• Nou, ik moet dus zo'n werk maken over de verschillen tussen Nederland en Vlaanderen. En ik weet dus echt niet wat er zo verschillend is tussen de twee, dus... Wat denken jullie?

    Wat zijn de grote verschillen tussen Vlamingen Nederlanders ?
    In welk opzicht verschillen de Nederlanders van de Vlamingen en omgekeerd ?
    Denk je dat de clichés over Vlamingen - dat ze ingetogener en grover zijn- en Nederlanders - dat ze gierig en slijmerig zijn- waar zijn ?

    Merci ;D

    [ bericht aangepast op 5 mei 2010 - 15:56 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    ik vind vlaanderen ook echt precies zo'n kopie van Nederland. Ooit was België van Nederland he, don't forget :')


    'All that shines turns to rust'

    De nederlanders praten meer vloeiend en niet monotoon, De Belgen meer monotonig.


    FireFlies Above My Head

    Ik vind het onzin dat Nederlanders grof en gierig zijn. Ik ken zat mensen die precies het tegenovergestelde zijn. Je wordt zo in hokjes geplaatst. :/

    [ bericht aangepast op 5 mei 2010 - 16:23 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Btw wel eens de vorige benelux next top model gezien ? haha! die belgen waren allemaal super lief en zacht en spontaan. Nederlanders veel luidruchtiger en bitchy =')


    'All that shines turns to rust'

    Nederlanders hebben op alles wel iets te zeggen, ze zijn veel directer met hun mening. Belgen zullen eerder langer nadenken voor ze iets zeggen.

    Wij Belgen hebben leerplicht, jullie schoolplicht. Wat iets helemaal anders is.
    Wij hebben leerplicht tot 18 jaar en soms zijn Nederlanders al van het middelbaar op hun 15.

    Het accent is ook heel verschillend.
    Die andere woorden dat wij gebruiken, zijn woorden in het dialect. De taal is dus perfect hetzelfde, het dialect is natuurlijk anders.


    Only losers can act the way you do

    Boomba schreef:
    (...)
    Je hebt een punt, ik ben het met je eens. Maar je bent nu ZEKER grof. Dus ik zou dat bovenste maar weghalen hoor =)
    en niet iedereen is zo, watch your words

    Ik heb ook niet iedereen gezegd? :')
    & like Vlaanderen/België lijkt totààl niet op Nederland?

    Eloquently schreef:
    (...)
    Ik heb ook niet iedereen gezegd? :')
    & like Vlaanderen/België lijkt totààl niet op Nederland?

    Haha, ik bedoel van als je praat in: 'de belgen' 'de nederlanders'.
    Ik heb het meer in de zin van de taal, de regeltjes, de politiek dat de BE bij NL moet afkijken. Snappie? ;p


    'All that shines turns to rust'

    Boomba schreef:
    ik vind vlaanderen ook echt precies zo'n kopie van Nederland. Ooit was België van Nederland he, don't forget :')
    Wij gingen een dag naar Knokke (de zee) en we reden terug langs Nederland omdat er een lange file was en ik had het gevoel dat ik in een heel ander land was. Ik vind niet dat je een ander land (Vlaanderen is trouwens een gewest, geen land) een kopie van een ander mag noemen. Het is niet omdat jullie ons eeuwen geleden hebben veroverd, dat wij nog altijd een kopie van jullie zijn.


    Only losers can act the way you do

    Boomba schreef:
    (...)
    Haha, ik bedoel van als je praat in: 'de belgen' 'de nederlanders'.
    Ik heb het meer in de zin van de taal, de regeltjes, de politiek dat de BE bij NL moet afkijken. Snappie? ;p

    oh god ik wind me te hard op
    Dan bedoel ik 'de nederlands in het algemeen' en niet 'alle nederlanders' (:
    Vergelijk Nederlands met het Vlaams, ik hoor duidelijk verschillen. En van de politiek weet ik geen bal, dus daar zwijg ik over.

    Boomba schreef:
    Btw wel eens de vorige benelux next top model gezien ? haha! die belgen waren allemaal super lief en zacht en spontaan. Nederlanders veel luidruchtiger en bitchy =')
    Nederlanders zijn dus veel directer met hun mening en hebben op alles iets te zeggen. Belgen niet. (krul)


    Only losers can act the way you do

    Virtus schreef:
    (...)Wij gingen een dag naar Knokke (de zee) en we reden terug langs Nederland omdat er een lange file was en ik had het gevoel dat ik in een heel ander land was. Ik vind niet dat je een ander land (Vlaanderen is trouwens een gewest, geen land) een kopie van een ander mag noemen. Het is niet omdat jullie ons eeuwen geleden hebben veroverd, dat wij nog altijd een kopie van jullie zijn.

    Heb ik ook altijd als ik in Nederland ben :3 voor de rest ben ik het met jou eens.

    Ik vind Nederlanders indsrdaad gieriger dan Vlamingen. In moppen bv zijn Hollanders ook altijd de domme persoon, maar blijkbaar is dat omgekeerd ook bij 'Belgenmoppen'...

    Van het Nederlandse onderwijs snap ik niks, want dat is helemaal anders.
    En Nederlanders zijn ook uitbundiger, minder discreet en luider dan Vlamingen vind ik.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Virtus schreef:
    (...)Nederlanders zijn dus veel directer met hun mening en hebben op alles iets te zeggen. Belgen niet. (krul)

    Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Niet omdat ik zelf een Nederlander ben, maar gewoon omdat ik mensen ken die niet alles eruit gooien, zoals jullie van ons denken.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Virtus schreef:
    (...)Wij gingen een dag naar Knokke (de zee) en we reden terug langs Nederland omdat er een lange file was en ik had het gevoel dat ik in een heel ander land was. Ik vind niet dat je een ander land (Vlaanderen is trouwens een gewest, geen land) een kopie van een ander mag noemen. Het is niet omdat jullie ons eeuwen geleden hebben veroverd, dat wij nog altijd een kopie van jullie zijn.

    Goos, Nederland is ook een ander land?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    L0VEDRUNK schreef:
    (...)
    Goos, Nederland is ook een ander land?

    Dat was omdat dingsje daarboven zei dat België net een kopie leek van Nederland.