Dat je anderen gewoon laat zoals ze zijn, ze hun mening laat uiten en ze daarom niet aanvalt. Maar ook dat je probeert niet gemeen te zijn, en als je bijvoorbeeld op quizlet een topic ziet die je niet aanstaat, je gewoon niet reageert.
Dat je mag zeggen wat je wilt zonder dat er meteen consequenties aan vast zitten,vrijheid van menings uiting.
Dat iedereen gelijk is je je hem of haar in zijn of haar waarde moet laten,wat die ook mag zijn.
Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall
Respect zie ik als normale omgang met mensen en iedereen op eenzelfde manier behandelen. Met iedereen bedoel ik dan de mensen die je niet kent, want de mensen die dichtbij jou staan en waar je van houdt behandel je altijd anders.
Dat je iemand laat zijn zoals hij/zij is, dus ook met de mindere kanten. Dat je de mening van een ander respecteert, zonder diegene daarop aan te vallen.
Goed de belangrijkste dingen vind ik zijn:
-niemand pesten
-elkaars mening respecteren ook al ben je het er niet mee eens
-een nee aanvaarden
-niemand beledigen
-niemand uitlachen
-bij ruzies excuses aanbieden en/of aanvaarden
-iemand aanvaarden ook al heeft hij/zij een andere huiskleur en/of godsdienst.
-niemand buitensluiten
-niet roddelen
-geven van privac (in niemands spullen snuffelen, geen dagboeken, brieven en berichtjes lezen zonder toestemming)
-enz.
Deze dingen gelden in de maatschappij, mijn omgeving en sommige voor quizlet.
Respect geven is respect krijgen. Dat geld ook op quizlet, dus ik ga er niet zo maar mee in het rond gaan gooien. Respect is het waarderen van andermans daden.