• Of gewoon afgekort D&S. Het is een project waarin (ex) gedetineerden scholen bezoeken en vertellen over hun tijd op 'het foute pad'. Wij kregen vandaag een gesprek met Christiaan, 16 jaar oud en vanaf zijn 13e al op het foute pad. Inmiddels is hij bezig met zijn laatste jaar in een jeugd TBS-kliniek en probeerd hij zijn leven te beteren. Hij heeft verslavingen overwonnen en zijn verkeerde vrienden vaarwel gezegt en dát vind ik nou echt knap.


    Jullie mening over dit project? En hebben jullie hier ook al bezoek van gehad?


    We can only learn to love by loving.

    Dat vind ik echt knap van dat soort jongeren. Kan een jongen uit mijn klas tenminste nog wat van leren.
    Nee, die heb ik nog geen bezoek van gehad.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Wel goed dat het jongeren zijn die over hun ervaringen komen vertellen.
    Maar ik snap het nut niet echt van zo'n projecten.
    Ik weet zelf ook best dat ik niet mag roken, drugs gebruiken en zo alles. Ik ben geen idioot.
    Maar veel andere mensen zien verboden dingen als een 'to do'-ding. En ze achten zichzelf toch altijd beter dan zo'n (ex-)crimineel, dus echt nuttig...


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Eloquent schreef:
    Dat vind ik echt knap van dat soort jongeren. Kan een jongen uit mijn klas tenminste nog wat van leren.
    Nee, die heb ik nog geen bezoek van gehad.


    Never run out of reasons to smile...

    Wij gingen met school 3 jaar geleden toen ik in de vierde zat zelf naar de jeugdgevangenis van gedetineerden en ook met volwassenen en die vertelden dan allemaal hun verhaal, best heftig! :/


    dream, dare, fly!