• Vandaag kregen we ons scheikunde cijfer terug van de herkansing. We hadden duidelijk met de leraar afgesproken dat de herkansing telde, en dus niet het hoogste cijfer. Iedereen had een hoger cijfer dan de eerste keer gehaald, behalve een meisje, L, en ik. Ik ben van een 3,4 naar een 2,4 gegaan, en L is van een 5,7 naar een 5,4 gegaan. En ze had echt de tranen in haar ogen staan, en ze was er echt niet mee eens dat het cijfer van de herkansing mee telt, terwijl dat dus de afspraak was. De hele dag was ze chagrijnig om dat cijfer, terwijl ze uiteindelijk gewoon een voldoende had! (iedereen kreeg 0,5 er boven op).. En dan had ze ook nog het lef om tegen mij te zeggen dat het niet goed gaat met mij op school, ik haal een keer een 2,4 op scheikunde en een 1,7 op wiskunde, dan hoeft het niet direct slecht te gaan. Maar ik huil tenminste niet om een slecht cijfer...

    Maar.. Mijn vraag is dus: Huilen jullie ook als je een slecht cijfer haalt, of vinden jullie het onzin?


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    RESCUExME schreef:
    Ik vind mensen die huilen om één onvoldoende meestal nogal.. Tja, idunno. Maar als je daarvoor al gaat huilen, heb je volgens mij in je leven nog nooit écht iets meegemaakt, anders zou je wel beter weten. Niets persoonlijks tegen die mensen hoor, maar dat is gewoon mijn mening. & ohja, het is natuurlijk wel anders wanneer je huilt voor een rapport hé, omdat daar meestal wel ergere gevolgen aan vast hangen.


    Ik huil om mijn cijfers soms, als ik 5 uur aan eco heb gewerkt en een 2.8 haal. Mijn vader was alcoholistisch, ik ben daardoor mishandeld en heb nooit een echte jeugd gehad, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 12 was, toen ging alles een tijdje goed. Toen ik 14 was stierf mijn oom, een halfjaar later mijn opa, ik heb 3 weken aan zijn sterfbed gezeten. Een jaar later pleegde mijn vader zelfmoord en een jaar daarna verloor ik een tante aan kanker. Ik doe het niveau wat ik doe, niet alleen voor mij, maar ook om mijn familie trots op me te maken en omdat ik wist dat mijn vader zo verschrikkelijk trots op me was. Dus ga nu niet zeggen dat mensen die om cijfers huilen nog nooit 'écht' iets hebben meegemaakt. Er zitten soms veel diepere redenen achter die tranen.

    [ bericht aangepast op 28 april 2010 - 22:57 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik heb eens gehuild om een onvoldoende, in de eerste. En ik haalde echt nooit onvoldoendes. Maar nu ik op de Havo zit kan ik dat beter niet doen, heb je geheid een zenuwinzinking te pakken. Dus dat heb ik afgeleerd. En snel.


    No growth of the heart is ever a waste

    Poseidon schreef:
    Nee, niet echt. Ik kan er wel hard van balen.


    'Hard Times, Nice Live'

    ik ben best een perfectionist. dus ik moet en zal een goed punt halen. en ja, ook ik haal slechte punten. dus als ik een slecht punt haal, voel ik me behoorlijk rot, omdat ik dan gewoon kwaad om mezelf ben. en vooral als ik meerdere slechte punten achter elkaar haal

    Randomnicity schreef:
    (...)

    Ik huil om mijn cijfers soms, als ik 5 uur aan eco heb gewerkt en een 2.8 haal. Mijn vader was alcoholistisch, ik ben daardoor mishandeld en heb nooit een echte jeugd gehad, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 12 was, toen ging alles een tijdje goed. Toen ik 14 was stierf mijn oom, een halfjaar later mijn opa, ik heb 3 weken aan zijn sterfbed gezeten. Een jaar later pleegde mijn vader zelfmoord en een jaar daarna verloor ik een tante aan kanker. Ik doe het niveau wat ik doe, niet alleen voor mij, maar ook om mijn familie trots op me te maken en omdat ik wist dat mijn vader zo verschrikkelijk trots op me was. Dus ga nu niet zeggen dat mensen die om cijfers huilen nog nooit 'écht' iets hebben meegemaakt. Er zitten soms veel diepere redenen achter die tranen.

    Oké, ik begrijp je punt & heb mijn menig herzien. Het was nooit mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen met mijn reactie, daarom zei ik ook dat het mijn eigen menig was, gebaseerd op de mensen die ik in mijn omgeving zie.


    Beeeeeeeesje :-)

    Dat heb k echt eens gedaan '-,- Maar mn ouders (Naja, mn pa) Wordt F*cking pissig als k onvoldoende haal, dus k verzwijg ht vaak ook gwn xD


    ~ You're original, cannot be replaced ~

    ik baaal er dan wel van natuurlijk , maar huilen nieet. dr is ook zo'n meisje bij me in de klas, die had dus een 4 voor engels als t goed is , en die begon ineens te huilen o; ! best zielig eigenlijk , want ze had er heel erg haar best op gedaan. maar ik zou dr niet om kunnen huilen. ;d


    -

    Ik niet. Ik baal heel erg, want ik weet dat ik die kan ophalen. Een jongen -die ik niet uit kan staan en zichzelf heel wat vindt- gaat wel janken. Wat een gelul zeg, mijn vriendin haalt zovaak onvoldoendes en ik heb haar nog nooit zien huilen.


    we've only said goodbye with words

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 8:18 ]

    nee ik ga egt niet huilen om een onvoldoende 0.o dat is gwn...ja....raar :S


    *insert philosophical cringe expression here*

    Rooftops schreef:
    Als het een slecht cijfer is op mijn rapport op het einde van het jaar zodat ik mijn jaar moet overdoen; ja.
    Als het gewoon van een test is; nee.

    Het is geen onzin, voor sommige is dat gewoon heel erg. Bv: als je ouders daarom telkens weer boos worden ofzoiets.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Ik ga juist lachen als ik een laag cijfer haal, sorry hoor maar dat boeit mij echt hélemaal niks.
    Ookal moet ik het jaar over doen, nou en?
    Als het dan beter gaat..


    I'm a little bit lost without you <3

    Nee, niet echt.


    Let us die young or let us live forever.

    Ik heb nog nooit gehuild om punten. Maar meestal haal ik best wel goed. En als je echt vaak slecht punten haalt moet je niet huilen maar leren ^^ Iemand die ik kende huilde echt vààk, niet overdreven. Ze had een keer een zeven en ze was al aan het wenen ö Dan dacht ik zo van; "Stel je niet aan." Want haar buurvrouw had minder dan een 7 en die voelde zich dan ook slecht -ze had niet eens een onvoldoende O.o


    There has to be good, so that evil can kick its ass

    Ik begin dan meestal te lachen, best erg XD


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'