• De stelling van vandaag luidt:
    Zwervers kiezen zelf voor hun leven, en zijn in deze situatie terecht gekomen door hun eigen fouten

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Siren schreef:
    Dat hangt ervan af hoe en waarom ze in die situatie zijn terechtgekomen. Je kan ze niet allemaal in een categorie plaatsen, er zijn verschillende manieren om, zeg maar, een zwerver te 'worden'.
    Het hangt er allemaal vanaf. Niet mee eens dus.


    dat dus.

    redenen om zwerver te worden:
    - Geen belasting willen betalen en daarom niet bij de gemeente horen.
    - Mannen die gedumpt zijn en daardoor alcoholisten werden en in plaats van naar hulp zoeken maar verder zijn gaan drinken.
    - kinderen die mishandeld en niet verzorgt als een kind zijn en volwassen worden en niks van de wereld af weten dus dan maar drugs alcohol.
    - Criminelen die de gevangenis uit komen en geen fuck meer hebben.

    verer weet ik neit (:
    maar je kan niet zeggen dat ze het niet zelf doen want, je heb stichtingen enzo die je kunnen helpen dus en als je zelf neit door hebt dat je alcoholist bent dan ben je dom, want als je dronken thuis komt en je vrouw gooit je het huis uit daardoor omdat je vaak dronken thuis komt moet er wel een lichtje gaan branden of omdat je te vaak dronken op de werkvloer komt en ontslagen word moet er tog echt wel een lampje gaan branden.


    Whisper words of wisdom, Let It Be

    Oneens, misschien zijn ze wel zolang werkloos geweest dat ze hun huis niet meer konden betalen en op straat moesten gaan leven..


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Alcoholisme kan ook veroorzaakt worden door iets Psychisch en word meestal veroorzaakt door problemen. Die problemen, waar ze vaak niets aan doen kunnen, veroorzaken het zwerver worden. Alcoholisme is gewoon een tussenstapje is een reactie en niet een actie. Natuurlijk is alcohollist zijn in sommige gevallen wel een keuze, maar niet altijd.

    En voor de rest kan het nog zijn omdat:

    - Je een bedrijf hebt, wat financiele risico's met zich meebrengt, en dat bedrijf gaat door de economische crisis failliet. En dus worden al je bezittingen verkocht door de schuldeiser.
    - Je hebt een goede baan en sluit bijvoorbeeld een lening af voor een nieuwe auto, maar dan word je opeens ontslagen en kun je die lening niet meer afbetalen. Dan gaan weer de schuldeiser je bezittingen verkopen.

    ScrapAttack schreef:
    Oneens, misschien zijn ze wel zolang werkloos geweest dat ze hun huis niet meer konden betalen en op straat moesten gaan leven..


    Als je werkloos bent ben je slim genoeg om je huis te gaan verkopen en een goedkope flat huren of kopen ofso.
    en Als je werkloos ben kom je in de WW en als je meerdere jaren werkloos bent krijg je een bijstand uitkering. en in die tijd zoek je werk. en hulp.


    Whisper words of wisdom, Let It Be

    Sommige kinderen worden geboren in dit milieu, en eens je er in zit kom je er moeilijk uit. Maar dan heb je ook mensen die niet willen gaan werken en daarvoor dan gaan rondzwerven op straat. Dus, ik ben het hier 50% mee eens ;p


    The only thing that's worse than one is none.

    Siren schreef:
    Dat hangt ervan af hoe en waarom ze in die situatie zijn terechtgekomen. Je kan ze niet allemaal in een categorie plaatsen, er zijn verschillende manieren om, zeg maar, een zwerver te 'worden'.
    Het hangt er allemaal vanaf. Niet mee eens dus.

    Ik ben het net als bijna alle mensjes hiero met Siren eens (krul)


    You can agree with me or you can be wrong