• Wil iemand mij helpen? ;d
    Van deze tekst (antwoord op een interview-vraag) moet ik een normale overzichtelijk tekst maken dat het hoofddoekverbod uitlegt.
    Met die voorbeeldjes er ook in.
    Als je niet wilt helpen, zeg dat dan ook. Dan weet ik het tenminste meteen. ;3
    - Ik heb bijna 40u geen slaap gehad, ik ben dood aan het gaan, dus kan ik ook geen text schrijven. ):

    Daarnet sprak u over hoofdoeken dus, maar nu dat de hoofdoekenverbod in scholen is, wat vindt u eigenlijk van de reacties van de leerlingen die een hoofdoek dragen?

    Wel euh leerlingen die acties hebben gevoerd, kijk wat ik vindt van dit hoofdoekenverbod he, ik heb zelf op een katholieke school gezeten dus ik had ook een uniform, ze droegen er geen hoofdoek. Mijn ouders hebben dat aanvaard zoals vele ouders dertijd. Die gingen ook naar Katholieke scholen of gewone scholen ook hé. Je komt nu in een bepaalde tijd die te maken heeft met alles wat kijken naar Islam en naar die godsdienst betreft waarbij ook de moslims voor een stuk hun eigen identiteit willen opeisen he. Dat is eigenlijk iets van de laatste 10 jaar,15 jaar maxima. Voor dervoor was iedereen eigenlijk minder euhm, met identiteit bezig, bon, dat is nu dat is een feit. De vraag is nu hoe dat je ermee moet omgaan als stad en als schoolgemeenschap en als samenleving. Ik denk moesten we alles wat terrorisme en Islam te hebben gehad met 11 september niet hebben gehad dat de gemoedere veel meer gekalmeerd zouden zijn met alles wat met hoofdoeken te maken heeft gehad. Ten tweede wat dat we hier hebben meegemaakt op de twee atennea is euhm, ik geef die directrices gelijk. Waarom? Ik zal euhm me direct verantwoorden , ik constateerde waardat, ik ben ook politica, dat wisten jullie. In de scholen waardat ik kwam, sint-lievens college, en wat weet ik veel allemaal dat daar geen hoofdoeken waren. Iedereen moest aan de schoolpoort of voor de schoolpoort die hoofdoeken uit doen. Ik constateer dat ook die 2 scholen de enige waren die hoofdoeken tolereerden dus ale ze moesten eigenlijk euhm omdat ze een pedagogisch project hebben waardat multiculturaliteit en tolerantie eigenlijk reeël is omgaan met elkaar, respect hebben voor elkaar. Die scholen die eigenlijk die zonder 1 project hebben zijn eigenlijk slachtoffer geworden van hun eigen openheid naar mensen. Op den duur al diegene die geen hoofdoeken mochten dragen in andere scholen kwamen naar die 2 atennea. En dan zou ik als directrice ook zeggen van é dat is hier niet eerlijk he, ik krijg iedereen die ofwel een keppa ofwel een hoofddoek draagt hier op mijn school en de andere die blijven weg, of gewoon onaangeroerd, die hebben daar helemaal niets mee te maken. Vooral omdat je eigenlijk ook eerlijk gezegd, ik ben ook een paar keer in atheneum in debatten gegaan. Op de duur zag ik dat het niet alleen maar over hoofddoeken waren tot daar toe maar dat je een heel ensemble kreeg van euhm vestimentaire uiterlijkheden waarvan ik mij afvroeg, wat heeft dat nu nog met Islam te maken. Op de duur had je zo van die flappen of dingen dat ik alleen maar in Iran heb gezien of in bepaalde wijken in Marokko, het moest er nog aan mankeren dat ze gewoon nog een boerka, dat is zo een ding dat je als ninja dingen hebt en dan is het hek van de dam. Op de duur zeiden die directrices ook als dat nu gewoon die hoofddoek was, tot daar aan toen, maar ze kwamen echt met dingen aan waardoor dat je eigenlijk niet meer zag ofdat het een meisje was omdat ze zo omhuld was. Met jongens juist hetzelfde, die daar zo in pakistaanse kledij achtige toestande kwamen. Ja wat heeft dat nog met Islam of met onderwijs te maken. Dat had je ook kunnen zeggen aan die ouders van heb je uw kind al gezien hoe dat het aan het evolueren is. Maar als die ouders niet naar school komen en niet naar het oudercontact dan zit je wel met een probleem he. Dat zijn ook 1 van die dingen van de oplossingen van de problemen, ouders zouden zich veel meer met de school van hun kinderen moeten bezig houden. Via oudercomites,via rapporten, via luisteren wat er in de agenda staat. Ale ons vader die wist wel wat dat iets in het rood was hé. Haalt hij tenminste het woordenboek erbij, maar hij wist toch watdat er aan de hand was of 4 op 10 dat wist hij ook dat het niet juist was. IN die zin is er een groot probleem als we ons ook niet interreseren voor het onderwijs van de kinderen dan hadden die ouders met twee directrices gesproken want wij hebben dat al in 2003 al aangekondigd van kijk er is hier iets aan het gebeuren op die school, heb je wel contact met uw kinderen. Volg je ze nog, ja als die ouders niet komen dan ben je soms genoodzaakt, want je kon een compromie sluiten, je kon zeggen ja oke zo waarom ni, maar niet zo e en niet helemaal weg é want herken ik mijn eigen leerlingen niet meer in de klas. Ale waarom moet je in een klas verdorie zo ingepakt eruit zien, in een klas moet je je toch gewoon comfortabel kunnen voelen om te schrijven om te turnen, wat moet je dan met de turnles doen weigeren om te turnen? , weigeren om te gaan zwemmen? Ja sorry, maar die tijden, ik heb een heel gelovige vader maar dat heb ik nog nooit gehoord. Dat heeft niets met religie te maken, integendeel als je niet kunt zwemmen dan verdrink ja,zo zijn er een paar mensen ook aan doxke in Merksem, kinderen die niet mochten gaan zwemmen ook verdronken in de vaart he. En dan geef je het uzelf nooit. Want dank je ook van oei wat heb ik hier gedaan. Zwemmen is even goe een wetenschap een kunst om uzelf in het leven te kunne redden hé. Ofdat het nu in een kornishador is of in Saidia of wat dan ook, als je niet kunt zwemmen is het gewoon dodelijk. Euhm en dus kwamen al die feiten daarop af, ja wat moet je dan doen als directrice en dan moet je zeggen van hee waarom moet ik hier alle lasten dragen terwijl al die andere gewoon probleemloos e want hoofddoek aan de poort niet turnen, oke. Dan moet je het jaar overdoen.Sorry dat zijn harde feiten, maak deel uit van het leerplan dat zijn eindtermen, je doet mee of je gaat naar een andere school, awel ja dan gaan we naar het atheneum van hoboken of rooseveltplaats. Ja zo'n dingen, ale ik heb er niks tegen dat jongeren voor hun identiteit uitkomen maar je moet ook niet overdrijven, je moet compromissen kunnen sluiten. Want ik zou ook niet als directrice willen dat dan alle vlaamse leerlingen uit mijn school verdwijnen e wat dan heb ik een ghetto school. Endan kunnen mijn leerlingen niets leren van andere, of andersom. Dan heb ik gewoon 1 bepaalde klasse of groep of nationaliteit, want dat had ze bijna al op de duur omdat al die mama's hun kinderen wegschreven, ja dan kan ik met mijn pedagogisch project van intercultureel samenleven, van samen musea bezoeken, van samen films bespreken en dit en dat. Ja dan heb ik dat pedagogisch project onderweg kwijtgeraakt. En dat zou eigenlijk niet mogen.Je zou het debat ten alle lasten gelijk moeten verdelen om compromissen te sluiten om bepaalde vestimentaire uiterlijkheden. Zodat iedereen geen schrik heeft van een ander. Want daar gaat het om he, als je schrik hebt van een ander, als iedereen wegloopt ja dan is er een probleem he.Ik wil niet dat de Moslimgemeenschap, de marokaanse gemeenschap eigen scholen gaat vormen zoals de joodse gemeenschap.Je hebt ze gezien hun eigen joodse scholen afgezonderd, kennen amper nederlands, zitten alleen maar in hun eigen werkomgeving maar kunnen uiteindelijk niets. Als ze in de samenleving komen zijn ze gedesorienteerd e.Dan weten ze niet waar zich aan te houden of weet ik veel wat.Ze hebben hun eigen winkels ja, dat is geen interculturele bevruchting, dat is gewoon ghetto he zoals in de middeleeuwen.


    Oke. Die vrouw zegt wel heel vaak 'he'.
    Anyway. Als je daar zin in hebt kan je dat doen.
    Maar ik ga het zelf ook een beetje proberen.
    Hoe het ook lukt, met halfopen ogen.
    Voor degene die niets anders te doen hebben: Het mag niet vanuit een ik-standpunt geschreven zijn.

    En waarom ik het hier vraag? Waar anders moet ik het vragen? ;d
    Ik hou van Quizlet.



    EDIT: Niemand leest het x'd
    Maar als iemand meedoet, graag posten in een pb.
    En het moet niet de HELE tekst zijn.
    Maar minder dan een halve pagina. Een samenvatting daarvan. ^^

    [ bericht aangepast op 9 maart 2010 - 21:21 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    Het is wel 'n rottige tekst om samen te vatten x)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Currahee schreef:
    Het is wel 'n rottige tekst om samen te vatten x)

    Uhu.
    Het meisje waarmee ik samenwerk moest die interview overtypen. Echt die vrouw, die's gewoon zot. Die sprak echt te snel & te veel. Maar ik ben al een beetje op weg, dus misschien lukt dat wel (':


    Where there is a sea there are pirates...

    Maar het staat nu wel geschreven vanuit een ik-standpunt, dan moet je dat ook helemaal omzetten? 0_0


    "I shut my eyes in order to see.'

    Currahee schreef:
    Maar het staat nu wel geschreven vanuit een ik-standpunt, dan moet je dat ook helemaal omzetten? 0_0

    Je moet niet echt kijken naar hoe de tekst geschreven is.
    Je moet hetgeen samenvatten wat echt belangrijk is.
    Dus hoe dat hoofddoekverbod er kwam en over het protest en nog iets.
    Gewoon een informerende tekst erover schrijven.
    Maar het moet helemaal niet lang zijn.
    Minder dan een halve bladzijde in Arial 11 x'd


    Where there is a sea there are pirates...

    Oh pfoe.. Ik zou 't graag voor je samenvatten, maar dan op een ander tijdstip 8) Als ik wat helderder ben (cat)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Currahee schreef:
    Oh pfoe.. Ik zou 't graag voor je samenvatten, maar dan op een ander tijdstip 8) Als ik wat helderder ben (cat)

    Haha. Da's zo lief! Dankje.
    Maar ik moet het morgen inleveren, ik doe het zelf wel. Het lukt wel denk ik. (:
    (flower)


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik wens je succes! (een beetje laat, maar nog)

    X.


    Not now, I'm thinking panda thoughts

    Ms9529 schreef:
    Ik wens je succes! (een beetje laat, maar nog)

    X.

    Dankjewel ^^
    & het is al in orde. ;d


    Where there is a sea there are pirates...