• De stelling van vandaag luidt:
    Zwervers kiezen zelf voor hun leven, en zijn in deze situatie terecht gekomen door hun eigen fouten

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Siren schreef:
    Dat hangt ervan af hoe en waarom ze in die situatie zijn terechtgekomen. Je kan ze niet allemaal in een categorie plaatsen, er zijn verschillende manieren om, zeg maar, een zwerver te 'worden'.
    Het hangt er allemaal vanaf. Niet mee eens dus.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Siren schreef:
    Dat hangt ervan af hoe en waarom ze in die situatie zijn terechtgekomen. Je kan ze niet allemaal in een categorie plaatsen, er zijn verschillende manieren om, zeg maar, een zwerver te 'worden'.
    Het hangt er allemaal vanaf. Niet mee eens dus.


    I'll live every second like it is my last one <3

    Ja het ligt er wel aan hoe ze erin zijn gekomen, maar ik denk dat er altijd wel een mogelijkheid is om er weer uit te komen.


    Lies are not the stories we tell, they're the lives we lead

    siren schreef:

    Dat hangt ervan af hoe en waarom ze in die situatie zijn terechtgekomen. Je kan ze niet allemaal in een categorie plaatsen, er zijn verschillende manieren om, zeg maar, een zwerver te 'worden'.
    Het hangt er allemaal vanaf. Niet mee eens dus.


    I've lost my muchness huh??

    Soms.


    Fooled ya!

    niet altijd hoor, ik bedoel als je nu geen diploma hebt, dan gaat het teneerste al zoveel lastiger om werk te vinden, en zonder werk, geen onderkomen en kleren. das meteen al een tweede reden waarom ze geen werk vinden. en ok, je kan nu wel zeggen ' ze moesten vroeger maar gestudeerd hebben' maar als je eens luistert naar de vorige generatie. mijn papa is moeten gaan werken toen hij 14 was. gelukkig raakt hij nog altijd aan werk. maar soms kunnen ze er gewoon niet aan doen.


    It even took me by surprise

    Ik ben het er niet mee eens.

    Iedereen kan zomaar plots in de vicieuze cirkel van de armoede geraken en alles kwijt spelen. Kinderen van die mensen hebben het vaak slecht; ze kunnen niet naar school dus ze kunnen niets leren. Zo kunnen ze meestal niet aan werk geraken en dus ook geen geld verdienen. Die mensen zijn vaak laaggeletterd doordat ze geen scholing hebben gehad, dus kunnen ze geen papieren in orde maken, dus kunnen ze niet aan een huis geraken. Krijgen die mensen kinderen, krijg je weer hetzelfde verhaal. Ze zoeken het dus niet zelf. :Y)

    [ bericht aangepast op 28 maart 2010 - 12:17 ]


    Only losers can act the way you do

    zou kunnen i don't know


    you were born original don't die as a copy

    nee.

    Wij hebben hier onze stad een zwerfer. En die schijnt rijk te wezen, maar hij zwerft gewoon over straat, en heeft armoedige kleding aan. Hij heeft er misschien zelf voor gekozen om te zwerven! Of ja hebben misschien door problemen ofzow. Ik weet het eigenlijk niet.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    lang niet altijd! Natuurlijk sommige mensen zijn er zelf verantwoordelijk voor, of tenminste deels. Sommige zijn als kind weggelopen maar dat ligt dan denk ik eerder aan de ouders. Dus het is fout om het op deze manier te zeggen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Meestal wel. Want als je ze dan onderdak wil geven, dan weigeren ze -spreekt uit ervaring- Dus ik vind van wel.

    LANG niet allemaal.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Siren schreef:
    Dat hangt ervan af hoe en waarom ze in die situatie zijn terechtgekomen. Je kan ze niet allemaal in een categorie plaatsen, er zijn verschillende manieren om, zeg maar, een zwerver te 'worden'.
    Het hangt er allemaal vanaf. Niet mee eens dus.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    niet altijd kiezen ze ervoor
    soms kan je trouwens ook al wil je het nog zoo graag dingen niet terug draaien of ongedaan maken
    niet mee eens dusz


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”