• Dat is de 'discussie' die ik en Xetha nu aan het voeren zijn op msn.

    Ik zou persoonlijk een eeuwig/onsterfelijk leven boven de dood kiezen. Er is niets waar ik nieuwsgieriger naar ben als wat er met deze aarde zal gebeuren. En wat er allemaal te ontdekken is wat je in slechts één leven niet kunt ontdekken. Maar ook vele andere dingen waar ik niet zonder zou kunnen.

    Xetha daarentegen is juist verschrikkelijk nieuwsgierig naar wat er na de dood komt en zou dit eerder kiezen. (Ik zou dit pas kiezen na dat ik alles hier gehad zou hebben... na 3000 jaar ofzo.)

    Wat zouden jullie kiezen als jullie de keus hadden tussen het verkennen van het hiernamaals of een onsterfelijk leven?

    Ik zou echt voor onsterfelijkheid gaan. [Als ik maar wat geliefden of mijn ware liefde mee kan nemen, anders zou het al veel moeilijker worden] En ik denk dat ik 1 van de weinige ben op deze planeet die dit écht zou willen. Daarna heb ik nog genoeg tijd om een volgende plek te verkennen zoals het hiernamaals. :')

    Dus, hiernamaals of onsterfelijkheid?
    Graag ook een uitleg waarom en geen gequote van anderen. Ik wil weten wat jóuw eerste ingeving is.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2010 - 16:52 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Sowieso, als ik onsterfelijkheid kies, dan wil ik de eeuwige jeugd hebben x3
    Maar als je het op de manier bekijkt van, wat zal er met de aarde gebeuren? Dan lijkt dat me wel interessant. Maar ik zou het liever vanaf een objectief punt aanschouwen, dan dat ik er middenin zit, en misschien kan dat wel als je dood bent :3
    Dus ik denk dat ik erbij blijf dat ik liever doodga dan dat ik eeuwig leef. ;p


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Onsterfelijkheid. Maar dan wil ik wel mijn vrienden/familie mee nemen xD. Dan is het perfect! Ook al kan ik soms mijn broertje ofzo wel neer schieten, het is toch leuker met hem... En de reden waarom ik dit kies is omdat ik gewoon zo wil blijven leven met deze mensen. En het lijkt me best interressant om te zien hoe het over duizend jaar is, hoe modern de wereld dan is en wat er allemaal veranderd is. Hoe het zit met ontwikkelingslanden etc.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Het hiernamaals, ik vind het een beetje eng en saai klinken dat ik hier nog zo'n duizende jaren moet ronddolen... ;o


    None but ourselves can free our minds.

    Hiernamaals, omdat ik denk dat het daar veel beter is en dat daar alle onuigekomen dromen uit zullen komen zodat je je compleet voelt.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Kalona schreef:
    Sowieso, als ik onsterfelijkheid kies, dan wil ik de eeuwige jeugd hebben x3
    Maar als je het op de manier bekijkt van, wat zal er met de aarde gebeuren? Dan lijkt dat me wel interessant. Maar ik zou het liever vanaf een objectief punt aanschouwen, dan dat ik er middenin zit, en misschien kan dat wel als je dood bent :3
    Dus ik denk dat ik erbij blijf dat ik liever doodga dan dat ik eeuwig leef. ;p


    Goeie redenering. Zo kun je het ook bekijken natuurlijk. Mij lijkt het juist mooi om het van dichtbij mee te maken, zonder me al teveel te bemoeien met het leven wat zich 'na mij' ontwikkeld. Het zelf ook écht te beleven en nog veel kunnen doen. (:
    Inderdaad wel het liefste jeugdig, ja. Maar dat is een tweede voor mij.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik wil op mijn 80ste wel dood, eigenlijk. Dan is er toch geen ruk meer aan.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    RobinVPersie schreef:
    Onsterfelijkheid. Maar dan wil ik wel mijn vrienden/familie mee nemen xD. Dan is het perfect! Ook al kan ik soms mijn broertje ofzo wel neer schieten, het is toch leuker met hem... En de reden waarom ik dit kies is omdat ik gewoon zo wil blijven leven met deze mensen. En het lijkt me best interressant om te zien hoe het over duizend jaar is, hoe modern de wereld dan is en wat er allemaal veranderd is. Hoe het zit met ontwikkelingslanden etc.


    Dat soort dingen inderdaad! Of hoe de mensen dan weer ontwikkeld zijn. Dingen leren die je anders nooit in 1 leven geleerd kan krijgen, verhalen van die tijd horen/zien/lezen, zien hoe de geschiedenis dan gezien wordt en nog veel meer! Maar van dichtbij, levend, omdat je dan zelf ook iets kan doen ermee en het echt meemaakt.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Jup, ik ga toch echt voor de dood.
    Vies lelijk gewoon om voor eeuwig te moeten leven. Ik word nu al misselijk van vermoeidheid als ik eraan denk dat ik misschien nog zo'n 50 jaar te gaan zou hebben. Bah.
    En stel dat er na de dood weer leven is, maar dan in een andere dementie, of gewoon op een hele andere manier. Dan zou dat heel genaaid zijn, maar in ieder geval toch wel beter zijn dan dit. Dan kan ik in ieder geval op mijn hart drukken dat ik het eerste leven al achter de rug heb.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2010 - 17:00 ]


    Scream for mercy!

    Ik wil eeuwig jong blijven. Vraag me niet waarom,maar dat wil ik gewoon. Op m'n 17de wil ik ophouden met groeien en dan als 17jarige voor eeuwig door het leven gaan. Als zou ik daarvoor vampier moeten worden. Maar dan neem ik wel een paar mensen mee. Bijvoorbeeld mijn liefde..x En als het tijd is en bijvoorbeeld geen nut meer heeft om op de aarde rond te lopen,dan wil ik wel weg.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2010 - 17:00 ]


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Onsterfelijkheid, op een leeftijd tussen de 22 - 30.

    Ik ga dan serieus alles doen wat er bestaat, als je toch niet dood kan. Ik zou naar alle landen reizen en proberen bepaalde personen te ontmoeten. En met dingen uitproberen: Samen met de dudes van Jackass, Wildboyz, Nitro Circus en die dingen. En wanneer ik alles gehad heb, en er geen reet meer aan is... nja :')


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik zou voor de dood kiezen, maar dat is alleen maar omdat ik in reïncarnatie geloof. Ik geloof dus dat iedereen na de dood weer terug komt, als iets of iemand anders. Maar ook als ik daar niet in zou geloven, zou ik voor de dood kiezen. Ik vind 1 lang leven genoeg, en zou wel willen weten wat er aan de andere kant is.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Het hiernamaals. Ik vraag me eigenlijk wel al een paar jaar af of er iets is na de dood. Maar ik wil ook wel weten en zien hoe de wereld zal vergaan.

    Ik weet het niet. Ik zou er niet tegen kunnen om de mensen die ik lief heb oud zien te worden, terwijl ik eeuwig jong ben. Aan de andere kant lijkt mij een Vampierachtig (lees: Darren Shan) leven mij dan weer geweldig.

    Aan de andere kant zou ik ook wel willen weten wat er na de dood is...


    Let the Night embrace you

    Ik zou voor eeuwige jeugd kiezen, maar na een jaar of 2000 naar het hiernamaals. Maar dan moeten de mensen van wie ik houd wel mee, anders ga ik liever meteen dood.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik denk, dat ik het fijner zou vinden in het hiernamaals. Waarom weet ik niet, ik ben er gewoon nieuwsgierig naar hoe het daar is en hoe je dan bent. Voor mij zou het allemaal nog moeilijker worden en raarder worden als ik dan ook nog voor altijd zou blijven leven. Alhoewel, ik kijk wel echt tegen de dood op. Ben ik even blij dat dit een retorische vraag is en nooit hoef te beantwoorden voor een keuze : D


    your eyes are like stars in the night.