• Hoi =3
    Ik zit in mn examenjaar, en aan het eind hebben we dus ook een heus Gala! Maar, ik weet daar niks vanaf. Er zijn blijkbaar ongeschreven regels die iedereen weet, maar ik niet. Ik ken niemand in mijn omgeving die ik het kan vragen, heb geen oudere broer of zus ofzo..
    Dus, hoe gaat dat bij zo'n gala, wat word er gedaan en wat zijn de do's en don'ts ?

    Je danst.

    En als ik jou was zou ik sowieso een zwarte jurk aantrekken, want de meeste mensen komen in het zwart, en anders wordt je vet aangestaard:Y)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Voor zover ik weet trek je een mooie jurk aan, maak je jezelf mooi op. Voor de rest weet ik het niet, kan je het niet aan vriendinnen vragen ofzo ? :3


    None but ourselves can free our minds.

    Do: een lange, zwarte gala jurk aantrekken en hakken, en zo een vestje die je niet aan hebt maar over je schouders heen legt. =3
    Dont: Geen idee.. spijkerbroek en fleecevest is niet erg sexy, maar dat wist je denk ik wel =3


    Life is hard and then we die

    http://www.assepoesterfeestkleding.nl/avondkleding/avondjurken/avondjurk-kopen-hoe/do-en-donts.php
    Misschien staan er leuke tips hier 8D. Maar het gaat wel allemaal over de kleding. ;d

    [ bericht aangepast op 13 april 2010 - 19:29 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 13 april 2010 - 19:28 ]


    None but ourselves can free our minds.

    Ik wil mn 'gothic' jurk aan doen. Die is zwart? =D

    2Krull4U schreef:
    Ik wil mn 'gothic' jurk aan doen. Die is zwart? =D

    Not done, een chique zwarte jurk is een done.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Euh het hoeft toch niet perse zwart, bij ons was iedereen in verschillende kleuren. Zorg gewoon dat het een galajurk is. Het hoeft niet lang te zijn. De mijne kwam tot aan mijn knieen. En der was maar maar welgeteld 1 iemand bij ons met een lange jurk.
    Zorg dat je bijpassende schoenen hebt, en hakken zijn een must! En doe bijvoorbeeld zoals mij, geef accenten, ik had een donker kleed met witte bolletjes en een rode handtas en rode schoenen!
    Zorg dat je helemaal opgemaakt bent, en zoals vele andere kun je bijvoorbeeld voor het begint nog even naar de kapper! (:
    Have fun! (:


    Get outta my head!

    Imperfect schreef:
    Voor zover ik weet trek je een mooie jurk aan, maak je jezelf mooi op. Voor de rest weet ik het niet, kan je het niet aan vriendinnen vragen ofzo ? :3

    Vriendinnen heb ik zeg maar... niet. Niet op school iig. Ik ga nu wel met mensen om, maar als het er op aan komt vragen ze niet of ik mee wil in de auto van hun vader. Je moet dus blijkbaar ook met een chique auto komen? o.o
    en ik weet niks van een dresscode? :$

    NYC schreef:
    (...)
    Not done, een chique zwarte jurk is een done.

    De gothicjurk die zij heeft is erg sjiek :]
    Persoonlijk zou ik zeggen: doen. Ik ben echt weg van die jurk. Past heel goed bij een gala. But that's just me :Y)

    Een corsage is trouwens ook nooit verkeerd, het is maar een toevoegsel.

    [ bericht aangepast op 13 april 2010 - 19:36 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Btw, trekt iets aan waar je je goed in voelt! Want iedereen gaat sowieso kijken omdat het zo anders is omdat iedereen zo opgekleed is.
    En neem een knappe date mee, dan is iedereen super jaloers! (:
    En be prepared, want bij ons werd er bij de ingang foto's getrokken!


    Get outta my head!

    2Krull4U schreef:
    (...)
    Vriendinnen heb ik zeg maar... niet. Niet op school iig. Ik ga nu wel met mensen om, maar als het er op aan komt vragen ze niet of ik mee wil in de auto van hun vader. Je moet dus blijkbaar ook met een chique auto komen? o.o
    en ik weet niks van een dresscode? :$

    Dat van een sjieke auto kan (sommigen hebben bij ons op school een limo gehuurd) maar is absoluut niet verplicht.
    De dresscode verschilt heel erg. Op sommige scholen wordt er grandioos uitgepakt (sommige lui gaan speciaal naar de kapper voor een gala) en andere scholen zeggen wel dat je in het net gekleed moet, maar sommigen trekken zich er niks van aan x]


    No growth of the heart is ever a waste

    Heb je een foto van die 'goth'-jurk? Want ik zou voor chique gaan ;x
    Het is gewoon als een normaal schoolfeest alleen dan met een dresscode. Bij ons werd er ook een koning en koningin uitgekozen.


    when words fail, music speaks.

    OuttamyHead schreef:
    Btw, trekt iets aan waar je je goed in voelt! Want iedereen gaat sowieso kijken omdat het zo anders is omdat iedereen zo opgekleed is.
    En neem een knappe date mee, dan is iedereen super jaloers! (:
    En be prepared, want bij ons werd er bij de ingang foto's getrokken!

    Nou, dat is dus soieso al een probleem, ik voel me nergens goed in. De kleren die ík echt leuk vind, zijn anders dan normaal en daar worden al gauw opmerkingen over gemaakt door medeleerlingen. Dus zeker op dat gala. En als ik kleren aan doe die ieder ander zou aan doen, vind iedereen mij misschien wel mooi, maar voel ik me ook niet fijn, omdat het niet is wat ik mooi vind.

    En knappe date hahahahhahaha. Grapje zeker? Weet je niet dat ik totaal niet populair ben? Wss loop ik op dat gala in mn uppie rond.
    Ik hou neit van foto's, waarom vond iedereen dat gala ook al weer zo leuk? x.x

    Als het niets voor jou is, hoef je natuurlijk niet te gaan. (:


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    L0VEDRUNK schreef:
    Als het niets voor jou is, hoef je natuurlijk niet te gaan. (:

    Ik ben nog nooit naar een schoolfeest geweest, maar dit is wel hét feest en het laatste. Voor mij is het niet het laatste hoop ik, want ik wil nog 2 jaar door op hoger niveau, maar als ik dat niet haal kan ik niet nog is een gala mee maken.
    Ik twijfel nog ja, maar het is niet verkeerd om dan al vast te vragen heo dat nou eigenlijk zit, toch? =3