• Een drietal astronomen hebben ontdekt dat er een gigantische ster aan het ontstaan in die de aarde in [potentie kan vernietigen. Het gaat om T Pyxidis. T Pyxidis was al bekend, maar nu blijkt dat het veel dichter bij de aarde staat dan aanvankelijk werd gedacht. De supernova staat 'slechts' 3260 lichtjaren van ons verwijderd, een kleine afstand in galactische termen.

    Om ongeveer 20 jaar deden er bij T Pyxidis explosies voor, nova's genaamd, maar de laatste aantal explosies is alweer van 44 jaar geleden. Zonder de explosies groeit het volume van T Pyxidis. Op een gegeven moment zal het volume zo groot zijn, dat er een enorme explosie zal ontstaan. Als dit gebeurt, zou die explosie onze ozonlaag verwoesten. Zonder ozonlaag is leven op aarde onmogelijk omdat het ons beschermd tegen straling uit de ruimte.

    Gelukkig zullen wij dit niet meemaken. Eén van de onderzoekers zegt: 'De ster kan zich snel omvormen tot een gevaarlijke supernova, maar snel is relatief in astronomische termen. In mensentaal kan het nog een hele tijd duren. Het is dus nog niet nodig om er nachtmerries over te hebben.'

    bron: msn nieuws.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Shikari schreef:
    (...)dat ze eerst een deftig leren lezen inplaats van de mensen schrik te laten krijgen :/
    op mn school is er zo'n kind keibang voor 2012 :/


    Aww wat zielig.


    Your make-up is terrible

    Sentiment schreef:
    Als we gaan, dan gaan we tenminste met iedereen tegelijk.


    I recycle my thoughts.

    Shambhala schreef:
    Met 2012 zijn we toch allang dood? ;D

    Haha, dat scheen een mistelling van de Maya's te zijn?

    Obnoxious schreef:
    (...)
    Lang leve 2012 the movie =D
    En, ze zeggen dat die over een heeeel veel jaren pas ontploft ofzo


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Sentiment schreef:
    Als we gaan, dan gaan we tenminste met iedereen tegelijk.

    Dat is mooi gezegt!

    Tegen die tijd hebben ze er vast wel iets tegen gevonden. Daar ga ik maar van uit. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Cacharel schreef:
    (...)
    Haha, dat scheen een mistelling van de Maya's te zijn?


    ja dat Maya gedoe.. wat is de Maya eigenlijk?

    (het klink als een volk xD)


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Powerfull schreef:
    (...)

    ja dat Maya gedoe.. wat is de Maya eigenlijk?

    (het klink als een volk xD)


    Ja, een heel oud, vooral dood, volk


    Your make-up is terrible

    OKEE ik ga alvast een hemel-quizlet oprichten! Dan kunnen we daarboven toch contact houden! Nee neen nee! Ik weet wat beters, we gaan elkaar gewoon meeten dan!


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Nou, word dit ook zo'n slechte 'aardknal'?


    your eyes are like stars in the night.

    1 woord:

    Onzin.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Maar weetje wat ik wel echt eng vind?

    Van dat ene tunnel ding ofzo waarmee ze een 2e oerknal willen laten veroorzaken, serieus ik haat die mensen!


    You were much more muchier, you've lost your muchness.