• Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen, vermits het over school gaat maar ook over liefde.
    Ik zit dus met 2 problemen en ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

    1) Naar volgend jaar toe moet ik dringend een keuze gaan maken. Het is te zeggen: Ik had/heb mijn keuze al gemaakt, maar die wordt afgekeurd door mijn leraren. Ik wil namelijk Humane Wetenschappen gaan doen, maar mijn leraren zeggen dat ik beter STW (Sociaal Technische Wetenschappen) ga doen omdat ik niet goed ben ik Wiskunde. Mijn vraag: Weet er iemand of de wiskunde zwaar is in een richting Humane Wetenschappen? Want al mijn andere vakken zijn fantastisch goed, alleen wiskunde en ik zou het niet leuk vinden moest ik naar een lagere richting moeten gaan omdat ik met 1 vak problemen heb.
    2) Ik heb al een tijdje een jongen op 't oog, maar sinds enkele weken ben ik (denk ik) echt verliefd beginnen worden. Hij is best bereikbaar, maar langs de andere kant ook ongelofelijk onbereikbaar and it's killing me. Ik zie hem bijna elke dag. Hij is 4 jaar ouder dan mij (ik ben 14, hij is 18) en ik kan 'm echt niet vergeten, alhoewel ik weet dat hij nog al een "slechtere" reputatie heeft. Hij is geen misdadiger, maar hij heeft een iets slechtere reputatie bij velen.

    Help me :/

    1) Volgens mij heb je 4 uur wiskunde in Humane Wiskunde. Dat is dus écht niet veel, maar het is ook niet weinig. Dus, dat wiskunde probleem; kan je het écht niet of werk je er niet voor. Want als dat laatste het geval is en je wil persé Humane doen, dan moet je wel je motor aan beginnen zetten. Hier vind je een lessenrooster.
    2) Hier kan ik je niet bij helpen, maar in een reputatie zit altijd een grond van waarheid. Langs de andere kant; als jij deze jongen écht kent en je denkt dat hij te vertrouwen is, dan stel ik voor dat je er voro gaat.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2010 - 19:14 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Reventon schreef:
    1) Volgens mij heb je 4 uur wiskunde in Humane Wiskunde. Dat is dus écht niet veel, maar het is ook niet weinig. Dus, dat wiskunde probleem; kan je het écht niet of werk je er niet voor. Want als dat laatste het geval is en je wil persé Humane doen, dan moet je wel je motor aan beginnen zetten. Hier vind je een lessenrooster.
    2) Hier kan ik je niet bij helpen, maar in een reputatie zit altijd een grond van waarheid. Langs de andere kant; als jij deze jongen écht kent en je denkt dat hij te vertrouwen is, dan stel ik voor dat je er voro gaat.

    Humane Wetenschappen*
    and ik werk er kapot hard voor, maar ik kan het niet (ik krijg zelfs bijles). Maar een vriendin van mij zegt zo een hele tijd: Je kan niet bij die leraar blijven. Ga niet te veel van hem verwachten en ga niet van hem "leven" bij die wiskunde, je moet het ook zelf kunnen :/

    Conspiracy schreef:
    (...)
    Humane Wetenschappen*
    and ik werk er kapot hard voor, maar ik kan het niet (ik krijg zelfs bijles). Maar een vriendin van mij zegt zo een hele tijd: Je kan niet bij die leraar blijven. Ga niet te veel van hem verwachten en ga niet van hem "leven" bij die wiskunde, je moet het ook zelf kunnen :/

    Daar heeft ze natuurlijk een punt. Sommige mensen hebben nu eenmaal meer aanleg voor wiskunde dan anderen. Maar ja, ik zit zelf in wetenschappen-Wiskunde, dus ik weet niet in hoeverre die wiskunde al dan niet moeilijk is. Hoeveel uur heb je nu ?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Reventon schreef:
    (...)
    Daar heeft ze natuurlijk een punt. Sommige mensen hebben nu eenmaal meer aanleg voor wiskunde dan anderen. Maar ja, ik zit zelf in wetenschappen-Wiskunde, dus ik weet niet in hoeverre die wiskunde al dan niet moeilijk is. Hoeveel uur heb je nu ?

    Ik heb 5 uur wiskunde nu (:

    Conspiracy schreef:
    (...)
    Ik heb 5 uur wiskunde nu (:

    Wat je ook altijd kan doen is een jaar proberen, en als het echt niet lukt kan je nog steeds overstappen. Maar dat is natuurlijk nooit echt ideaal. Of je kan aan iemand uit 't derde jaar humane vragen of je zijn/haar cursus eens mag bekijken.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Reventon schreef:
    (...)
    Wat je ook altijd kan doen is een jaar proberen, en als het echt niet lukt kan je nog steeds overstappen. Maar dat is natuurlijk nooit echt ideaal. Of je kan aan iemand uit 't derde jaar humane vragen of je zijn/haar cursus eens mag bekijken.

    Hm, ik denk dat ik 't sowieso ga proberen. Ik heb vorig jaar mijn eerste jaar Latijn gedaan en dat ging best, maar ik vond 't niet leuk.

    Ik zou gewoon Humane-Wetenschappen gaan doen! Gewoon extra je best doen voor wiskunde en je komt er wel! Wiskunde is gewoon een kwestie van begrijpen en goed oefenen. Zorg dat je steeds goed voorbereid bent, durf vragen te stellen aan de leerkracht, maak extra oefeningen, vraag indien nodig hulp aan slimme medeleerlingen of je ouders, etc... en het lukt je zeker! Het is zo jammer om te moeten zakken voor slechts één vak.


    If we had not a soul, music would have created it.

    1) Gewoon doen! 1 vak niet goed kunnen, moet je niet belemmeren om je te laten stoppen met iets dat je wel wil.
    2) Lastig. Maar kom op, wat maakt het jou uit dat ie 'een soort criminele achtergrond' heeft. Als hij jou leuk vindt, jij hem is er niets mis mee. Allereerst moet je hnatuurlijk wel beetje gaan flirten etc. maar dat komt vanzelf wel. [:
    - volgens mij hield deze reactie voor geen meter.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Het eerste probleem is hetzelfde bij mij maar dan met frans. Ik kan je niet helpen want ik heb zelf ook geen idee.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    1) Ik had ook zo'n probleem, ik was er steeds maar net door voor Frans, dus heb ik advies gevolgd en naar 3STW gegaan. Ookal waren mijn andere vakken op en top. Nu haal ik sindsdien nog betere punten. Ik zit nu echt op mijn plaats hier.
    Mijn beste vriendin is wel blijven verdergaan in aso, zij is vrij goed in wiskunde, maar kan dit zelf maar amper aan. Wiskunde is vrij moeilijk. (Wij zijn wel een wiskundige school)
    Je moet het zelf weten, uiteindelijk is het jouw keuze en het is tenslotte maar een advies/richtlijn.

    2) Als je veriefd bent, kun je altijd je kans wagen. Al ken ik meerdere die zo'n kans gewaagd hebben met leeftijdsverschil, die vlakaf afgewezen werden. Maar ik ken ook enkelen die ineens een happy koppeltje geworden zijn.
    Niemand weet wat het lot uitwijst. =P

    [ bericht aangepast op 1 juni 2010 - 20:57 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    humane wetenschappen is drie uur wiskunde , tenminste zo was het in mijn school 8)
    en wiskunde is gewoon moeilijk in welke richting je ook zit. ik heb latijn moderne talen gedaan en ik had ook maar 3 uur wiskunde.. nog te veel ..


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Rifles schreef:
    1) Gewoon doen! 1 vak niet goed kunnen, moet je niet belemmeren om je te laten stoppen met iets dat je wel wil.
    2) Lastig. Maar kom op, wat maakt het jou uit dat ie 'een soort criminele achtergrond' heeft. Als hij jou leuk vindt, jij hem is er niets mis mee. Allereerst moet je hnatuurlijk wel beetje gaan flirten etc. maar dat komt vanzelf wel. [:
    - volgens mij hield deze reactie voor geen meter.

    Maar hij is 18 en ik 14. En ik ben verlegen? lol :')

    1: Zou het bij god en de duvel niet weten want ik woon niet in Belgie _O_

    2: Waardoor wordt die slechte reputatie veroorzaakt? Door geroddel of zou er een kern van waarheid in kunnen zitten? En dan zou ik verder eens bij mezelf te rade gaan of een relatie uberhaupt zou werken. Daarvoor moet je diegene zo goed mogelijk zien te kennen. Zo ja, kijk of hij wat voor jou voelt. Als hij een vriendin heeft/wat voor iemand anders voelt schiet dat niet op :']


    No growth of the heart is ever a waste

    Rifles schreef:
    1) Gewoon doen! 1 vak niet goed kunnen, moet je niet belemmeren om je te laten stoppen met iets dat je wel wil.
    2) Lastig. Maar kom op, wat maakt het jou uit dat ie 'een soort criminele achtergrond' heeft. Als hij jou leuk vindt, jij hem is er niets mis mee. Allereerst moet je hnatuurlijk wel beetje gaan flirten etc. maar dat komt vanzelf wel. [:
    - volgens mij hield deze reactie voor geen meter.

    Er zijn van die momenten waarbij je verstand boven gevoel moet zetten, en dit is zo'n moment.
    Verder kan ik niks zeggen.


    No growth of the heart is ever a waste

    1.geen idee

    2.als je hem egt leuk vind moet je er voor gaan =3


    If you believe in yourself anything is possible