• Mijn hand zit in de mouw! =D

    [ bericht aangepast op 9 sep 2010 - 14:41 ]

    Het lijkt me duidelijk dat het niet goed is wat je doet. Ik weet niet hoe oud je bent, maar toch.
    Waarom heb je de drang om zoveel te drinken? Het is misschien wel lekker, maar ik vind cola ook erg lekker, maar drink er ook geen twee flessen van.
    Ik zou er proberen mee te stoppen, en je moet jezelf proberen af te leiden zodat je minder snel gaat drinken. Waarschuw je vrienden ook als zij denken dat je te ver gaat, ze moeten zeggen dat je moet stoppen, of wat dan ook. (:


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Wauw, hoelang drink je al?


    --

    Je bent gewoon verslaafd. -niet gemeen bedoeld ofzo-
    En als je ergens verslaafd aan ben, moet je afkicken.
    Dus het enige dat ik kan zeggen, probeer een beetje aftekicken?
    Success. (flower)


    Smiling but close to tears.

    Rifles schreef:
    Het lijkt me duidelijk dat het niet goed is wat je doet. Ik weet niet hoe oud je bent, maar toch.
    Waarom heb je de drang om zoveel te drinken? Het is misschien wel lekker, maar ik vind cola ook erg lekker, maar drink er ook geen twee flessen van.
    Ik zou er proberen mee te stoppen, en je moet jezelf proberen af te leiden zodat je minder snel gaat drinken. Waarschuw je vrienden ook als zij denken dat je te ver gaat, ze moeten zeggen dat je moet stoppen, of wat dan ook. (:


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Waar hebben jullie het over?

    [ bericht aangepast op 9 sep 2010 - 14:41 ]

    Vraag je vrienden of ze je willen helpen. Leg het ze uit. Als het echte vrienden zijn, helpen ze je aan andere dingen te denken en ervan af te blijven (of in ieder geval minder te drinken). Mijn moeder vond het goed dat ik dronk. Ze wilde het zelfs. Van mijn vierde tot mijn achtste heb ik gewoon alcohol gedronken, alsof het siroop was. Toen ik zo'n acht jaar was kreeg ik in de gaten wat er gebeurde. Ik wilde het helemaal niet! Ik stopte ermee, ookal werd ik thuis wel raar aangekeken. Nu drink ik nooit. (duh, ik ben veertien...). Dus probeer of je vrienden kunnen helpen. Ik hoop voor je dat je ervan af komt.


    I'm not your princess

    misschien moet je naar zo'n afkick programma? Dat is denk ik het makkelijkst. Die kunnen je ook gewoon een folder ofzo sturen, die je al kan helpen. Ik weet niet precies waar die dingen zitten, en ook niet waar jij woont, maar volgens mij is er in ieder geval hier in Delft een.


    Alis volat propriis

    Rifles schreef:
    Het lijkt me duidelijk dat het niet goed is wat je doet. Ik weet niet hoe oud je bent, maar toch.
    Waarom heb je de drang om zoveel te drinken? Het is misschien wel lekker, maar ik vind cola ook erg lekker, maar drink er ook geen twee flessen van.
    Ik zou er proberen mee te stoppen, en je moet jezelf proberen af te leiden zodat je minder snel gaat drinken. Waarschuw je vrienden ook als zij denken dat je te ver gaat, ze moeten zeggen dat je moet stoppen, of wat dan ook. (:

    Ik heb af en toe zo'n avondje dat ik echt veel drink. Maar dat is hooguit 1 a 2 maal in het jaar. De dag na zo'n avondje is niet zo leuk, dat ik vervolgens een lange tijd weinig tot geen alcohol drink.

    Maar drinken voor je naar school gaat? Dan denk ik dat je een klein probleem hebt ja. Stel jezelf eisen op.. probeer avonden alleen op cola of water of andere alcoholvrije dranken door te brengen en als het lukt beloon jezelf met iets leuks. Ofzo.