• Hallo (:

    Voor school moet ik volgend jaar een profielwerkstuk maken omdat ik dan in het examenjaar zit (O__O). Nu had ik dus het idee om daarvoor tekeningen te gaan maken en die dan ten toon te stellen, en met bij die tekeningen dan nog gedichten. Eigenlijk een soort gedichtenbundel, alleen dan als tentoonstelling op school zelf bijvoorbeeld. Maar mijn vraag is nu dus, heeft iemand al eens zoiets gedaan voor zijn/haar profielwerkstuk en hebben jullie daar bijvoorbeeld tips over? Want het lijkt me wel moeilijk. Of hebben jullie nog meer creatieve ideeën om te doen, want ik vraag me eigenlijk af of dit wel mag als profielwerkstuk, haha X'D.


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    ik denk eerlijk gezegd niet dat het mag, maargoed, dat zal je aan de leraar moeten vragen, want volgens mij mag je handvaardigheid niet eens gebruiken voor een profielwerkstuk

    Hel schreef:
    ik denk eerlijk gezegd niet dat het mag, maargoed, dat zal je aan de leraar moeten vragen, want volgens mij mag je handvaardigheid niet eens gebruiken voor een profielwerkstuk


    Oh, jawel hoor, iemand heeft ook een film gemaakt, en dat hoort officiël ook bij ckv, maar dat heeft de coördinator op de een of andere manier onder economie laten vallen, zodat het mocht.

    En het is niet alleen handvaardigheid, er zijn ook gedichten bij, dus het is ook Nederlands (: Dus aan de vakken zal het niet liggen (:

    [ bericht aangepast op 15 juli 2010 - 19:25 ]


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    Ik heb het zelf nog nooit gedaan, want ik ga volgend jaar ook naar het examenjaar. Maar ik heb dit jaar gekeken bij een vriendin van mij, en er waren in totaal vijf groepjes in dat lokaal en er was een meisje die had zelf ook een tentoonstelling gemaakt van haar eigentekingen. En die had dan nog wat geschiedenis over de mode want dat was gewoon haar uitleg bij de tekeningen zelf zeg maar. Dus als jou tekeningen slaan op die gedichten, of jou gedichten op die tekeningen xD, dan mag het denk ik wel. Want het is een soort van uitleg voor/op elkaar..

    Maar, ik weet niet hoe jou school in elkaar steekt, want ik denk dat er op elke school wel iets anders naar gekeken wordt.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Wat is een profielwerkstuk?
    Want ik denk dat ik dat namelijk ook moet doen om ik ook in mijn examenjaar zit volgend jaar. Ö

    [ bericht aangepast op 15 juli 2010 - 19:25 ]


    "Don't look back, you're not going that way."

    RescueMe schreef:
    Ik heb het zelf nog nooit gedaan, want ik ga volgend jaar ook naar het examenjaar. Maar ik heb dit jaar gekeken bij een vriendin van mij, en er waren in totaal vijf groepjes in dat lokaal en er was een meisje die had zelf ook een tentoonstelling gemaakt van haar eigentekingen. En die had dan nog wat geschiedenis over de mode want dat was gewoon haar uitleg bij de tekeningen zelf zeg maar. Dus als jou tekeningen slaan op die gedichten, of jou gedichten op die tekeningen xD, dan mag het denk ik wel. Want het is een soort van uitleg voor/op elkaar..

    Maar, ik weet niet hoe jou school in elkaar steekt, want ik denk dat er op elke school wel iets anders naar gekeken wordt.


    Ah, ja, zo kan het ook (A) Maar anders stuur ik eens een mailtje naar de coördinator. Hij regelt vast wel iets, volgens mij vindt hij heel veel dingen wel goed (A)


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    frizzled schreef:
    Wat is een profielwerkstuk?
    Want ik denk dat ik dat namelijk ook moet doen om ik ook in mijn examenjaar zit volgend jaar. Ö


    Nou, als het goed is heb je een profiel gekozen met bepaalde vakken (: En over één van die vakken moet je een werkstuk/verslag maken. Als je bv. geschiedenis kiest als vak doe je een historisch onderzoek. Maar als je scheikunde in je profiel hebt zitten, kun je dat vak kiezen en dan een proef doen en daar een werkstuk bij maken. En zo kan dat bij alle vakken, zoals Nederlands (kun je bijvoorbeeld gedichten doen, literatuur analyseren), Engels, Frans etc. En dat is zegmaar een werkstuk dat dan meetelt als een cijfer voor je examen en waar je bijna het hele jaar aan kunt werken.


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    Crayon schreef:
    (...)

    Ah, ja, zo kan het ook (A) Maar anders stuur ik eens een mailtje naar de coördinator. Hij regelt vast wel iets, volgens mij vindt hij heel veel dingen wel goed (A)


    Het wordt vast wel goedgekeurd. Het is een breed iets! De vriendin waarbij ik ging kijken had geschiedenis en biologie, en ze heeft niet eens biologie in haar pakket. En dat werd gewoon goedgekeurd..
    Dus zolang je dingen uit je pakket neemt en het een serieus iets is lijkt het me dat het gewoon goed is xD..

    Maarja, het is wel slim om een mail te sturen, dan weet je in elk geval zeker of het mag of niet:D


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Nou, ik moet een sectorwerkstuk maken. VMBO heeft geen profielen. Verder is het gewoon hetzelfde en bij ons mag dat niet.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik heb echt geen idee of dat mag. Volgens mij niet, want je moet een schriftelijk verslag inleveren en een presentatie houden voor ouders en 4de jaars. (Dat moeten wij tenminste).
    Ik moet ook een profielwerkstuk maken en hij gaat over de AOW (economie). Maar als we pech hebben moeten we het over geschiedenis gaan doen, en dan doen we de Vietnamoorlog. Maar dan is al ons voorbereidend werk voor niets geweest, en dan ga ik echt pissig worden. Vooral omdat ik en mijn 'partner' allebei economie willen gaan studeren.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2010 - 19:44 ]


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Volgens mij mag het wel. Maar dan moet je wel echt duidelijk maken bij welke vakken het hoort. Denk alleen niet dat CKV mag, want dat heb je niet in je examenjaar.

    Als je gewoon zorgt dat je goed veel gedichten en tekeningen hebt en genoeg vakken waar het onder valt, dan mag het vast wel.

    Geesz schreef:
    Nou, ik moet een sectorwerkstuk maken. VMBO heeft geen profielen. Verder is het gewoon hetzelfde en bij ons mag dat niet.

    Ik moest ook een sectorwerkstuk maken, zat ook op het VMBO :')


    -

    Wat is een profielwerkstuk ? (:


    Smile, it makes people wonder what you are thinking.