• School, het is geweldig, maar je hebt er niks aan. We volgen allemaal vakken waar we later niks mee doen, neem nou is bijvoorbeeld bv. Ik durf te wedden dat de meeste van jullie daar niks van bakken en blij zijn als ze het eindelijk kunnen laten vallen... Aan de andere kant, meestal is school wel de plek waar je je vrienden ontmoet. Oja en niet te vergeten die leuke knappe jonge die jou natuurlijk wel weer met natuurkunde helpt... ach school het is eigenlijk alleen maar een iritante vervelende ontmoetingsplaats


    ....

    Ik heb me dat zelf ook al vaak afgevraagd. Waarom al die vakken terwijl de meeste later toch nutteloos lijken? Maar ik ben wel blij dat we vanalles een beetje leren.
    Ten eerste kan je zo beter kiezen wat je later aan de Hoge school/ Universiteit wil volgen, je hebt je hele middelbaar vanalles wat geleerd en dan kan je er hetgeen dat je het meeste boeit uitkiezen.
    En ten tweede: door school ben je later tenminste niet meer dom. Als men later aan mij vraagt waar dat Mexico ligt, zou ik niet kunnen antwoorden als ik geen aardrijkskunde heb gehad. Dus eigenlijk is het stiekem toch wel nuttig :'D

    Al bij al blijft school een vervelende plek, maar het is toch handig voor je toekomst.


    If we had not a soul, music would have created it.

    BROWSEBEAT schreef:
    (...)

    Ikbengoedinduits

    en wat houd bordoverhoring in o.o? -dom-


    Dan heeft die leraar iets opgegeven om te leren.
    En dan zegt ze willekeurig iemand uit de klas, en die moet dan naar voren komen.
    Ze vraagt dan 5woordjes, en 1 goed woordje is 2 punten en je moet de woordjes op het bord schrijven zodat ze de spelfouten kan zien.
    En dan krijg je dan een cijfer voor, haha.(krul)
    En ik had een 7.1 zonder te leren.(nerd)


    Smiling but close to tears.

    Omg. Cool :Y)


    TOMADDICT. <3

    School is niet leuk,
    maar het moet wel. Eigenlijks ben ik ontzettend blij dat ik op school zit, kinderen uit andere landen zouden willen dat ze naar school konden.
    En als er geen school was, had ik me vriendje nooit ontmoet. =(
    School is dus erg, maar het moet.


    "Don't look back, you're not going that way."

    Heroic schreef:
    Ik heb liever wel school dan geen school.

    En soms vraag ik me dat ook af,maar die oefeningen zijn er om je hersenen te ontwikkelen. Ik vroeg dat aan mijn leerkracht en hierboven staat het antwoord^^^.

    je gaat naar school en je weet niet eens wat je leert


    ok

    School is heel belangrijk voor je ontwikkeling. Voorbeeld: Mijn 2 zussen zijn nu 20 en 24, allebei alleen maar groep 8 van de lagere school afgemaakt, en dus nooit aan de middelbare school begonnen, soms schrijven ze ipv geruild, gerolen. Dan denk ik echt, wtf denk is na! Of heeft schrijven ze dan met een d. Serieus, soms schaam ik me daar echt voor en dan ben ik blij dat ik vwo doe (:
    Oh ja trouwens, mijn oudste zus heeft dan nog geluk dat haar vriend wel een hele goede baan heeft en ze heeft thuis gewoon 4 paar UGG's staan, dus die heeft het niet slecht maar mijn andere zus zit met 2 kinderen en leeft van een uitkering ZONDER vriend, nou ik zal er echt alles aan doen om nooit zo te worden!


    we are radio hysteria

    Hmm ergens heb je wel gelijk, maar anders zou je dit wat je nu weet allemaal niet weten.


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Heroic schreef:
    Ik heb liever wel school dan geen school.


    Orders say shoot, you pull the trigger?

    Heroic schreef:
    Ik heb liever wel school dan geen school.


    None but ourselves can free our minds.

    Haha nou toevallig doe ik wel een opleiding met alleen maar Beeldende Vorming zowat en ga daar ook mijn beroep van maken dus ja er zijn mensen die dat wel doen (;


    dream, dare, fly!

    School is misschien wel saai en sommige vakken zijn inderdaad nogal overbodig, maar toch ben ik blij dat ik de kans heb om naar school te gaan (nerd)


    Never run out of reasons to smile...

    b.v gym!!
    het is vreselijk *zucht*
    ik heb geen conditie dus jah_O_


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Ze moeten op zoveel mogelijk beroepen richten. Kijk, de een heeft een beroep met wiskunde als toekomstbeeld, de ander eentje met bvb Frans of biologie. Je leert van allemaal wel wat, gewoon de basisprincipes. Daar is helemaal niks mis mee. Blijf je liever dom dan?


    ars moriendi

    Ik heb helemaal niks tegen school. En bv, als je daarmee beeldende vorming bedoeld, dat heb ik toch niet meer en je hebt altijd mensen die liever met hun handen werken dan met hun hersenen. Dus ik vind dat stuk een beetje oneerlijk. Maar je hebt wel gelijk dat het een 'ontmoetingsplek' is.


    when words fail, music speaks.