• Bij ons op school moeten de vijfdejaars -ik dus- meter of peter zijn van een eerstejaartje. Samen met een vriendin heb ik twee jongentjes, waar we meter van zijn. Eentje ervan heet Toon en hij is een beetje "anders" dan alle andere kinderen en dat hadden de leerkrachten ons dan ook in het begin van het jaar meegegeven, maar we hebben nooit echt met hem gepraat ofzo. Vandaag kregen we te horen dat hij al bijna heel het jaar word gepest, en echt hard. Zo hard dat de leerkrachten ons om hulp komen vragen. Zijn boekentas word omgegooid en echt erge dingen worden hem aangedaan.
    Ik vind het best,
    erg voor 'm.
    Hij is mijn 'metekindje' en ten eerste, wist ik het gewoon niet en ten tweede, ik weet niet wat ik voor 'm kan doen.


    Tanya is de beste.

    Ah!!!!!!! Dat is supersneu!
    Ik zou met hem praten en desnoods met zijn ouders.
    Ah, tegen zulke dingen kan ik echt niet tegen : (


    I recycle my thoughts.

    Bird schreef:
    Ah!!!!!!! Dat is supersneu!
    Ik zou met hem praten en desnoods met zijn ouders.
    Ah, tegen zulke dingen kan ik echt niet tegen : (

    Maar volgens mij weten de ouders het al, en alle leerkrachten ook. Maar het houdt gewoon niet op, pf.


    Tanya is de beste.

    Dat is echt sneu. Misschien maakt het indruk op die kinderen uit zijn klas als een 5e klassen de klas in komt en zegt dat het genoeg is. Want 1e klassertjes kijken vaak naar oudejaars op.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Pliena schreef:
    (...)
    Maar volgens mij weten de ouders het al, en alle leerkrachten ook. Maar het houdt gewoon niet op, pf.

    Dan moet je naar de pesters toegaan en vragen of ze even met je willen praten en dan dreigen dat jullie naar de conrector ofzo gaan als ze niet ophouden. Of misschien tussen iedere les door met hem meelopen naar het lokaal.
    In ieder geval laten weten dat jullie er voor hem zijn (krul)


    I recycle my thoughts.

    NYC schreef:
    Dat is echt sneu. Misschien maakt het indruk op die kinderen uit zijn klas als een 5e klassen de klas in komt en zegt dat het genoeg is. Want 1e klassertjes kijken vaak naar oudejaars op.

    Ja, dat gaan de jongens van mijn klas nu proberen, omdat het toch wel echte kleerkasten zijn sommige. Maar de leerkracht van Godsdienst, die ons om hulp kwam, zei dat het echt al zo ver is gekomen dat meerdere klassen zich tégen hem hebben gezet, ofzo.


    Tanya is de beste.

    Pliena schreef:
    (...)
    Ja, dat gaan de jongens van mijn klas nu proberen, omdat het toch wel echte kleerkasten zijn sommige. Maar de leerkracht van Godsdienst, die ons om hulp kwam, zei dat het echt al zo ver is gekomen dat meerdere klassen zich tégen hem hebben gezet, ofzo.

    Jeetje hé, dat is echt niet normaal dan vraag ik me echt af wat zo'n jongetje verkeerd doet. Eigenlijk moet je hiermee ook naar de directeur want als het echt zo erg is kunnen de grootste boosdoeners geschorst worden. Aangezien er vaak een paar beginnen en de rest volgt.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    NYC schreef:
    (...)
    Jeetje hé, dat is echt niet normaal dan vraag ik me echt af wat zo'n jongetje verkeerd doet. Eigenlijk moet je hiermee ook naar de directeur want als het echt zo erg is kunnen de grootste boosdoeners geschorst worden. Aangezien er vaak een paar beginnen en de rest volgt.

    Maar dat is net hetgene wat ik niet echt snap, heel het leerkrachtenteam weet ervan en dus hoogstwaarscheinlijk de directie ook, maar wat zij proberen te doen om het tegen te gaan, helpt blijkbaar niet ofzo. Ik vraag me ook af wat hij verkeerd doet.


    Tanya is de beste.

    Pliena schreef:
    (...)
    Maar dat is net hetgene wat ik niet echt snap, heel het leerkrachtenteam weet ervan en dus hoogstwaarscheinlijk de directie ook, maar wat zij proberen te doen om het tegen te gaan, helpt blijkbaar niet ofzo. Ik vraag me ook af wat hij verkeerd doet.

    Naja eigenlijk denk ik dat het beste is dat die mensen geschorst worden of dat hij naar een andere school gaat. x; Dan kan hij daar opnieuw beginnen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    NYC schreef:
    (...)
    Naja eigenlijk denk ik dat het beste is dat die mensen geschorst worden of dat hij naar een andere school gaat. x; Dan kan hij daar opnieuw beginnen.

    Maar dan vlucht hij voor zijn 'probleem' en ik vind dat dat niet zou mogen, maarja. ><


    Tanya is de beste.

    Pliena schreef:
    (...)
    Maar dan vlucht hij voor zijn 'probleem' en ik vind dat dat niet zou mogen, maarja. ><

    Dat is wel zo maar je leven lang gepest worden is ook niet fijn daar kan je zo'n complex aan over houden.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Das zielig ;[


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.