• Ha ik geb nu een vriendje maar ik denk dat ik verkeerd gekozen heb. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van hem, maar wel op een andere manier, meer vriendschappelijk denk ik. Ik krijg namelijk als we zoenen geen warm gevoel ofzo, ik voel me ook niet echt verliefd ofzo.

    Maar nu komt het probleem, hij is heel jaloers en aanhankelijk. Ook heeft hij veel problemen en is best depressief. Hij wil er alleen biet aan geholpen worden. Ik ben bang dat als ik het uit maak, dat hij zelfmoord pleegd of in ieder geval een poging tot.

    Ik kwam hier gisteren achter (ik had het gevoel al langer), ik was naar het concert van Destine, Only Seven Left & MakeBelieve. Pim de drummer van MakeBelieve is geel lief voor me enzo, en de eerste keer dat ik hem zag (ik had toen ook al met mijn vriend, dat was 12 feb) was er al meteen een soort klik. En gisteren gingen we melig doen, snorren tekenen op onze gezichten! Daar gingen we foto's van maken enzo, hij pakte me heel lief vast enzo. Bij zijn aanraking kreeg ik het gewoon warm. Toen we weg gingen was hij ook ineens buiten hij liep naar me toe en wilden me knuffelen. Maar toen zag hij mijn pa en zei snel gedag. In de auto gaf mijn vriendin zijn nummer, ik smste hem en hij smste terug! En in dat smsje stond 'Your cute! Xx'! En toen hebben we even over en weer gesmst tot ik ging slapen.

    Maar ik kan dus sinds gisteren alleen daar aan denken, en vandaag kont mijn vriendje langs, daar heb ik dus echt geen zin in eigenlijk. Ik weet niet wat ik ju moet hoor... Help!

    Ik weet dat het nooit iets wordt met Pim, maar bij hem heb ik een fijn gevoel. En dat is nu eigenlijk de doorslag.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2010 - 14:31 ]


    -

    Liefje, ik snap dat je je nu rot voelt en ik denk dat je beter de waarheid tegen hem kan zeggen echt waar. Ookal doet hij dan zo, het zal moeilijk worden maar jij wilt toch ook niet bij iemand zijn van wie je alleen houdt als een vriend?


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    liefje, soms is het heel moeilijk maar je moet eerlijk tegen hem zijn. voor jezelf én voor hem. anders is het later nog moeilijker. soms moet je echt voor jezelf gaan, Anouk, dit is zo'n moment.


    We can only learn to love by loving.

    Je kan er beter nog even over nadenken, tot je je er helemaal goed bij voelt dat je het gaat vertellen, en dat je zéker weet dat je hem enkel als een vriend bekijkt, maar wacht niet te lang! Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het voor hem én voor jou wordt! Ga gewoon ergens rustig met hem alleen zitten en begin gewoon te vertellen, vergeet er niet bij te zeggen dat het voor jou moeilijk is om het op te biechten en dat je niet graag zou hebben dat hij kwaad op je wordt, omdat je het niet kan veranderen, ik zou Pim er misschien toch maar uitlaten, omdat de klap dan nog harder is. Je kan niet weten hoe hij gaat reageren, maar bereid je wel op vanalle reacties voor, dat je niet met je mond vol tanden staat, sta recht in je schoenen, en dan komt het wel allemaal in orde! Het is natuurlijk moeilijk omdat je vriend met zo'n problemen zit, maar zeg, als je dat zelf wilt natuurlijk, misschien dat je er wel nog voor hem wilt zijn als hij je nodig heeft, voor te praten of voor goede raad, zoiets, dat hij weet dat hij je niet kwijt is als vriend, als je vrienden wilt blijven natuurlijk. Meer raad kan ik niet geven. Veel succes!

    Ravel schreef:
    Ik zou het toch wel tegen hem zeggen. Hoe langer het duurt, hoe pijnlijker het wordt, als het allemaal niet echt 'gemeend' bleek te zijn.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen je vriend. Als je bang bent dat hij zelfmoord oid pleegt, dan blijf je bij hem uit medelijden en dat is voor geen van jullie goed.
    Je weet trouwens wel dat Pim een vriendin heeft?


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg