• Ik keek net de dodenherdenking op de Dam op tv, en er was paniek uitgebroken tijdens de 2 minuten stilte. Een man was onwel geworden. Hij begon te gillen, waarna mensen in paniek raakten en hekken omvielen. Daardoor gingen veel mensen rennen en zijn er een aantal mensen onder de voet gelopen. Iedereen is ter plekke behandeld.

    EDIT: Er is nu uitgekomen dat er iemand gewoon begon te schreeuwen, en niet onwel werd. Het was dus een doelbewuste poging om de dodenherdenking te verstoren. Ook stond er ergens op het terrein een verdachte koffer waardoor mensen in paniek raakten.

    EDIT: Bron

    [ bericht aangepast op 4 mei 2010 - 22:19 ]


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ja ik schrok me echt dood [:
    en toen ze zeiden dat er iemand onwel was, nouja, ik geloofde het niet helemaal.
    En wat die gast deed is gewoon raar. Waar slaat dat op? En nu zijn er tientallen mensen gewond alleen maar omdat hij niet even zijn bek kan houden voor 2 minuten.


    all I want for christmas is a girlfriend

    ik vind het respectloos :x
    en ik zo tegen mijn zusje: "is koninginnendag goed gegaan, verpest iemand dodenherdenking.."

    ja dat heb ik ook gezien.. Ineens zo'n harde schreeuw en iedereen begon te rennnen.. 't was echt vaag. Maar wie doet dat nou met opzet? dan moet je wel erg gek zijn in je hoofd

    Duo schreef:
    ik vind het respectloos :x
    en ik zo tegen mijn zusje: "is koninginnendag goed gegaan, verpest iemand dodenherdenking.."

    Inderdaad. Ik vind het ook zwaar respectloos.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    De koude rillingen schoten over mijn rug :S Hoe respectloos kun je zijn.. Het is voor velen een emotionele dag en dat één of andere gek dit voor iedereen moet verpesten is gewoon ziek.

    Toen er gezegd was dat het ging om iemand die onwel is geworden had ik echt zoiets maak dat de kat wijs.. Geloofde er niets van..


    La credenza è una medicina contro il timore

    Mn vader en ik zaten samen te kijken. Ik hoorde opeens die gil, en ik dacht echt zo; 'whutthe...' en toen begon iedereen te lopen. Mijn vader en ik zaten stiekem een beetje te lachen x;


    Destroy what destroys you.

    Memoire schreef:
    De koude rillingen schoten over mijn rug :S Hoe respectloos kun je zijn.. Het is voor velen een emotionele dag en dat één of andere gek dit voor iedereen moet verpesten is gewoon ziek.

    Toen er gezegd was dat het ging om iemand die onwel is geworden had ik echt zoiets maak dat de kat wijs.. Geloofde er niets van..
    Ja dat had ik ook. Ik zweerde toch dat ik een paar knallen hoorde. Ik vond het zó raar om te zien dat er zoiets gebeurde. Het is toch raar als je dat live ziet gebeuren.


    Life is hard and then we die

    Ik dacht meteen, "het zou toch niet weer zo'n koninginnedag moment worden hea!" Het was allemaal zelfs nog in de twee minuten stilte. Die vent is echt een klootzak!!


    "Let them eat cake!"

    Een panikerende kudde is echt gevaarlijk...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Paniek om niets. Omdat één kerel begint te gillen gaat die héle mensen kudde rennen, gillen en schreeuwen? Zelfs mensen die helemaal aan de andere kant staan die de rest in paniek ziet raken dan zelfs denkt: "Goh er is iets gebeurt laten wij ook maar beginnen." Echt weer lekker overdreven dit. Die man heeft zijn doel bereikt; zorgen voor ophef. Kom op hè, hoe schijterig zijn Nederlanders nou wel niet om in paniek te raken door één gil? Waarom zijn we in godsnaam zo bang voor terroristische aanslagen? Echt, ik vind dit zo overdreven.

    amen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Had er iets van gehoord. Toen ik het hoorde dacht ik: toch niet weer zoiets.


    Take me to wonderland

    lol
    Scheinheilige mensen... verdachte koffer, rofl. Sorry hoor maare... PHAHA. Er gaat één iemand schreeuwen en meteen is het een bloedbad daar? yea.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik vind dit eigenlijk zwaar respectloos -zoals hierboven eigenlijk ookal gezegt is- maar waarom zoveel paniek als 1 iemand begint te gillen? Er word wel vaker iemand "onwel" en dan help je diegene tog even -als dit op straat zou gebeuren?- dan zouden de omstanders die er dan toevallig bij staan toch ook niet als een losgeslagen kudde gaan gillen/rennen?
    Even Btw: ik heb dit zelf niet live gezien, maar even op YouTube gekeken.
    X.


    Baby you're a firework, c'mon show them what you're worth.

    ja ik zag het o; wij dachten ook dat er geschoten werd. maar t was echt vaag indd . ;x


    -

    Ja, ik zat ook te kijken. Ineens was er een hoop geschreeuw en ik dacht dat er geschoten werd. Wel ontzettend triest dat de dodenherdenking verstoord werd. Ronduit schandalig. Die 2 minuten per jaar om even stil te staan bij alle slachtoffers die er gevallen zijn in WO II en dat je dat dan gaat verstoren, bewust. Dat is echt te belachelijk voor woorden


    C'est en faisant n'importe quoi qu'on devient n'importe qui