Luctus schreef:
harstikke groot,maar ik woon ook in limburg.Wij vieren het(hier) 5 dagen vasteaovond.
vrijdag: sjoele festatie
zarerdag: statie festatie
zondag: respetie v.d. prins
maandag: optocht
dinsdag: baggus verzuipen
(as)woensdag: hating happen(maar dat hoort officieel niet bij vasteoavond)
Niet kwaat bedoelt,maar volgens mijn zus is carnaval in brabant niet meer dan apré-ski.
@MrsHangover
Dat is niet waar,carbaval is niet alleen zuipe het gaat er om dat je met alkaar feest viert en dat het gezellig is.Verbroedering,tijdens carnaval kent iedereen iedereen mekaar en is iedereen hasrtikke aardig enzo.Je moet het eigenlijk een keer echt mee maken om het te weten,en dan bedoel ik niet 'jongere carnaval' want dat is inderdaat alleen maar zuipen.
Ik heb vaak genoeg carnaval gevierd. Ik ben 19 en ik heb nooit jongeren carnaval gevierd . En dát is dus precies wat ik niet aan carnaval mag. Dan aardig doen en de rest van het jaar kijken ze je met de nek aan. Als mensen kostuums, maskers en alcohol nodig hebben om tegen elkaar te praten vind ik dat gewoon laf, sorry .
Dat is hier helemaal niet zo,het is wel zo dat ze aardiger doen,maar niet dat ze de rest van het jaar ze je met de nek aan kijken,juist niet.Dankzij carbaval heb ik veel kennisen die ik de rest van het jaar ook wel eens zie en een gesprek me hou. Maar dat kna ook aan de stad liggen.
Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall
Luctus schreef:
Dat is hier helemaal niet zo,het is wel zo dat ze aardiger doen,maar niet dat ze de rest van het jaar ze je met de nek aan kijken,juist niet.Dankzij carbaval heb ik veel kennisen die ik de rest van het jaar ook wel eens zie en een gesprek me hou. Maar dat kna ook aan de stad liggen.
Ik denk dat het aan de stad ligt, want hier doen alle mensen nog steeds even kut.
En ja, ik heb ook al vaker carnaval gevierd, maar ik snap niet wat er zo leuk aan is om lastig te worden gevallen door dronkelappen...
Wat luctus zei zal wel kloppen.
Blij dat ik in brabant woon, carnavaaaaaaaaal
En voor mij begint het vanavond al, carnavalsschoolfeest. I'm gonna be a pirate, yar
Het komt denk ik dat ik het met mijn vader en een groepje volwassen vier dat ik nooit nare ervaringe heb gehad.
Ik wil jullie ook helemaal niet aanvallen maar ik hoor heel van karnaval is dom en stom terwijl ze het nooit hebben geviert,dus dan weten ze het ook niet hoe het is.Daar kan ik zo niet tegen.
Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall
Luctus schreef:
Het komt denk ik dat ik het met mijn vader en een groepje volwassen vier dat ik nooit nare ervaringe heb gehad.
Ik wil jullie ook helemaal niet aanvallen maar ik hoor heel van karnaval is dom en stom terwijl ze het nooit hebben geviert,dus dan weten ze het ook niet hoe het is.Daar kan ik zo niet tegen.
Dat is wel zo. Je moet het gewoon een keertje vieren en dan pas kun je er een mening over vormen
Luctus schreef:
Gheheh ik snap je wel hoor en je valt verder ook niemand aan, mij in ieder geval niet . En nee klopt, maar ik heb wel carnaval gevierd en in mijn ervaringen was het zeg maar echt niet leuk. Maar idd. er zijn veel mensen die altijd zomaar wat zeggen voor ze het zelf mee hebben gemaakt ja. .
Klopt het trouwens dat die mensen in Brabant en Limburg er ook vrij voor krijgen? -dacht dat ik zoiets ooit hoorde- Want als dat zo is dan is dat gemeen!
Willom schreef:
Klopt het trouwens dat die mensen in Brabant en Limburg er ook vrij voor krijgen? -dacht dat ik zoiets ooit hoorde- Want als dat zo is dan is dat gemeen!
Nee, wij hebben volgende week vakantie en de rest van Nederland die week erna.
Willom schreef:
Dat is gewoon onze voorjaarsvakantie hoor,jullie hebben die later.