• Ik heb met mijn collumn gewonnen voor een wedstrijd wat we voor school moesten doen. En ik had niet verwacht dat ik zou winnen, maar dus wel. En nu moet ik vrijdag voor 22 scholen mijn collumn gaan voorlezen. In mijn eentje, op een groot podium, in een schouwburg, met 22 scholen en allemaal mensen die me altijd al een keer wouden zien en me dan gaan zien terwijl ik daar als een mongool sta te bazelen en stotteren! (cat)

    Ik ben echt bang, ik ga stotteren enzo. ;x Iemand tips ofzoiets? I need it o.o

    Gewoon in jezelf geloven en niet aan de publiek denken. (:
    Veel succes(flower)

    [ bericht aangepast op 26 mei 2010 - 19:34 ]


    You can run but not hide

    boven de hoofden van de toeschouwers kijken of je blik op oneidig zetten, veel succes (flower)


    Change, the only good thing in this world.

    Naar de wand helemaal achterin kijken, dan hoef je het publiek niet aan te staren.(flower)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Misschien iets dat kan helpen.
    Neem een balpen in je hand..
    Dat helpt! D:

    Zoals ze hierboven zeggen en denken dat die mensen er niet zijn. Dat je tegen je eigen bent aan het praten. Succes!

    Titel aangepast, alleen "Help" is niet toegestaan!

    Goed ademhalen! En van te voren je tekst goed instuderen, bijv. voor de spiegel (cat)

    [ bericht aangepast op 26 mei 2010 - 19:51 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    oja iets kleins in je hand nemen zo kun je jezelf wat aflijden en voor dat je het podium opgaat eens goed roepen dat helpt bij mij ook als ik solo moet zingen of dansen


    Change, the only good thing in this world.

    Goed ademhalen, ga niet ratelen en van te voren je tekst goed leren als je goed weet wat je moet zeggen stotter je minder. Neem tussendoor af en toe en pauze!
    Je kan het! (flower)


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Je ogen dichtdoen 8D
    Of gewoon steeds in je hoofd herhalen: Ik ben beter dan jullie, ik ben beter dan jullie!
    (En er dan op letten dat je het niet hardop zegt.)


    You move me ......... Kurt

    Veel oefenen voor de spiegel en, hoe rot ook, voor ouders en vrienden.

    En tijdens je speech op iets focussen net boven de hoofden van de mensen.

    Als je zo nu en dan een andere focus plek zoekt wanneer je normaal een andere kant op zou kijken komt dit ook nog natuurlijk over op de mensen.

    En vooral niet te veel nadenken maar gewoon doen.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Amai jij durft da nog, mij zouden ze ni op da podium krijgen hoor :X
    Maar ik denk hoe moeilijk het is gwn rustig blijve en dan gaat het normaal vanzelf =)


    Stop wishing, Start doing..

    Het lukt je wel liefje, gewoon doen alsof je tegen mij een goede vriendin praat (flower)

    & Ik wil daar ook zijn ;o

    [ bericht aangepast op 27 mei 2010 - 19:08 ]


    Hope goes lost but never dies.

    Je bent niet voor niks uitgekozen he. Dus je kan het vast wel! Veel succes! (flower)


    it's so empty living behind these castle walls

    veel oefenen voor de spiegel.. dat helpt bij mij wel


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.