FATASS schreef:
Mensen denken wel dat ze een ziel hebben. Maar het is bewegen dat het gewoon allemaal chemische processen zijn, en we bestaan uit cellen, die als we dood zijn weer iets anders gaan vormen. Maar veel mensen vinden het een eng idee om er niet meer te zijn, daarom houden ze ook vast aan godsdiensten/geesten etc.
dan moet jij mij eens vertellen waarneer.
Een beetje dom om dat te zeggen omdat de mens de werking van de hersenen en stamcellen nog steeds niet helemaal begrijpt. Er is helemaal niet bewezen, er zijn gewoon logische theorieën.
Ik geloof wel in een soort afterlife maar daar ben ik nogal nuchter in, misschien geloof ik dat alleen maar omdat ik niet wil dat mijn vader 'weg' is. Dit topic heb ik alleen maar aangemaakt omdat ik erover na zat te denken wat allemaal zou kunnen.
Jij bent volgens mij nog niet dood geweest, dus ik denk niet dat jij beter weet wat er na de dood komt dan ik of ieder ander.
En oh ja, je hoeft geen geloof aan te hangen om iets te denken, en ik vind de wetenschap ook een soort geloof, want je gelooft alles logish te kunnen verklaren, wat meestal wel kan, maar niet altijd. En ik geloof toch vooral in de wetenschap.
Zo, nu mag jij weer.
Alis volat propriis