• Oke dit is wat me dwars zit:
    -Ik ben te dik.
    -Ik weet niet hoe ik af moet vallen.
    -Mijn conditie is erg slacht, na 10 minuutjes joggen ben ik al buiten adem en helenmaal bezweet!
    Hoe kun je het snelste gezond afvallen? Want het zou fijn zijn als ik vol zelfvertrouwen in mijn bikinie rond kan lopen! Ik erger me er ook erg aan dat ik te dik ben en ik word er erg veel mee gepest, na de zomervakantie ga ik naar een andere school dus ik wil dan in iedergeval al wel 5 kilo (liever meer) kwijt zijn!
    Wat ik ook wil weten is: Hoe kun je het beste aan je conditie werken? Want ook dat vind ik belangerijk!
    Hulp is altijd welkom!

    xx

    Drink niet te veel frisdrank, water is bezig. Je conditie gaat er niet in één keer zijn, je moet opbouwen en dus gaat het in het begin nog niet zo goed gaan als later, het zal steeds beter gaan. Eet normale hoeveelheden, maar gezonder en niet teveel tussendoortje, soms mag eens, toen ik op dieet ging, deed ik één keer per week één tussendoortje, en voel je gewoon goed in je vel.

    Klopt je profielleeftijd? In het geval dat je 11 bent en er van overtuigd bent dat je te dik bent (Heb er dan eens een goed gesprek over met je moeder, een leraar of iemand die je vertrouwt die kan bevestigen dat je inderdaad last hebt van overgewicht zonder dat jij je beledigd voelt) ga dan op zoek naar een diëtiste.

    Wat me meer aannemelijk lijkt is dat jij je onzeker voelt, dat je helemaal niet te dik bent. Het kan namelijk goed zijn dat jij al richting de vrouwelijke vormen aan het gaan bent, daar heeft je lichaam namelijk vet voor nodig. Vergeet niet dat je echt niet het kinderlichaampje houdt wat je nu hebt.

    Over je conditie, dat is niet iets wat van de ene op de andere dag er plotseling is. Dat zal je langzaam op moeten bouwen. Je hebt op Internet een programmaatje te downloaden, genaamd start to run. Dat helpt je een goede hardloopconditie op te bouwen. Misschien is dat een tip? :)



    toevoeging: Ach, ik zie het al aan de foto in je fotoalbum! Jij bent zeker niet te dik hoor. :)

    [ bericht aangepast op 25 juni 2010 - 10:37 ]


    x

    Ik heb gehoord dat als je gaat hardlopen het beste is dat je eerst 2 minuten loopt, dan 1 minuut gaat joggen en daarna weer 2 minuten loopt.. Als je lichaam daar gewend aan is kun je het opbouwen. (1 minuut lopen, 2 minuten rennen enz.)


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Ik was onlangs gestart met lopen. Dat omdat ik volgend jaar een nieuwe studierichting uitga met veel sport. Ik ben gewoon gestart met 2 minuten lopen en 1 minuut wandelen en dat herhaal je tot je aan 20 - 30 minuten komt. Daarna bouw je op van 2 minuten naar 3 minuten lopen en zo verder.
    Wat ook heel goed is, is springtouwen en vooral zwemmen (train je alle spieren mee). Buiten dat kan je ook nog sit-ups doen ofzo?

    Ik heb enkele jaren geleden het dieet: weight watchers gedaan en ben daarmee 15 kg afgevallen.
    Dieeten hoef je niet bepaald te doen. Gewoon gezond eten en veel water drinken en per dag heb je bepaalde punten die je moet opdoen en bij ieder voedingsmiddel staat in een boekje het aantal punten.
    Je mag zeker niet minder gaan eten of helemaal niet eten, want dan leg je je stofwisseling stil en ga je ook niet afvallen.

    Maar het belangrijkste is.. wees niet onzeker en leer van jezelf te houden, hoe je ook bent! En zo ben je ook alweer een stap vooruit.