• Oké, haah ik zit op streetdance maar heb ik de gaten dat ik niet bij de besten hoor van onze groep. Dit wil ik natuurlijk verbeteren. En ik zat Made te kijken en ik zag al die zware trainingen van chreleaders. Lol ik wil beter worden maar kan nog geen handstand.

    Hoe hebben jullie die handstand geleerd? Als jullie hem kunnen dan, ik ben heel bang dat ik val als ik op de grond duik, niet letterlijk maar om een hand stand te maken bedoel ik xD


    Kijk het dansen lukt me aaerdig maar moet leniger worden xD

    Iemand tips? Weet iemand een oefenning die ik kan doen om leniger te worden? En dan niet fysietherapie en strekken want dat doe ik al xD


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Oké, like als ik tegen de muur nog lastig vindt, ik ben gewoon bang dat ikv al en rem daardoor af waardoor ik me neit de lucht in krijg...


    Hoe moet je dan toch proberen toch een ahndstand te doen? :X


    Lol lening, nja ik bn niet super lening maar ik ben ook niet heel stijvjes. Als ik me benen recht doe en naar voren hand kom ik bijna tot de grondt en ik kan ook BIJNA in een split of spagaat welke het ook is xD En like nja het lukt me opzich wel maar ik moet meer kunnen haha xD


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Gabbana schreef:
    Ik had woensdag m'n eerste hip-hop les. :3

    Omdat ik nu al zeventien ben, verwachtte die leraar vrij veel van onze groep. Maar ik heb nog nooit in m'n leven gedanst.

    De eerste move die we moesten doen was dat je heel hoog springt met holle rug. Dus buik en borstkas naar voren, armen en benen naar achteren.

    En damn, dat deed pijn. o.o

    Handstand durf ik niet eens meer, heb daar drie jaar geleden m'n arm mee gebroken. :3



    Wat een stomme leraar, mijn leraares die ik ahd die zei gewoon 'nja we nemen het gewoon door oke? als het neit lukt help ik wel. En iedereen was veel ebter maar lukte wel opzich


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Handstand kan je het beste erst tege de muur aan doen. Dus dan ren je naar de muur en dan zet je je handen vlak voor de muur en sla je je benen omhoog. Of met iemand die als je benen in de lucht zijn ze vastpakt/tegenhoud. Succes.


    when words fail, music speaks.

    Twee meisjes op de basisschool konden het en ik wilde het zo graag leren dus ik oefende en oefende en oefende. En op een gegeven moment lukte het :]
    Zoals Windfall al zegt, oefen het eerst tegen een muur. Zo leerde ik het ook. Vertrouw dus op de muur, je hoeft dus niet bang te zijn dat je om zal vallen. Je richt je handen in de lucht, zwaait ze met wat kracht naar de plaats op de grond waar je ze wil hebben en gebruik deze kracht om je voeten de lucht in te zwiepen, naar boven, richting de muur. Eerst zal het beroerd gaan, maar op een gegeven moment zul je de juiste techniek eruit halen en weet je hoe het moet. Dan weet je ook hoeveel kracht je nodig hebt en hoe je die kunt plaatsen.


    No growth of the heart is ever a waste

    NarutoStory schreef:
    Oké, like als ik tegen de muur nog lastig vindt, ik ben gewoon bang dat ikv al en rem daardoor af waardoor ik me neit de lucht in krijg...


    Hoe moet je dan toch proberen toch een ahndstand te doen? :X


    Lol lening, nja ik bn niet super lening maar ik ben ook niet heel stijvjes. Als ik me benen recht doe en naar voren hand kom ik bijna tot de grondt en ik kan ook BIJNA in een split of spagaat welke het ook is xD En like nja het lukt me opzich wel maar ik moet meer kunnen haha xD

    Ik denk dat tegen de muur toch het beste is. Wees niet bang tegen de muur te knallen - dat zal je waarschijnlijk toch nog niet lukken - maar blijf hoe dan ook op je handen staan. Als je echt geen muur wil gebruiken, zorg dan dat je in de buurt van een zachte ondergrond bent, zoals een gymmat of een grasveld. Hou er wel rekening mee dat je kunt overslaan. Wat ik dan altijd instinctief doe, is me door mijn schouders laten zakken, hoofd op de borst en een koprol maken. Maar zoiets moet je maar kunnen. Ik raad je dus aan iemand als vanger te nemen die je vertrouwt. Ik kan wel vangen maar ik ben een beetje ver weg :']Oh, je kunt trouwens ook in de speeltuin oefenen met een hoge rekstok. Deze dient dus als een soort van muur en misschien is dat wat minder eng. Bovendien heb je dan vaak zand als ondergrond.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2010 - 19:39 ]


    No growth of the heart is ever a waste