar ik heb chronische bronchitis astma en in het ziekenhuis zeggen ze constant tegen me dat ik goed ben, tuurlijk der mogen wel een paar kilo-tjes af, maar dat wil op het moment gewoon niet.

    Mijn advies is wees jezelf en zeg datgene wat je dwarszit tegen je moeder. Laat haar maar weten hoe je je voelt.


    La credenza è una medicina contro il timore

    PUKKELxDING schreef:
    Ik stel voor dat je eerst met je moeder gaat praten. Vertel haar hoe je, je voelt, en waarom. Mocht dit niet helpen dan kun je altijd nog naar jeugdzorg gaan. Klinkt allemaal heel heftig, maar je moeder die praat je een depressie aan en dat is echt niet goed.


    Maar ik kan gewoon niet met mijn moeder praten. Ik heb dat al eens eerder geprobeert. De tv stond aan en ik kwam heel moeilijk uit mijn woorden.(Ik viel telkens stil) Weet je wat ze deed?! Ze ging gewoon tv kijken en vergat me gewoon.
    Sinds dien ben ik me heel afstandelijk gaan gedragen tegen haar...

    > Titel aangepast. Alleen 'help' mag niet :3


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik wil eigenlijk alleen even zeggen dat ik ontzettend trots op je ben! 4,5 Kilo is niet niks. You go girl!


    Save me with your love tonight.

    Overcome schreef:
    Ik wil eigenlijk alleen even zeggen dat ik ontzettend trots op je ben! 4,5 Kilo is niet niks. You go girl!


    Super dankjewel!(flower)

    Ik heb ook overgewicht en mijn ma had dat vroeger ook. Nu is ze goed op gewicht maar ze kan er ook niet aan doen om me soms ook aan te sporen om op dieet te gaan. Maar ik ben blij zoals ik ben - ik weet dat ik nooit écht graatmager ga worden - en probeer gewoon om die opmerkingen te vergeten.

    Ik zou zeggen, probeer om met je moeder te praten. Als dit niet lukt, mss met iemand die je in vertrouwen neemt /mss oma?/. Desnoods met het CLB.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Maudjuhh schreef:
    (...)

    Maar ik kan gewoon niet met mijn moeder praten. Ik heb dat al eens eerder geprobeert. De tv stond aan en ik kwam heel moeilijk uit mijn woorden.(Ik viel telkens stil) Weet je wat ze deed?! Ze ging gewoon tv kijken en vergat me gewoon.
    Sinds dien ben ik me heel afstandelijk gaan gedragen tegen haar...
    Dan stel ik toch jeugdzorg voor.


    Life is hard and then we die

    Mijn moeder zeurt er ook over. Ze wilt dat ik ga afvallen, terwijl ik volgens de dokters nu juist op goed gewicht zit! Eerst ging ik tegen me moeder in, maar nu ga ik toch afvallen om van haar gezeur af te zijn.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Geloof me , ik ken het gevoel. Ik had nooit overgewicht , maar m'n moeder liet me het ook nooit verkrijgen , ze deed me vaak tegoed aan sarcastische opmerkingen en hints. Maar zelf is ze nu wel al wer een paar kilo verdikt.

    Je mag je niet laten opjutten door je moeder , sluit je af van haar kritiek , wees trots op jezelf en luister gewoon niet naar haar. Volgens mij probeert ze je op de harde manier duidelijk te maken dat ze niet wil dat je in haar voetstappen treed. Maar misschien moet je haar eens duidelijk maken dat ze verkeerd bezig is


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Maudjuhh schreef:
    (...)

    Maar ik kan gewoon niet met mijn moeder praten. Ik heb dat al eens eerder geprobeert. De tv stond aan en ik kwam heel moeilijk uit mijn woorden.(Ik viel telkens stil) Weet je wat ze deed?! Ze ging gewoon tv kijken en vergat me gewoon.
    Sinds dien ben ik me heel afstandelijk gaan gedragen tegen haar...


    Misschien is het dan handig als je jezelf voorbereid op wat je wilt gaan zeggen.
    Zet bijvoorbeeld op papier waar je het over wilt gaan hebben, en probeer zoveel mogelijk dingen te bedenken die je kunt zeggen.

    Bovendien is het handig als je je moeder dan de tv uit laat zetten, want als jullie de hele tijd worden afgeleid komt er nog niks van een fatsoenlijk gesprek.

    Heel veel succes ermee!

    Ik hoop dat dit echt helpt. Mijn moeder zeurt er af en toe ook over, maar als ik zo naar jou verhaal luister is het toch veel erger bij jou


    Life isn't about waiting for the rain to pass, it's about learning to dance in the rain

    Ik wil even dankjewel zeggen. Tegen jullie allemaal! Ik ben blij dat jullie het wouden lezen en me stuk voor stuk hebben geholpen!
    Heel erg bedankt!

    Groetjes Maud(flower)