• Hoi ik ben Elis 12 en ongesteld. Nu heb ik een probleem: Ik ben meestal heel ongelijk Ongesteld. Dus ik had het 2 weken terug ook. Maar binnekort gaat het weer 3 maanden duren. En op school heb ik dat probleem dus ook. Met Gym. Hoe moet ik dit doen?

    Tranquillity schreef:
    Liefdesprobleem?
    Nuja, probeer de pil of neem altijd je voorzorgen. Neem altijd wat mee, overal waar je gaat.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik kan je wel enkele pillen tegen de buikpijn "voorschrijven". Asodal. Dat werkt erg goed tegen de buikpijn die je hebt/ zal krijgen. Je moet wel altijd, voordat je dat pilletje neemt, goed eten en drinken. Het is trouwens een capsule. Dus je moet het afslikken met water. Vertel ook tegen je leraar dat je je maandstonden hebt. Zo kun je vragen of je regelmatig naar het toilet mag gaan. Neem dus altijd maandverband mee. Neem er gemiddeld drie per dag als je naar school gaat.


    All this dampness is damp.

    atlijd meenemen, heel veel zijn het onregelematig enzo... vooral in het begin(had ik ook)


    We only can learn to love, by loving.

    Ongesteld zijn overkomt alle vrouwen. En ik denk dat jouw docent gym (het is een man, right?) ook wel ervaring heeft met vrouwen die ongesteld zijn. Heeft hij een vrouw? Kinderen (dochters) van jouw leeftijd? Indien dat niet het geval is, zal hij alsnog niet raar opkijken. Je moet maar zo denken: Als mannen daar raar over zouden doen, zouden ze niet vrijen met vrouwen dús zouden wij er nu allemaal niet zijn.

    En gewoon (beter teveel dan te weinig) maandverband, inlegkruisjes en tampons meenemen.. Tampons, daar ben je misschien te jong voor. (Toen ik 12 was gebruikte ik die ook nog niet)

    Succes in ieder geval. En schaam je niet, je bent echt niet de enige van jouw klas/school die dat overkomt.

    Maar zorg dus dat je altijd voorzien bent van voldoende maandverband e.d. Beter teveel dan te weinig, zeg ik altijd.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Je zegt niet hoelang je al ongesteld bent. De eerst paar jaren zal je nog wel onregelmatig ongesteld zijn. Zorg dat je altijd maandverband/tampons/inlegkruisjes, bij je hebt. Met gym, kan je altijd tegen de docent zeggen dat je je niet lekker voelt en dat je niet mee gymt, maar maak er geen gewoonte van. je kan ook een paracetemol in nemen. Dat werkt ook goed tegen de pijn.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Dit is geen liefdesprobleem.
    Als je gaat gymmen neem je een tampon mee?


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    Tranquillity schreef:
    Liefdesprobleem?
    Nuja, probeer de pil of neem altijd je voorzorgen. Neem altijd wat mee, overal waar je gaat.


    Home is now behind you. The world is ahead!