• Daar ga ik maandag heen. Nou, fantastisch. Voor ckv en geschiedenis.
    Nou, ik woon dus in Westerbork (het dorp, niet het concentratiekamp voor de mensen die dat denken XD -dat denken nogal veel-). Maken nu mensen uit mijn klas opmerkingen over dat ik wel met de trein naar huis kan enzo. Wie er is geweest snap wat ik bedoel. Wat een kleuters :']. Maar oke.

    Wie van jullie is daar geweest?
    Wat vonden je ervan?
    Zou je er heen willen?

    topicbui(A)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Decoy schreef:
    (...)
    Jammer, voor wat ik me nog van Auschwitz kan herinneren was dat echt heftig maar heel erg indrukwekkend om te zien.

    @Topic
    Niet geweest maar wel in Auschwitz geweest, dat was erg heftig maar toch wel bijzonder om te zien eigenlijk.

    Ja, ik zou het graag willen meemaken. Ook al is het maar eens. Over de holocaust lezen stelt niks voor dan daadwerkelijk in zo'n crematorium/gaskamer te staan. Hoewel ik me dan zal afvragen hoeveel slechte nachten daarop volgen. En dan heb je nog blok 10, waar dokter Mengele zat met zijn experimenten op tweelingen. Dat was ook verschrikkelijk.


    No growth of the heart is ever a waste

    Zaitsev schreef:
    (...)
    Ja, ik zou het graag willen meemaken. Ook al is het maar eens. Over de holocaust lezen stelt niks voor dan daadwerkelijk in zo'n crematorium/gaskamer te staan. Hoewel ik me dan zal afvragen hoeveel slechte nachten daarop volgen. En dan heb je nog blok 10, waar dokter Mengele zat met zijn experimenten op tweelingen. Dat was ook verschrikkelijk.

    Ja inderdaad. Lezen en er echt zijn in niet te vergelijken ook de foto's en er echt lopen is gewoon niet te vergelijken dan lijken de foto's niet meer. Als je een foto van een gaskamer ziet denk je oké, maar wanneer je er zelf staat ga je je afvragen hoeveel joden daar wel niet dood zijn gegaan. Vreselijk.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.