• ..tussen Geert Wilders en Hitler.

    Oke, ga me niet uitschelden ofzo, maar ik loop hier al een tijd mee en ik vind het best eng. Mijn oma is dus voor Geert Wilders, en ze begon er net over. En ik vind het gewoon eng hoe zij praat over buitenlanders.. zo racistisch. Ik hield gewoon op met praten ik was echt verbaasd.

    De vergelijking dus:
    Hitler begon een politieke partij in tijden van crisis. Veel mensen verloren hun baan. Hitler beloofde iedereen wat zij wilden. Een baan, veel geld, een auto, een mooi leven. Ook koos hij een zondebok uit, de joden. Hij gaf hen de schuld van de crisis omdat zij zogenaamd alle banen inpikten. Hij zette ze neer als vieze gluipers die overal listen voor verzonnen. 'Deutschland über alles.'
    Geert Wilders kwam op met zijn partij toen de kredietcrisis begon. Hij beloofde niet dat alles beter zou worden, hij koos gewoon een zondebok uit: de moslims. Zij zouden zogenaamd al onze banen inpikken, maar anderzijds zouden ze ons ook alleen maar geld kosten. Ook hij zet de moslims neer als akelige mensen..

    Ik weet het niet, maar ik vind het gewoon eng. Te eng. Ik weet dat Nederland geen oorlog kan beginnen, maar ik ben gewoon bang dat iedereen erin trapt en dat als Wilders aan de macht komt dat we, net zoals ze toen deden, met minachting op moslims gaan kijken..

    Wie heeft dit nog meer of wie ziet dit anders?


    Life is hard and then we die

    Ik zit er ook al een tijdje mee, je hebt namelijk helemaal gelijk. Wat ik ook al een tijdje zeg en denk: Op het moment dat Wilders aan de macht komt, krijgen we een Pim Fortuyn voorgeval. Met Pim Fortuyn was het zo ongeveer hetzelfde.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Nou, je ziet het niet breed genoeg.

    Niet alleen Hitler koos de Joden als zondebok.
    Al VOOR Hitler kwam het Antisemitisme al heel sterk op in Duitsland.
    Antisemitisme bestaat al heel erg lang, sinds de opkomst van het christendom. Vooral Oosteuropese landen zijn erg antisemitistisch.
    Maar, om de situatie van toen even uit te leggen:

    Toen Duitsland WO1 verloor, werd hen een erg grote financiele straf opgelegd. Ook moesten ze het grootste industrieel goed lopende gebied, Het Roergebied, inleveren. Daar kwam een paar jaar later ook nog de economische crisis bij. Duitsland was een van de armste landen in Europa.

    In 1917 heeft er in Rusland de Russische Revolutie plaatsgevonden, wat inhoudt, de staatsgreep door de Communisten.
    Communisten willen een klasseloze maatschappij; alles in van de staat, en iedereen is gelijk. Dat klinkt mooi, maar is in de praktijk vaak niet. Kijk maar naar China, nog steeds communistisch.

    De Westerse maatschappij, allemaal erg materialistiscch en kapitalistisch (oftewel geld geld geld) werd bang door het communisme. Vooral de lagere klasse namelijk was erg fanatiek in het communisme, en het rukte steeds verder op. Ook in Nederland hebben we een Communistische partij gehad (CNP, later opgegaan in GroenLinks).
    In Duitsland was de hogere klasse erg anti-communistisch. Er werd steeds meer propaganda gemaakt (slechte, negatieve reclame), en ook veel 'gewone' Duitsers begon communisme als iets negatiefs te zien.
    En wat zul je dan zien: Veel 'belangrijke' communisten, mensen die aan de top van de communistische bewegingen stonden, waren heel vaak, juist, Joods.

    Nou goed. Er zijn enkele staatsgrepen geweest door communisten, maar die zijn mislukt. Ze verergerden de situatie in Duitsland alleen wel. En als het slecht met je gaat, wil je iemand de schuld geven. En alles 'wees' naar de Joden.

    Toen Hitler kwam, heeft hij daar heel erg gebruik van gemaakt. Hij was zowel anti-Joods als anti-communistisch. Hij werkte zich heel snel op in een nazi-partij. Toen die uiteindelijk, na heel wat jaren, succes kregen, was hij geradicaliseerd, en heeft hij zich veelal beziggehouden met het 'Jodenprobleem' (wat uitmonde in de kampen en vermoorden).


    Wilders, daarentegen, is kortzichtig, erg snel geradicaliseerd, en zoekt selectief naar fouten en 'onmenselijke', om het zo even te zeggen, dingen in de Islam.
    Je hebt gelijk, er is een overeenkomst. Als Wilders, met zijn groeiende partij, ook ten tijde van crisis, zijn zin zou krijgen, zou iedere moslim in dit land uitgezet worden, en zouden ze nagegooid worden met hun Korans.

    Maar toch is er niet dezelfde haat jegens de Moslims, als toen tegen de Joden, zoals hier boven beschreven.

    Nouja, (nerd). Ik hoop dat je het snapt, misschien heb je het gelezen, zie maar. xD


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    Ik vind het eng klinken, maar ik denk niet dat er in België/Nederland zoiets gaat komen. -Althans dat hoop ik.


    Cowards die many times before their deaths.

    Zaitsev schreef:
    (...)
    Jullie hebben die gasten van Vlaams Belang, die zijn ook niet mis :']



    Haha, maar 't Vlaams Belang zal nooit winnen.


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    ja, je hebt gelijk vind ik. iedereen mag zijn mening uiten maar geert wilders gaat best wel te ver, komop.. moslims zijn ook maar mensen (:


    T O K I O H O T E L < 3

    @RockTheFloor:
    Je hebt gelijk, maar dat is zoveel informatie dat ik daar spontaan geen rekening mee heb gehouden xD Ik weet dat er altijd al haat is geweest, sinds het jaar 0, jegens joden, maar dit geldt ook voor moslims. Niet zo erg als joden natuurlijk, maar ze het is nog een opkomende haat.
    En hetgeen waar ik bang voor ben is dat als Wilders aan de macht komt, we opeens allemaal racistisch gaan worden tegenover de moslims. En dat wil ik niet, want dat is oneerlijk!


    Life is hard and then we die

    Prophet schreef:
    Ik zit er ook al een tijdje mee, je hebt namelijk helemaal gelijk. Wat ik ook al een tijdje zeg en denk: Op het moment dat Wilders aan de macht komt, krijgen we een Pim Fortuyn voorgeval. Met Pim Fortuyn was het zo ongeveer hetzelfde.
    Ja, nouja, rondom Pim Fortuyn hing toch zo een gerucht dat hij een homoseksuele pedofiel was ofzo?


    Life is hard and then we die

    Je hebt helemaal gelijk! Niets meer aan toe te voegen, behalve dan 't feit dat ik absoluut tegen Wilders ben. Ondanks ik soms ook helemaal gek word van die relleschoppers bij ons in de wijk, in het winkelcentrum. Wreed om te zeggen misschien, maar het zijn wel allochtonen. Ze lopen met messen op zak, vallen meisjes lastig, zijn zakkerollers, etc.
    Ik zeg niet dat het altijd de allochtonen zijn maar toch.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Heb er nooit zo over nagedacht maar nu je het zegt .. :X


    -

    Zaitsev schreef:
    (...)
    Jullie hebben die gasten van Vlaams Belang, die zijn ook niet mis :']

    'k zou dat denk ik eerder vergelijken met LDD maar soit.
    Maar bij ons worden die twee partijen een beetje uitgesloten, niemand wilt er een kartel mee aangaan.

    Maar goed, da's best eng. Pas maar op, want mensen worden het na een tijd gewoon als ze altijd de moslims 'vuil' -ik zeg maar iets- noemen, waardoor ze het zelf ook soms gaan doen en er niet eens van gaan op kijken.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Eh nee.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Geert Wilders is gewoon een freak :x


    You can run but not hide

    Het zijn beide gewoon asswipes.


    I live for the applause, you will die for it.

    Tranquillity schreef:
    Je hebt wel een punt. Het is eng, Hij is eng ;x


    Listen to what we're not saying..

    Ja, op zich zit er wel iets in... Wilders is stom =,=' Hij is eng en ik mag z'n ideeën niet... Ja, iedereen mag een eigen mening hebben, maar ik vind hem toch echt irritant racistisch.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo