• Hoii,
    weet iemand misschien hoe de klassen zijn verdeeld op een Universiteit?
    Dat vraag ik me namelijk al een tijdje af.


    xx Maud

    Ik denk het zelfde als in de bove bouw van de middelbare,ze maken gewoon klassen per vak.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik denk dat je gewoon in een aula zit met alle leerlingen die dat bepaalde vak volgen en dat de professor dan van voor staat en een lezing geeft en jij gewoon alles moet opschrijven dat je belangrijk vindt. In de universiteit draait het niet om aanwezigheid in de lessen, je kan komen wanneer je wilt.


    All was well.

    Op de universiteit? Vaak per naam. Heel vaak. Zo goed als altijd. En soms zitten er verschillende groepen bij elkaar. vb Degenen die dezelfde Wiskunde hebben, die zitten voor Wiskunde steeds samen. Maar de ene groep heeft ook nog Chemie, en dan zitten ze ofwel samen met een andere groep, ofwel alleen, terwijl de andere groep Fysica heeft. Neem het zo. (Kan je volgen?)


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Hangt af van de lessen die je volgt. Het kan verschillen met wie je dus allemaal in een collegezaal zit. Maar meestal is er per trimester wel een vast klasje.


    Wie du mir, so ich dir.

    Gaat hetzelfde aan toe als op het HBO. Je hebt gezamelijke colleges en colleges met een opdracht worden in groepen verdeeld. Het is aan jezelf of je komt verschijnen, niets is verplicht.


    La credenza è una medicina contro il timore

    JBM schreef:
    Ik denk dat je gewoon in een aula zit met alle leerlingen die dat bepaalde vak volgen en dat de professor dan van voor staat en een lezing geeft en jij gewoon alles moet opschrijven dat je belangrijk vindt. In de universiteit draait het niet om aanwezigheid in de lessen, je kan komen wanneer je wilt.