• Ik ben zo gisteren naar de oogarts geweest omdat ik pokkeblind ben. :Y) Met mijn huidige brilletje haalde ik een 5/10 voor m'n zicht, wat dus slecht is, en nu moet ik nieuwe glazen waarmee ik max een 8/10 kan halen, wat dus wil zeggen dat mijn zicht nooit goed gaat zijn. (: in ieder geval, daar gaat het niet zo om nu. Die assistent van de dokter had mijn dossier zo voor haar liggen en toen begon ze ineens over het feit dat er vroeger albinisme bij mij is vastgesteld. Albinisme is het aangeboren ontbreken van het pigment melanine in haar of huid, wat resulteert in een gedeeltelijk of geheel witte huid en rode ogen. Die huid is erg gevoelig voor de zon en verbrandt snel. Het wordt algemeen beschouwd als een afwijking, omdat bij de meeste soortgenoten wel pigment aanwezig is - lang leve wikipedia.
    Albinisme geeft allerlei oogklachten:
    * verminderde visus (gezichtsscherpte); sommige patiënten zijn praktisch blind, anderen zijn nauwelijks beperkt.
    * onderontwikkelde gele vlek
    * nystagmus: spontane onwillekeurige oogbewegingen
    * lichtdoorlatende iris
    * soms strabisme (lui oog, scheelzien).
    * soms fotofobie: afkeer en/of pijn bij te fel licht.
    Soit, nu genoeg met die medische termen waar ik de ruk van snap.
    Gelukkig hebben de dokters zicht een soort van vergist en heb ik dat niet. Want stel je eens voor ;_; Het enige wat ik heb is in ht rood aangeduid. En mijn mama denkt dat mijn haar de kleurshampoos niet goed opneemt door dat pigment. + vroeger was mijn haar wit.
    Ik vind dat echt gek vooral omdat ik daar gisteren pas achtergekomen ben.
    Soit, tot zover dit levensverhaal ;D