• Hoop ik echt dat we reïncarneren.
    Dat geloof ik eigenlijk niet, maar helemaal dood zijn kan ik me niet voorstellen en een leven na de dood zou ik echt niet willen. Dan kan je gezellig vanuit de hemel of hel (of Tartarus of weet ik veel wat er allemaal is) gaan zitten kijken hoe je nabestaanden om je zitten te janken. Dat lijkt me echt niks.
    Dat bedacht ik me opeens, verder niet zo boeiend ofzo.


    Alis volat propriis

    Caithlyn schreef:
    (...)
    Dan zou ik zeggen: waarom ben jij dan jij? Waarom ben jij niet mij? Waarom besta jij/ik sowieso?
    Dat zijn geen chemische/natuurlijke processen of iets dat met biologie te maken heeft.
    Waar of niet?(nerd)
    Het is ook niet leuk om te horen. Dat alles wat je denkt en voelt gewoon een chemisch proces is, maar helaas is het wel zo. Dat is wat er wel bewezen is. En dat mensen reincarneren, dat god bestaat of mensen na hun dood geesten worden is allemaal nooit bewezen.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    FATASS schreef:
    (...)Het is ook niet leuk om te horen. Dat alles wat je denkt en voelt gewoon een chemisch proces is, maar helaas is het wel zo. Dat is wat er wel bewezen is. En dat mensen reincarneren, dat god bestaat of mensen na hun dood geesten worden is allemaal nooit bewezen.

    Maar vroeger was het voor de mensen ook hartstikke logisch dat alles door god was gecreëerd, daar bestond ook 'bewijs' voor. Geloof me, over 200 jaar lachen ze zich de pleures om wat wij denken dat wetenschap is :'D


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    NorthKorea schreef:
    (...)
    Maar vroeger was het voor de mensen ook hartstikke logisch dat alles door god was gecreëerd, daar bestond ook 'bewijs' voor. Geloof me, over 200 jaar lachen ze zich de pleures om wat wij denken dat wetenschap is :'D
    Eh.. niet vervelend bedoelt ofzo, maar hoe kom je dr nou weer bij dat er is bewezen dat god bestaat? o.O' Vroeger geloofden meer mensen in god, maar dan is t nog niet bewezen.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    NorthKorea schreef:
    (...)
    Maar vroeger was het voor de mensen ook hartstikke logisch dat alles door god was gecreëerd, daar bestond ook 'bewijs' voor. Geloof me, over 200 jaar lachen ze zich de pleures om wat wij denken dat wetenschap is :'D


    Ja, maar wij lachen ook om de mensen die 200 jaar dachten wat wetenschap was. Kan jij je het voorstellen dat er geen computer/tv/auto's zijn? Ik niet namelijk.

    Oke, even terug naar reïncarnatie. Ik geloof niet dat er een hemel of een hel is. Ik vind het trouwens ook onzin dat je christen/katholiek/iets in die richting moet zijn om dat te geloven. Maar inderdaad, onze geest moet toch ergens heen? We kunnen toch niet in een keer.. helemaal weg zijn?


    It's time to be happy again.

    FATASS schreef:
    (...)Eh.. niet vervelend bedoelt ofzo, maar hoe kom je dr nou weer bij dat er is bewezen dat god bestaat? o.O' Vroeger geloofden meer mensen in god, maar dan is t nog niet bewezen.

    Toen waren er mensen die god hadden 'gezien', die god hadden 'gehoord', etc. Hun konden zich ook niets logischer voorstellen. Ik heb nooit gezegd dat het 'bewezen' is, maar voor hun was dat het wel. Net zoals dat dit voor ons 'bewezen' zou zijn. Er zit een grote kloof tussen onze wetenschap en écht voelen en meemaken. Je kan bewijzen wat je wilt maar daar heeft uiteindelijk niemand iets aan, in tegendeel.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    FATASS schreef:
    (...)Het is ook niet leuk om te horen. Dat alles wat je denkt en voelt gewoon een chemisch proces is, maar helaas is het wel zo. Dat is wat er wel bewezen is. En dat mensen reincarneren, dat god bestaat of mensen na hun dood geesten worden is allemaal nooit bewezen.

    Dan krijg ik zo'n PC in m'n hoofd;
    Gaby denkt: Pfft waarom stel ik dat leren toch zo uit?
    Gaby denkt: Ik moet nu echt naar de wc!
    Gaby denkt: Blergh stiekem vind ik witlof gewoon hardstikke vies.

    x'D


    *insert philosophical cringe expression here*

    NorthKorea schreef:
    (...)
    Toen waren er mensen die god hadden 'gezien', die god hadden 'gehoord', etc. Hun konden zich ook niets logischer voorstellen. Ik heb nooit gezegd dat het 'bewezen' is, maar voor hun was dat het wel. Net zoals dat dit voor ons 'bewezen' zou zijn. Er zit een grote kloof tussen onze wetenschap en écht voelen en meemaken. Je kan bewijzen wat je wilt maar daar heeft uiteindelijk niemand iets aan, in tegendeel.
    Dat is omdat iedereen wel kan zeggen van 'ja ik heb dit of dat gezien'. Maar er is een verschil tussen 1 iemand die dit zegt en een groep wetenschappers die iets bewijst wat ook echt gecontroleerd kan worden.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    FATASS schreef:
    (...)Dat is omdat iedereen wel kan zeggen van 'ja ik heb dit of dat gezien'. Maar er is een verschil tussen 1 iemand die dit zegt en een groep wetenschappers die iets bewijst wat ook echt gecontroleerd kan worden.

    Achja dit is meer een kwestie van waarin je gelooft, en je begrijpt toch niet wat ik zeg :'D
    Dus als we gewoon allebei lekker blijven geloven wat we willen hebben we dat ook weer gehad.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    FATASS schreef:
    (...)Dat is omdat iedereen wel kan zeggen van 'ja ik heb dit of dat gezien'. Maar er is een verschil tussen 1 iemand die dit zegt en een groep wetenschappers die iets bewijst wat ook echt gecontroleerd kan worden.

    Ach ja, zolang ik nog niets van bewijs af weet, blijf ik nog steeds geloven dat wonderen bestaan._O_


    *insert philosophical cringe expression here*

    Nyx schreef:
    Ik geloof ook dat we geïncarneerd worden. Als we dood gaan, dan kan onze geest twee dingen doen: Oftewel wordt hij direct herboren en oftewel blijft de geest op aarde dwalen totdat zijn opdracht op aarde is volbracht. Als die is volbracht, wordt die ook herboren in een andere vorm.

    Zo denk ik dat het is. Een cyclus van leven.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Nyx schreef:
    Ik geloof ook dat we geïncarneerd worden. Als we dood gaan, dan kan onze geest twee dingen doen: Oftewel wordt hij direct herboren en oftewel blijft de geest op aarde dwalen totdat zijn opdracht op aarde is volbracht. Als die is volbracht, wordt die ook herboren in een andere vorm.

    Zo denk ik dat het is. Een cyclus van leven.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    FATASS schreef:
    Mensen denken wel dat ze een ziel hebben. Maar het is bewegen dat het gewoon allemaal chemische processen zijn, en we bestaan uit cellen, die als we dood zijn weer iets anders gaan vormen. Maar veel mensen vinden het een eng idee om er niet meer te zijn, daarom houden ze ook vast aan godsdiensten/geesten etc.

    dan moet jij mij eens vertellen waarneer.
    Een beetje dom om dat te zeggen omdat de mens de werking van de hersenen en stamcellen nog steeds niet helemaal begrijpt. Er is helemaal niet bewezen, er zijn gewoon logische theorieën.
    Ik geloof wel in een soort afterlife maar daar ben ik nogal nuchter in, misschien geloof ik dat alleen maar omdat ik niet wil dat mijn vader 'weg' is. Dit topic heb ik alleen maar aangemaakt omdat ik erover na zat te denken wat allemaal zou kunnen.
    Jij bent volgens mij nog niet dood geweest, dus ik denk niet dat jij beter weet wat er na de dood komt dan ik of ieder ander.
    En oh ja, je hoeft geen geloof aan te hangen om iets te denken, en ik vind de wetenschap ook een soort geloof, want je gelooft alles logish te kunnen verklaren, wat meestal wel kan, maar niet altijd. En ik geloof toch vooral in de wetenschap.

    Zo, nu mag jij weer.


    Alis volat propriis

    FATASS schreef:
    Mensen denken wel dat ze een ziel hebben. Maar het is bewegen dat het gewoon allemaal chemische processen zijn, en we bestaan uit cellen, die als we dood zijn weer iets anders gaan vormen. Maar veel mensen vinden het een eng idee om er niet meer te zijn, daarom houden ze ook vast aan godsdiensten/geesten etc.

    Ben ik het niet mee eens mede omdat ik zelf geloof (waar ik het overigens vrijwel nooit over heb omdat godsdienstige discussies nergens to leiden).
    But yeah, ieder z'n eigen ding ofzo.


    No growth of the heart is ever a waste

    Seel schreef:
    volgens mij is dood gewoon dood , ik geloof niet in van die zieltoestanden :')
    dus daarom moeten we genieten van elke seconde die we hier rondlopen ;D

    Jop als je dood bent is er niets meer. Lijkt mij toch :'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    twiddict schreef:
    (...)
    dan moet jij mij eens vertellen waarneer.
    Een beetje dom om dat te zeggen omdat de mens de werking van de hersenen en stamcellen nog steeds niet helemaal begrijpt. Er is helemaal niet bewezen, er zijn gewoon logische theorieën.
    Ik geloof wel in een soort afterlife maar daar ben ik nogal nuchter in, misschien geloof ik dat alleen maar omdat ik niet wil dat mijn vader 'weg' is. Dit topic heb ik alleen maar aangemaakt omdat ik erover na zat te denken wat allemaal zou kunnen.
    Jij bent volgens mij nog niet dood geweest, dus ik denk niet dat jij beter weet wat er na de dood komt dan ik of ieder ander.
    En oh ja, je hoeft geen geloof aan te hangen om iets te denken, en ik vind de wetenschap ook een soort geloof, want je gelooft alles logish te kunnen verklaren, wat meestal wel kan, maar niet altijd. En ik geloof toch vooral in de wetenschap.

    Zo, nu mag jij weer.

    Er is nooit bewezen dat er een god bestaat, maar er is ook nooit bewezen dat hij niet bestaat. Ik zeg ook niet dat ik zeker weet dat er niets meer is na de dood, maar het is nu eenmaal een feit dat er een hoop dingen bewezen zijn die het erg onwaarschijnlijk maken dat er toch leven na de dood is.
    Het was ook niet mn bedoeling iemand te beledigen ofzo, want sommige mensen lijken nogal pissig te worden om wat ik zeg.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.