Hee,
ik zal even bij het begin beginnen. Ik zit nu nog in groep 8, ja ik ben 11, nee ik ben niet dom! Komend jaar ga ik naar de brugklas. Maar er is één ding dat mij heel erg dwars zit. De kans die ik niet krijg! Ik heb auditie gedaan bij musise afdeling (een klas voor kinderen met een talent) beeldend (tekenen, handvaardigheid, werken met textiel enz) en ik zit erbij. Dat betekend 3 uur extra school per week voor mij. Maar dat ik door was, dat vond ik erg leuk om te horen. Maar ik zou ook heel graag het gymnasium willen doen! Of de VWO brugklas. Maar omdat gymnasium en musis niet samen kunnen gaan omdat het te veel uren gaat kosten, en musis gemengde klassen zijn gaat dat niet.
De rede dat ik daarbij ook zo graag zou willen is de talen! Daar leer je, Latijns, Grieks maar ook Japans!
Omdat dat niet samen gaat heb ik besloten om die talen alsnog te lergen uit boeken!
Er zijn meer talen die ik wil leren. Ik kon in groep 5 al erg goed engels. Ik kan het nu bijna helenmaal vloeiend. Ik leer namelijk erg snel en goed talen aan. Dus ik vond het jammer dat ik dat talent niet kon gebruiken.
Maar ik ga het alsnog doen!
De talen die ik uit mezelf wil gaan leren:
Spaans -kan ik ook al redelijk goed-
Turks (Mijn vader-taal, nee dat kan ik niet van mijn vader leren want die heb ik al 6 jaar niet meer gezien)
Grieks
Latijns
Japans
Italiaans
En zelfs een beetje Pools.
Dit hoeft voor mij niet in één jaar. Ik wil er alle tijd voor nemen die ik nodig heb.
Maar ik doe erg mijn best om het voor mijn 18de te kunnen spreken!
Duits, Engels en Frans leer ik op school wel dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Momenteel ben ik bezig met mijn Spaans. Ik leer het uit een talen gids. Op een of andere manier leer ik het zo gemakkelijk aan.
Maar mijn vraag aan jullie:
Denken jullie dat dit mij gaat lukken?
Zouden jullie me aanmoedigen om dit te doen?
Of denken jullie ook dat dit onmogelijk is?
[ bericht aangepast op 13 juli 2010 - 17:06 ]